Eli täältä löytyis päästövikainen golffi jossa häkäarvot on yli yhden ja hc 100-200 ja lambda 0.95. Alkuperäinen vika oli vuotava pakoventtiili joka on nyt korjattu, mutta edelleen vikaa päästöissä. Nyt kun tutkin niin jako ei ole ihan kohdillaan vaan hiukan pielessä kuten kuvassa näkyy...johtuukohan kannen oikasusta joka on mahdollisesti koneistamolla tehty. Hihnapyörällä merkit heittää tietysti enemmän eli lähellä z merkkiä eikä 0 jossa sen tulisi olla.
En tiiä onko aivan hullu idea jos ei muuten saa jakoa kohdilleen niin kaventais nokkapyörästä kiilaa tai nokka-akselista leventäis kiila uraa?
https://www.dropbox.com/s/4wb8g5pz3d59c ... 4.jpg?dl=0
Golf 1.6 16v 2001 päästöjen "säätämisen" sietämätön vaikeus
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Golf 1.6 16v 2001 päästöjen "säätämisen" sietämätön vaikeus
Eihän tosta voi sanoa mitään, jos haluu varmistaa niin mäntä yläluolokohtaan ja nokkien lukitus paikallee. Jos jako ois pielessä ni sen huomaisi kyllä käynnissä, autossa todennäkösesti muuta vikaa.
Re: Golf 1.6 16v 2001 päästöjen "säätämisen" sietämätön vaikeus
Juu nokkapörät on lukittu tuossa kuvassa paikolleen ja jako on tuon vajaan puolikkaan hampaan pielessä eli ei paljoa. Täytyy kokeilla alamerkki kohilleen ja laittaa painetta sylintereihin ja katsoa vuotaako läpi venttiileistä.
Re: Golf 1.6 16v 2001 päästöjen "säätämisen" sietämätön vaikeus
Yhden tapauksen tiedän jossa päästöjä ei saatu kohdalleen, viimeisenä konstina vaihdettiin uudet jakopään remmit ja tällä asia korjaantui, eli remmien venymä ja kuluneisuus aiheutti liian suuret päästöt.
Re: Golf 1.6 16v 2001 päästöjen "säätämisen" sietämätön vaikeus
Vielä se että ennen kansiremonttia sain kolmesta kunnossa olevasta sylinteristä 19bar paineet mutta nyt ne on tasaisesti 14-15bar luokkaa. Toki siiheen voi jonkin verran vaikuttaa ohuemmat öljyt mitkä on nyt koneessa.
Jakoremmi on uusittu kun vanhasta 40000km ajetusta löytyi pari poikittaista viiltoa...! Voishat tuota vanhaa remmiä sovittaa paikolleen niin näkis onko tuossa uudessa motonetin remmissä jotain "vikaa" vai johtuuko se tuosta kannen plaanauksesta.
Eli jakohihnan kiristäjä meni vaihtoon kun eli kiristäjän jousi vähän liikaakin konetta kampuran päästä pyörittäessä... löysyttäen hihnaa niin siitä tuli tuo heitto ajotuksessa.
Seoksissa vieläkin ongelmia eli jatketaan tutkimista...
Jakoremmi on uusittu kun vanhasta 40000km ajetusta löytyi pari poikittaista viiltoa...! Voishat tuota vanhaa remmiä sovittaa paikolleen niin näkis onko tuossa uudessa motonetin remmissä jotain "vikaa" vai johtuuko se tuosta kannen plaanauksesta.
Eli jakohihnan kiristäjä meni vaihtoon kun eli kiristäjän jousi vähän liikaakin konetta kampuran päästä pyörittäessä... löysyttäen hihnaa niin siitä tuli tuo heitto ajotuksessa.
Seoksissa vieläkin ongelmia eli jatketaan tutkimista...
Re: Golf 1.6 16v 2001 päästöjen "säätämisen" sietämätön vaikeus
Joko on jäähdytysnesteen lämpötunnistin vaihdettu?
Re: Golf 1.6 16v 2001 päästöjen
Stinky76 kirjoitti:Joko on jäähdytysnesteen lämpötunnistin vaihdettu?
Juu sekin on vaihdettu mut nyt näyttäs katinjälkeinen lambda olevan vaihtokunnossa... oon ollu siinä uskossa ettei se vaikuta seoksien säätöön mutta ilmeisesti sillä on vaikutusta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa