Eli 1,8 yksipisteruisku
Ajoin tuossa pitkästä aikaa pojan Golffilla ja huomasin että motarin rampilla ei meinannut millään kiihtyvyys riittää liikenteen joukkoon.
Laite toimii muuten täysin normaalisti, käynnistyy hyvin, ei nyi millään kierroksilla eikä mitään muitakaan oireita ole kuin että meno muuttuu väkinäiseksi kun painaa kaasua syvemmälle, paikallaan kyllä kiertää.
Autolla ikää 17 v, ajettu 200 000 ja toimii muuten hyvin. Historia myös tiedossa.
Mistähän aloittaisi vikaa etsimään
Golf III ADZ huono kiihtyvyys -> ratkaístu
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III ADZ huono kiihtyvyys -> ratkaístu
Viimeksi muokannut m_a_j_y, 24.5.2016 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys
Vikakoodit lukuun; jos ei ole tarkkaa tietoa suodattimien (ilma, bensa) vaihdosta, niin ne uusiksi.
Ajoitusten tarkastus ja tarvittaessa säätö. Sekä nokka että sytytys.
Ajoitusten tarkastus ja tarvittaessa säätö. Sekä nokka että sytytys.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys
Vikakoodeja ei ole. Suodattimilla on ajettu 20 000. Nokkahihna on vaihdettu 30 000 sitten.
Katalysaattori ja bensapumppu on alkuperäisiä. Voiko tuon pumpun tuotto pienentyä vai loppuuko se sitten kokonaan. Miten tuossa menee bensan paineen säätö. Jos bensaa ei tule tarpeeksi niin luulisi että syntyisi nykimistä.
Voiko tuo katti mennä jotenkin osittain tukkoon.
Katalysaattori ja bensapumppu on alkuperäisiä. Voiko tuon pumpun tuotto pienentyä vai loppuuko se sitten kokonaan. Miten tuossa menee bensan paineen säätö. Jos bensaa ei tule tarpeeksi niin luulisi että syntyisi nykimistä.
Voiko tuo katti mennä jotenkin osittain tukkoon.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys
kyllähän se katti voi mennä osittain tukkoon ja bensapumppu jos vetää viimeisiään niin tuskin siinä riittää enää tuotto korkeemmilla kierroksilla. Bensanpaineethan tuossa on jotain 0.8-1.2 bar. Se bensapaineensäädin on tietääkseni siinä ruiskussa.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys
VCDS:llä olisi hyvä katsoa ainakin antaako lambda järkeenkäypää signaalia, mikä on ruiskun korjauskerroin.. ja ne ajoitukset kannattaa tarkistaa.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys
Tutulla oli tuollainen huonokulkuinen golffi. Vikaa etsittiin hall anturista, ruiskusta, sytytyksestä ja vaikka mistä. Lopuksi syylliseksi paljastui tukkoinen putki. Nokan ajoitus kannattaa tarkistaa, kerta hihna on hiljattain uusittu. Tossa koneessa vauhtipyörän ykk merkki on aika hämäävä. Pikkuinen ympyrä pultin vieressä. Sekoittaa helposti loviin, jotka ovat sytytyksen ajoitus merkkejä.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys
a-ku kirjoitti:Tutulla oli tuollainen huonokulkuinen golffi. Vikaa etsittiin hall anturista, ruiskusta, sytytyksestä ja vaikka mistä. Lopuksi syylliseksi paljastui tukkoinen putki
Mistä tuo putki oli tukossa. Tässä tapauksessa pakoputki katista taaksepäin on vaihdettu muutama vuosi sitten.
Viimeksi ajoin ko autolla viime syksynä, ja silloin se vielä kulki ihan entiseen malliin. Joten kyllä ajoitukset silloin ovat olleet ihan OK, mutta tarkistetaan nyt nekin vielä.
Autolle tulee nykyisin kilometrejä n 4000 km vuodessa, joten se enimmäkseen seisoo, joka ei tietenkään tee hyvää.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys
m_a_j_y kirjoitti:a-ku kirjoitti:Tutulla oli tuollainen huonokulkuinen golffi. Vikaa etsittiin hall anturista, ruiskusta, sytytyksestä ja vaikka mistä. Lopuksi syylliseksi paljastui tukkoinen putki
Mistä tuo putki oli tukossa. Tässä tapauksessa pakoputki katista taaksepäin on vaihdettu muutama vuosi sitten.
Viimeksi ajoin ko autolla viime syksynä, ja silloin se vielä kulki ihan entiseen malliin. Joten kyllä ajoitukset silloin ovat olleet ihan OK, mutta tarkistetaan nyt nekin vielä.
Autolle tulee nykyisin kilometrejä n 4000 km vuodessa, joten se enimmäkseen seisoo, joka ei tietenkään tee hyvää.
Mulla oli katti tukossa, eli sen sisuskalut oli sulanut katin takapäähän yhdeksi möykyksi. Ekat oireet oli juuri tuo huono kiihtyvyys ja tehokas moottorijarrutus. Sen jälkeen tuli hiukan muitakin oireita.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys -> ratkaístu
No niin
Nyt on katti vaihdettu ja taas meno maistuu niin kuin ennenkin.
Katalysaattori oli irrottanut sisuskalunsa ja saanut itsensä osittain tukkoon.
Pakoäänet ja pakokaasun paine tyhjäkäynnillä ovat nyt selvästi voimakkaampia kuin tukossa olevalla katilla.
Kiitos kaikille uskon vahvistuksesta että tällainenkin vika on mahdollinen.
Nyt on katti vaihdettu ja taas meno maistuu niin kuin ennenkin.
Katalysaattori oli irrottanut sisuskalunsa ja saanut itsensä osittain tukkoon.
Pakoäänet ja pakokaasun paine tyhjäkäynnillä ovat nyt selvästi voimakkaampia kuin tukossa olevalla katilla.
Kiitos kaikille uskon vahvistuksesta että tällainenkin vika on mahdollinen.
Re: Golf III ADZ huono kiihtyvyys -> ratkaístu
Ole hyvä, vaikka en tähän ketjuun pahemmin kirjoitellut :) Nämä foorumit ovat kyllä mullistaneet tiedonjakamisen. Liekö sitä on aiemmin saanut vain nyrkkipajoilta...
Sitä vielä, että jokin tuota kattien sulamista aiheuttaa ja sehän lienee palamaton bensa putkessa. Ekana tulee mieleen että eihän vaan ole käynnistelty poljinta pumppailemalla jossain vaiheessa. Toisena tulee jotkin pidempiaikaiset sytytyksen pätkimiset tai ehkä imulaippavuotokin voisi holvata liikaa bensaa kompensoidakseen. Tai ehkä se on sulanut jos on pitänyt toistuvasti sahata käyntiin julmetusti? Tämmösiä ideoita, saa käyttää muttei oo pakko.
Sitä vielä, että jokin tuota kattien sulamista aiheuttaa ja sehän lienee palamaton bensa putkessa. Ekana tulee mieleen että eihän vaan ole käynnistelty poljinta pumppailemalla jossain vaiheessa. Toisena tulee jotkin pidempiaikaiset sytytyksen pätkimiset tai ehkä imulaippavuotokin voisi holvata liikaa bensaa kompensoidakseen. Tai ehkä se on sulanut jos on pitänyt toistuvasti sahata käyntiin julmetusti? Tämmösiä ideoita, saa käyttää muttei oo pakko.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa