Tehot kateissa lämpimänä, 1.6 AZD

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

atr
-
Viestit: 27
Liittynyt: 6.11.2014 0:05

Tehot kateissa lämpimänä, 1.6 AZD

ViestiKirjoittaja atr » 22.11.2015 20:00

Mikähän neuvoksi kun AZD-koneinen Variant on huomattavasti vääntävämpi ja tehokkaampi kun kone on kylmä / lämpömittari näyttää alle 90 astetta.

Tämän huomaa paitsi selvänä perstuntumana, myös siitä että koneen lämmettyä kaasupoljin tulee painettua välillä lattiaan saakka eikä kulku ole siltikään samaa kuin osakaasulla kylmemmällä koneella.

Selvimmin ongelman huomaa kun kiihdyttää kakkosella kohti viittä-kuuttakymppiä, ero on todella iso. Tätähän tulee taajama-ajossa koko ajan, mutta olen aikaisemmin pitänyt nihkeään menoon syynä vain AZD:n ohutta alavääntöä/tehokäyrää. Nyt huomaa, että olisihan sitä tehoa siellä, mutta häviää johonkin.

Mistä aloittaa? Ei ole vikakoodeja tai valoja.

Ilmansuodatinkotelossahan on joku läppäsysteemi sisällä, mikä sen normaali toiminta pitäisi olla? Lämmitettyä ilmaa kylmälle koneelle ja lämpimälle kylmää? Vai kesällä aina kylmää ja talvella aina lämmitettyä? Voisko oireet vastata tilannetta että kone saa lämpimänäkin vain pakosarjan lämmittämää imuilmaa? Pakosarjan ja imuilman lämmön noustessa sitten tehot alkaisivat hiipua.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa