Pitäisi alkaa Passattia huoltamaan syksyn aikana, ajettu 182tkm ja ajankohtaisen olisi öljyjen vaihtoja yms pikku huoltoa.
Jakopää on 40tkm päästä ja samalla katosttva tai suosiolla uusitta nokkien ketju + kiristin, tähän saa kyllä päästellä varmaan 3-4 vuotta.
Kone ja laatikko pelaa hienosti ja äänettömästi. Jotain huohotinputkia uusittu 400€ edestä, sis työn. Nyt on joku paksumpi alipaineletku murtiomessa, se täytyy hankkia jostain.
Muutama kysymys:
- Vaihteistoöljyt olisi varmaan hyvä vaihtaa, mikähän on se volkkarin luokituskoodi tälle? Marmorilta 42€/l, kallista?
Jostain olin katsovinani että öljy pitäisi olla GL-5, onko näin?
- Nyt moottorissa ollut Edge 5w-30, 10-15tkm vaihtovälillä, syö kai öljyä jonkin verran, täytyy seurailla. Castrol suosittelee jotain 0W-30 öljyänsä, järkevä valinta?
Jatkossakin kilometrejä tulee vuodessa alle 15tkm, joten joku muukin öljy kävisi, vai laittaako vaan Longlifeä joka tapauksessa?
Onko joku tietty öljy mikä on osoittautunut hyväksi pysymään sisällä näissä? 5W-40 öljyyn siirtyminen voisi vähän auttaa öljyn kulutukseen?
- Sytytystulpat pitäisi uusia, onko merkillä ja tyypillä kuinka merkitystä?
- Hyvä tietää paikkoja, tuulilasin alakaukalon puhdistuksen lisäksi?
Passat 3BG 2003 2.0 20V ALT. Huollot + öljyt
Valvoja: ffp jäsenet
Vastaillaampa itselle ja jos jollekkin näistä on iloa.
Vaihteistoöljyksi Teboil EP 75W-90 GL-4. En tiedä sitten onko GL-luokka oikea...
Tuollain päin ainakin syncrot toimii varmennin kuin liian korkealla GL-luokituksella.
Moottoriöljyksi Teboil Diamond 5W-40
Sytytystulpiksi Bosch Super4 FR78X
Ilmansuodattimelle menevän putken sihti ennen suodatinta on hvvä putsailla vaikka suodati,men vaidon yhteydessä, kerää näköjään hyvin kaikkkea ryönää.
Vaihteistoöljyksi Teboil EP 75W-90 GL-4. En tiedä sitten onko GL-luokka oikea...
Tuollain päin ainakin syncrot toimii varmennin kuin liian korkealla GL-luokituksella.
Moottoriöljyksi Teboil Diamond 5W-40
Sytytystulpiksi Bosch Super4 FR78X
Ilmansuodattimelle menevän putken sihti ennen suodatinta on hvvä putsailla vaikka suodati,men vaidon yhteydessä, kerää näköjään hyvin kaikkkea ryönää.
VW oma luokitus, tässä tapauksessa G 052 911 puuttuu öljystä, Castrolista ja Mobilista, Fusch se löytyisi, varmaan muistakin?
Sitten on vielä se VW TL 501.50, mitenkä sitten eroakaan G 052 911 luokituksesta?
Mitä tuo luokitus sitten sisältääkään tai mihin se vaikuttaa, niin siihen en osaa ottaa kantaa kun en asiasta tiedä, eikä noita luokituksia juurikaan ole missään "avattu". Mutta ainakin poikittaiskoneellisten askeissa tuo TB EP 75W-90 on toiminut hyvin, tiedä sitten onko tuo pitkäiskoneellisen aski jotenkin erilaisempi ratkaisuiltaan, että se vaatisi juuri vw oman luokituksen.
Sitten on vielä se VW TL 501.50, mitenkä sitten eroakaan G 052 911 luokituksesta?
Mitä tuo luokitus sitten sisältääkään tai mihin se vaikuttaa, niin siihen en osaa ottaa kantaa kun en asiasta tiedä, eikä noita luokituksia juurikaan ole missään "avattu". Mutta ainakin poikittaiskoneellisten askeissa tuo TB EP 75W-90 on toiminut hyvin, tiedä sitten onko tuo pitkäiskoneellisen aski jotenkin erilaisempi ratkaisuiltaan, että se vaatisi juuri vw oman luokituksen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa