Apua vikakoodin korjaukseen??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ensihoitaja
-
Viestit: 85
Liittynyt: 21.7.2009 16:56

Apua vikakoodin korjaukseen??

ViestiKirjoittaja Ensihoitaja » 16.6.2015 14:32

Tervehdys,
Täältä varmasti löytyy joku asiaan vihkiytynyt ihminen joka voisi auttaa mistä viasta voisi olla kysymys. Moottorin häiriövalo syttyi. Vika ilmaantui ihan normaalisti kesäkelissä kaupungilla ajettaessa. Otin VCDS:lläni ja ilmoitti laihalla käymisestä. Huollossa kävin kysymässä asiaa ja sanoivat että menee about 2h kun tekevät vian etsintää eivätkä uskalla etukäteen sanoa missä vika olisi. Nollasin vikakoodit kun ajattelin että onko tilapäinen "mielenhäiriö". Toimi pari päivää normaalisti ja eilen syttyi töistä tullessa taas uudestaan ja VCDS antaa saman vikadiagnostiikan. Alla VCDS kertomus liitteenä. Suurkiitos jos joku tietää, kun 2h valohoitoa korjaamolla maksaa kuitenki "turhaa" rahaa.

Autona VW Golf Mk5 Gti, ajettu ~180tkm

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 1K0 907 115 J HW: 1K0 907 115 F
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
Revision: --H14--- Serial number: VWZ7Z0F3480627
Coding: 040300031C070160
Shop #: WSC 00191 264 15243
VCID: 2D5B2B8DB4B07A49F56-8078

3 Faults Found:
005699 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 001 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 177142 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:12:42

Freeze Frame:
RPM: 784 /min
Load: 36.8 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 66.0*C
Temperature: 33.0*C
Absolute Pres.: 940.0 mbar
Voltage: 11.684 V

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
P2187 - 004 - - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 177614 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 16:10:38

Freeze Frame:
RPM: 1126 /min
Load: 14.5 %
Speed: 15.0 km/h
Temperature: 75.0*C
Temperature: 10.0*C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.351 V

001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 001 - Incorrect Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 177656 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:43:16

Freeze Frame:
RPM: 794 /min
Load: 13.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 78.0*C
Temperature: 23.0*C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.097 V

Readiness: 0000 0000

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.6.2015 14:42

Rosstechin sivuiltahan varmaan olet jo koodien merkitykset ja mahdolliset aiheuttajat katsonut?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.6.2015 15:47

PCV,EVAP venttiili, MAF, imuvuoto je. Via aiheutajia on monia. Käykö auto nätisti tyhjäkäyntiä? Kokeile ottaa auto käydessä öljynkorkkia auki, onko korkissa imu päällä vai nouseeko helposti ylös?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa