Moro,
Kävin tuossa koeajamassa yhtä 1.6FSI koneista ocua, auton sisälle kuului hiljainen ääni, jonka taajuus muuttui kierrosluvun mukaan.
Ääni kuului vain vedättäessä, ja 50km/h vauhdissa kolmosella noin kerran sekunnissa ja kakkosvaihteella noin puolet tiheämmin. Kytkin pohjassa ja vapaalla ääntä ei kuulunut. Mistähän tuo ääni voisi tulla? Ääni oli aika hiljainen ja sen kuuli vain tarkasti kuuntelemalla. Autolla on ajettu 245000 ja kytkintä ei ole vaihdettu koskaan.
Autossa paloi myös airbagin merkkivalo, myyjä sanoi johtuvan liittimestä, oli kuulemma syttynyt autoa imuroidessa. Onko nuo liittimet yleinen vitsaus näissä ja pääseekö tuosta viasta yleensä eroon liittimien korjailulla ja vikakoodien nollaamisella?
Lämmöt ei myöskään nousseet sinne 90 asteeseen, kuin välillä. Lämpötila-anturi autoon oli jo vaihdettu, mutta ei sillä ollut tuo vika korjaantunut. Voisiko vika olla termostaatissa? Automaatti-ilmastointi puhalsi kylmää ihan normaalisti.
Jos jaksoit lukea tänne asti ja jaksat vielä vastailla, niin arvostaisin suuresti. Myös jos Joensuun seudulta löytyy joku VCDS taitaja niin voin maksaa muutaman kympin, jos katsot vikakoodit läpi autosta. Hintaa tuolla ehdokkaalla on täysikuntoista vähemmän kyllä, muuta nuo viat vähän arveluttavat.
Octavia 2, 1.6 FSI, Kierrosluvun mukaan muuttuva kahina
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia 2, 1.6 FSI, Kierrosluvun mukaan muuttuva kahina
Viimeksi muokannut Riksteri, 14.5.2015 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko se ääni sirinää, surinaa, kolinaa, pauketta vai minkälaista?
Jos se olisi noin helppo korjata niin miksiköhän myyjä ei sitten ole tehnyt asialle mitään?.. Voi olla halpa tai kallis vika.Autossa paloi myös airbagin merkkivalo, myyjä sanoi johtuvan liittimestä, oli kuulemma syttynyt autoa imuroidessa. Onko nuo liittimet yleinen vitsaus näissä ja pääseekö tuosta viasta yleensä eroon liittimien korjailulla ja vikakoodien nollaamisella?
Voi. VCDS:llä näkee anturin kertoman lämmön.Lämmöt ei myöskään nousseet sinne 90 asteeseen, kuin välillä. Lämpötila-anturi autoon oli jo vaihdettu, mutta ei sillä ollut tuo vika korjaantunut. Voisiko vika olla termostaatissa? Automaatti-ilmastointi puhalsi kylmää ihan normaalisti.
Sirinää tai surinaa, ei missään nimessä kolinaa tai pauketta. Vähän kuin joku hihna hankaisi johonkin, mutta eihän se kierrosluvun mukaan pitäisi muuttua.
Samaa kyselin tuosta airbagin valosta, myyjä sanoi ettei ole kerennyt, kuin kerran nollata vian ja sillä se ei korjaantunut. Kuljettajan sivuturvatyynystä tulee, mutta ei muistanut tarkempaa vikakoodia.
Tuleeko mieleen muuta, mikä voisi aiheuttaa tuon lämpöjen alhaalla pysymisen? Vikavaloja mittaristossa ei tuon airbagin valon lisäksi palanut.
Samaa kyselin tuosta airbagin valosta, myyjä sanoi ettei ole kerennyt, kuin kerran nollata vian ja sillä se ei korjaantunut. Kuljettajan sivuturvatyynystä tulee, mutta ei muistanut tarkempaa vikakoodia.
Tuleeko mieleen muuta, mikä voisi aiheuttaa tuon lämpöjen alhaalla pysymisen? Vikavaloja mittaristossa ei tuon airbagin valon lisäksi palanut.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
saattaisi olla ihan fiksua sinne jakopäähän kurkata:
http://yle.fi/uutiset/maahantuojan_mykk ... ia/8008831
http://yle.fi/uutiset/maahantuojan_mykk ... ia/8008831
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa