Vaihdoin Cabrioon vanhan bensansuotimen ja sen jälkeen auto rupesi haisemaan bensalta ja käymään tyhjäkäyntiä täristäen. Sitä ennen tyhjäkäynti oli tasaista. Letkuliittimet eivät vuoda, ja haju tuntuu tulevan joko konehuoneesta tai pakoputkesta.
Olisikohan vanha suodatin ollut sen verran tukossa, että bensan paine olisi noussut? Tarvitseeko Monomotronic sopeutuksen tässä tilanteessa? Siinä on kai jonkinlainen asetusmuisti?
Toinen vaihtoehto mielestäni on, että letkuun olisi joutunut roska, joka olisi sitten ajautunut tukkimaan paineensäätöventtiilin. Vai onko muita vaihtoehtoja? Mikä olisi fiksu tapa edetä?
Edit: Otsikko muutettu
Monomotronic imuilman lämpöanturin korjaus
Valvoja: ffp jäsenet
Monomotronic imuilman lämpöanturin korjaus
Viimeksi muokannut Tounari, 8.6.2015 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän tuossa ollut muuta vikaa kuin lämpöanturi, joka näyttää ääretöntä myös itse anturista mitattuna. Ajattelin kokeilla tämmöistä tilalle. Pitäis kestää kemikaaleja kun on valettu lasiin.
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... =60-290-65
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... =60-290-65
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Melkonen töhö jos tuo näyttää samaa arvoa kun se alkuperäinen.Ajattelin kokeilla tämmöistä tilalle. Pitäis kestää kemikaaleja kun on valettu lasiin.
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... =60-290-65
Joo niin on...
Tässä on Audiin tehty uusi johdotus alkuperäiseen anturiin.
http://www.motor-talk.de/blogs/bosqueho ... 36899.html
Sen ansiosta päädyin mittaamaan ensin anturista itsestään ja totesin, että vaadittua 2,5 kohmin vastusta 20 asteessa ei löytynyt, vaan mittari näytti ääretöntä.
Vastusarvo lämpötilan mukaan löytyy edellisen linkin sisältämästä linkistä tai alla olevista käppyröistä.
http://www.biat.uni-flensburg.de/msc/ei ... _daten.htm
Tilaamani osan vastus on 25 asteessa 2 kohmia, joten ainakin se on lähempänä kuin ääretön. Osa pitäis tulla loppukuusta, joten kerron sitten lisää, että tuliko tästä pelkkää harrastamista ja mukavaa puuhaa vai oikein korjaus.
Niin, ja voisin kuvitella, että vanha bensansuodatin oli sen verran tukossa, että ei päässyt käymään niin rikkaalla kuin nyt.
Tässä on Audiin tehty uusi johdotus alkuperäiseen anturiin.
http://www.motor-talk.de/blogs/bosqueho ... 36899.html
Sen ansiosta päädyin mittaamaan ensin anturista itsestään ja totesin, että vaadittua 2,5 kohmin vastusta 20 asteessa ei löytynyt, vaan mittari näytti ääretöntä.
Vastusarvo lämpötilan mukaan löytyy edellisen linkin sisältämästä linkistä tai alla olevista käppyröistä.
http://www.biat.uni-flensburg.de/msc/ei ... _daten.htm
Tilaamani osan vastus on 25 asteessa 2 kohmia, joten ainakin se on lähempänä kuin ääretön. Osa pitäis tulla loppukuusta, joten kerron sitten lisää, että tuliko tästä pelkkää harrastamista ja mukavaa puuhaa vai oikein korjaus.
Niin, ja voisin kuvitella, että vanha bensansuodatin oli sen verran tukossa, että ei päässyt käymään niin rikkaalla kuin nyt.
No vihdoin löytyi aikaa korjaamiseen. Uusi anturi näytti siis tältä:
Nykäisin yhdistetyn anturin ja ruiskun liittimen pahvin läpi irrottamatta piuhoja, niin oli mukavampi tehdä hommia. Tinnerillä putsauksen jälkeen näytti tältä:
Sitten asettelin uuden anturin vanhan päälle ja kierin piuhat renkulan ympärille:
Piuhojen juottamisen ja Bilteman Steel Epoxyn jälkeen näytti tältä:
Ja viimeinen vaihe oli juottaa anturista tulevat piuhat kiinni kuvun ylempiin piuhoihin, eli liittimen napoihin 1 ja 4:
Sitten testitulos: 20 asteen imuilman lämpötilassa anturin välittämä lukema oli 30 astetta. Hieman jäi heittoa, mutta lähempänä se on kuin ennen korjausta ollut -19. Moottorin käynti tasoittui eikä se enää täristä.

Nykäisin yhdistetyn anturin ja ruiskun liittimen pahvin läpi irrottamatta piuhoja, niin oli mukavampi tehdä hommia. Tinnerillä putsauksen jälkeen näytti tältä:

Sitten asettelin uuden anturin vanhan päälle ja kierin piuhat renkulan ympärille:

Piuhojen juottamisen ja Bilteman Steel Epoxyn jälkeen näytti tältä:

Ja viimeinen vaihe oli juottaa anturista tulevat piuhat kiinni kuvun ylempiin piuhoihin, eli liittimen napoihin 1 ja 4:

Sitten testitulos: 20 asteen imuilman lämpötilassa anturin välittämä lukema oli 30 astetta. Hieman jäi heittoa, mutta lähempänä se on kuin ennen korjausta ollut -19. Moottorin käynti tasoittui eikä se enää täristä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa