Passat 1.6 ahl -98 vikakoodia yms.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kepax
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.3.2009 20:42

Passat 1.6 ahl -98 vikakoodia yms.

ViestiKirjoittaja Kepax » 16.3.2015 10:45

Tämmönen vikakoodi nyt kokoajan:
00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)
31-00 - Open or Short to Ground

Laitoin juuri uuden Lambda-anturin.
Putsasin kaasuläpän ja sopeutin.
Huohtinputki poikki haitareistaan ja korjattu toistaiseksi jesarilla (vuotaako?).

Vaihdanko suoraan Maffin, vai voiko vikaa olle jossain muualla?
Kun kone lämpenee niin alkaa rykimään ja saattaa sammuakin???
Heittää välillä rykimisen jälkeen vikakoodia Lambdasta,

Mites se lämpötila-anturi vaikuttaa tohon, vaikuttaa ihan toimivalta mittariston perusteella, eikä siitä ainakaan mitään vikakoodia ole tullut.

Apuja ASAP :)
Viimeksi muokannut Kepax, 18.3.2015 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 16.3.2015 21:28

Maffi voi aiheuttaa noita oireita.

Kepax
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.3.2009 20:42

ViestiKirjoittaja Kepax » 18.3.2015 13:03

Koitin toista MAF-anturia ja auto ei edes pysynyt käynnissä
vikakoodiksi tuli
00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

edellisellä anturilla vikakoodina
00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)
31-00 - Open or Short to Ground

Onko noi molemmat Maf-anturit rikki?
Voisiko vika olla johtojen maadoituksissa (mihin menee?) tai moottorin käyntinopeusanturissa?

Missä vika, auto tarvitsisi katsastaa ja saada ajoon.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.3.2015 13:24

Kyllähän tuon koodin perusteella vika on joko ilmamäärämittarissa tai sen johdotuksissa.
Yleismittarilla pystyy nuo johdot mittailla ECU:n ja MAF:in väliltä, ettei ole poikki tai oikosessa.

Kepax
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.3.2009 20:42

ViestiKirjoittaja Kepax » 18.3.2015 14:25

Joo, vikakin selvisi. (oma vika!)

Ensin testasin uutta ilmamäärämittaria (maf) ilman että se oli paikallaan, ja silloin tuli toi vikakoodi (31-10).

Sitten asensin sen paikalleen ja anturi sai kunnon virtaukset, ja kas kummaa toimiihan se.
No tulipahan roplattua kaikki liittimet läpi.

Ei vikakoodeja enää, käy hyvin ja pätkimättä, vielä pitempi koeajo tekemättä että voi olla varma että on kunnossa.

Kitos :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa