Hei, olen uusi (kuten kaikki huomaavat) Hakeuduin etsimään äskettäin tulleeseen ongelmaani jonkunlaista ratkaisua. Jos palstan autovelhot tietäisivät. :) Itse kun en autojen tekniikasta kovin paljon ymmärrä.
Minulla on volkswagen golf mk2 vm.1991 1,6. Katsastettu tammikuussa. Toiminut hyvin tähän asti. Hyvin pidetty yksilö.
Ongelma on tämä: liikkeelle lähdettäessä alavääntö puuttuu ja pitää ihmeellistä kitinää ja räminää. Kun en ole mikään auto-osaaja, luulin ensin että kytkimessä olisi jotain vikaa, kun ykköstä sisään laitettaessa auto nykii ja välillä sammui ja oli vähältä sammua valoista lähdettäessä. Sitten vähän enemmän autoista tietävä kaverini heitti testiajon, ja hänen mielestään ongelma ei ole kytkimessä.
Isäni (jonka auto tämä on ennen ollut) epäili näkemättä autoa, että kytkinkoppa pitäis vaihtaa. Kun kuvailemani ongelmat kuulostivat samalta kuin hänellä kytkimen hajotessa 97' skodasta
Isommat vaihteet ja pakki pelaavat. Ongelma on vain pieneillä kierroksilla ja vaihteilla. Ja se (jokin) vinkuu ja kitisee, vääntöä ei ole. Kaveri epäili apulaitehihnaa että se vinkuisi. Mutta kyllä se näytti ihan hyväkuntoiselta ja kireältä. Tosin voisi se sekin olla. Kytkinvaijeri vaikutti myös ihan kireältä.
Ollaan nyt ymmällään, eikä oikein tiedetä mitä tässä on vikana. Osaisiko joku auttaa?
Ongelma vanhassa golfissa.
Valvoja: ffp jäsenet
No ensinnäkin tuo alavääntö ja kytkin ei liity toisiinsa mitenkään. Jos kytkin luistaa niin se luistaa myös yläkierroksilla. Tuo kitinä ja räminä kannataa paikantaa vaikka kaverin kanssa. Tuleeko ajaessa vai myös paikallaan?
Kytkinkoppa vaihtaa?
Tuo nykiminen ja puutuminen viittaa joko bensansaantiongelmaan tai sitten vika voisi olla sähköissä(sytytys).
Viisaammat tarkentaa oliko tuossa jo automaattisäätö kytkinvaijerille vai onko manuaalisäätö?
Tältäkin foorumilta varmasti apu löytyy jopa paikan päälle kun kertoo vaikka paikkakunnan missä apua tarvitaa. Kaikki muu on (kuten edellä) pelkkää arvailua.
Kytkinkoppa vaihtaa?
Tuo nykiminen ja puutuminen viittaa joko bensansaantiongelmaan tai sitten vika voisi olla sähköissä(sytytys).
Viisaammat tarkentaa oliko tuossa jo automaattisäätö kytkinvaijerille vai onko manuaalisäätö?
Tältäkin foorumilta varmasti apu löytyy jopa paikan päälle kun kertoo vaikka paikkakunnan missä apua tarvitaa. Kaikki muu on (kuten edellä) pelkkää arvailua.
Kiitos vastauksesta. Okei, kytkimessä ei välttämättä siis vikaa.
Äänestä, paikallaan ollessa ja tyhjäkäynnillä ei kuuluu mitään kitinää. Ajaessa vaan just alhasilla kierroksilla. Silloin kun vääntöä ei tunnu olevan ja auto ei kulje mihinkään.
Kytkinvaijerissa on automaattisäätö, sanoi yksi viisaampi.
Porissa olen melko lähellä keskustaa.
Äänestä, paikallaan ollessa ja tyhjäkäynnillä ei kuuluu mitään kitinää. Ajaessa vaan just alhasilla kierroksilla. Silloin kun vääntöä ei tunnu olevan ja auto ei kulje mihinkään.
Kytkinvaijerissa on automaattisäätö, sanoi yksi viisaampi.
Porissa olen melko lähellä keskustaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”