Olisi tarkoitus vaihtaa 1.8T AUM koneeseen nokkaketjun kiristin sekä itse ketju kun alkaa kilsoja olemaan kohta 300 tkm. Öljypumppu+sihti, ketju sekä laahain olisi tarkoitus vaihtaa uuteen seuraavan öljyn vaihdon kohdalla.
Onnistuuko nokkaketjun vaihto ilman jakopään purkamista? Entä pystyykö öljypumpun ketjun ja laahaimen vaihtamaan pelkästään öljypohjan irroituksella?
Öljypumpun ja nokkaketjun vaihdosta
Valvoja: ffp jäsenet
Itse vaihdoin nokkaketjunkiristimen ja ketjun ADR koneeseen (vapari 20v) silleen että "köytin" jakohihnan siihen toisen nokka-akselin hammaspyörälle nippusiteillä. :D Sitten vaan laakeripukit auki ja varovasti nokka-akselia toisesta päästä nostamalla ketju vaihtoon... Aikamoista säätämistä mutta onnistui kuitenkin, ei viitsinyt jakopäätä (ja koko keulaa kun Passatista oli kysymys) ottaa tuon takia auki kun sen vaihto ei ollut vielä aikoihin ajankohtainen.
Tuolla minunkinki jakopäällä ajelis vielä ainakin 40tkm ettei viitsisi tuon takia uusia sitäkään. Tosin ketjukaan ei vielä rallattele mutta ajattelinkin vaihtaa sen ennakoivana huoltona.
Tietäiskö joku tota öljypumppu hommaa nyt sitten? Mielellään sinne vaihtaisi myös sen ketjunkin samalla, jos se ei ole mahdoton homma.
Tietäiskö joku tota öljypumppu hommaa nyt sitten? Mielellään sinne vaihtaisi myös sen ketjunkin samalla, jos se ei ole mahdoton homma.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa