Golf IV 2001 Variant 4motion 2.0

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Temppu
-
Viestit: 94
Liittynyt: 23.7.2003 12:55

Golf IV 2001 Variant 4motion 2.0

ViestiKirjoittaja Temppu » 15.2.2015 16:52

Terve vaan kaikille!

Tilanne on nyt se, että jouduin muutama kuukausi ostamaan Golffin. Sain sen aika halvalla, joten oletin ettei halvalla saa hyvää. Oikeassa olin. (jos kiinnos niin kyseessä siis otsikon mukainen kulkupeli, halvalla tässä tapauksessa n. 2000e ja kilometrejä on 170 tuhatta)

Eli; yksi ventiileistä ilmeisesti vuotaa sylinteriin siten että sytytystulppa likastuu. Tämä taas johtaa siihen että jonkin ajan kuluttua koko kolmossylinteri lopettaa toimintansa. Pikaratkaisuna ajattelni vaihdella tota tulppaa, mutta 1) mitäköhän katsastusherrat sanoo päästöjen kanssa 2) tämä ei varmaankaan ole kovin kestävä ratkasu.

Oletan että syy siihen että venttiili "vuotaa" öljyä sylinteriin on huono huolto. Tämä taas tarkoittaa sitä, että venttiiliremppa on todennäköisesti kovin huono ajatus (sieltä varmaan hajoaa pikavauhtia jotain muutakin). Toinen vaihtoehto on vaihtaa koko kone.

Mitkä koneet sopii tuohon 4motionin laatikkoon? Dieselkoneet on varmasti poissa laskuista, mutta 1.6, 1.8, 2.0 vai ehkä jopa 1.8t? Mikä tuo kone edes on koodiltaan / mikä laatikko siinä on? Vai kannattaisiko vielä harkita venttiiliremonttia?

Kiitän vastauksista etukäteen!

ps. saako tohon vehkeeseen mitään säädettävää alustasarjaa? Esim, sopiiko se JOMin superhalpa setti?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.2.2015 17:26

Jos ite teet, niin ei venttiilien irrotus ja seetien hionta paljoa tuu maksamaan. Toki ensin kannattaa tehdä puristusmittaus että varmistuu venttiilivika.

Temppu
-
Viestit: 94
Liittynyt: 23.7.2003 12:55

ViestiKirjoittaja Temppu » 15.2.2015 18:05

Jos tarkotat puristustestillä sylinterin painemittausta (mulla on vähän tää terminologia hukassa, on aikaa siitä ku oon viimeksi koneita kasaillu), niin se tehtiin ja paineet on kunnossa joka sylinterillä.

Eli se vuotaa sieltä venttilien varresta. Varmaankin, ehkä.

Mietin juurikin sitä, et kannattaako konetta jossa on tommosia vikoja yrittää korjata. Ajatus on se että se venttili on "löysä" koska on ollut huonot öljyt; jos on ollut huonot öljyt niin missä kunnossa alakerta/muut osat on?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.2.2015 20:33

Onko tota kovinkin huonoilla öljyillä ajettu? Ei kai tommonen ahtamaton kummoista rasvaa tarvi ja luulis että biltsunkin öljyillä olis pärjänny ihan OK.

Eikä se välttämättä oo kun kansipahvi tmv. joku kotona korjattava vika. Venttiilinohjureitakin vaihdetaan ihan siedettävään hintaan.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.2.2015 20:42

Ja kannattaa kattoa että puola on ehjä ja antaa kipinää sinne kunnolla.

Temppu
-
Viestit: 94
Liittynyt: 23.7.2003 12:55

ViestiKirjoittaja Temppu » 15.2.2015 23:50

Tyhmä kysymys, en tiedä miten toi kone on kasattu; saako ne venttiilinohjurit vaihdettua tommoseen vehkeeseen ilman kannen irrottamista? ja mikä on siedettävä hinta sun mielestä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.2.2015 11:38

En tiedä millasia ne tossa koneessa on, mutta perinteisesti ne on pronssisia, messinkisiä, tmv. saman värisiä pötköjä jotka koneistamossa poistetaan ja uudet prässätään tilalle.

Kannen saa purettua itekin ja purettuun kanteen ei mahdottomia maksa jos on ohjurit väljät. Moottorikoneistamot noita tekee.

Temppu
-
Viestit: 94
Liittynyt: 23.7.2003 12:55

ViestiKirjoittaja Temppu » 16.2.2015 20:01

ok. Kiitsa vastauksista!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa