golf iv käyntihäiriö
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
golf iv käyntihäiriö
Tervehdys!
ongelmana on 1.6 74kw AKL koneisen golffin käytihäiriö.
Eli kylmänä käynnistyy hyvin ja toimii hetkeen mutta hieman lämmettyään(n.5min) alkaa kone heilumaan ja tärisemään.
pakoputken päästä pöpöttää ja syö bensaa ihan sikana! ajelin tossa n.35km ja 10litraa meni kakkua! tulpat vaihdoin ja vanhat tulpat oli karstaiset ja nokiset eli kone käy rikkaalla
Jako ei myöskään ole hypännyt.
vaihdettuja osia tähän asti
-puola
-ilmamäärä mittari
-tulpat
kokeilin myös vaihtaa kampiakselin tunnistimen mutta ei vaikutusta(oli siis käytetty osa)
huomenna vaihdan vedenlämpötila anturin.
nyt tarvitaan kipeästi apua!! vikakoodeja yritin lukea tommosella kiinan pulikalla+torgue ohjelmalla mutta ei yhdistynyt ecuun.
ongelmana on 1.6 74kw AKL koneisen golffin käytihäiriö.
Eli kylmänä käynnistyy hyvin ja toimii hetkeen mutta hieman lämmettyään(n.5min) alkaa kone heilumaan ja tärisemään.
pakoputken päästä pöpöttää ja syö bensaa ihan sikana! ajelin tossa n.35km ja 10litraa meni kakkua! tulpat vaihdoin ja vanhat tulpat oli karstaiset ja nokiset eli kone käy rikkaalla
Jako ei myöskään ole hypännyt.
vaihdettuja osia tähän asti
-puola
-ilmamäärä mittari
-tulpat
kokeilin myös vaihtaa kampiakselin tunnistimen mutta ei vaikutusta(oli siis käytetty osa)
huomenna vaihdan vedenlämpötila anturin.
nyt tarvitaan kipeästi apua!! vikakoodeja yritin lukea tommosella kiinan pulikalla+torgue ohjelmalla mutta ei yhdistynyt ecuun.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hyvinkin vois olla toi lämpöanturi. Lämmettyään luulee edelleen olevan kylmä ja antaa bensaa liikaa.
Kun sulla ei ole paikkakuntaa profiilissa, ni eti tuolta jos joku olis lähellä VCDS:n kanssa.
Kun sulla ei ole paikkakuntaa profiilissa, ni eti tuolta jos joku olis lähellä VCDS:n kanssa.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
tänään vaihdettiin lämpötila anturi ja varmuudenvuoksi kampiakselin anturi(tällä kertaa uusi=) mutta ei vaikutusta!
Nyt alkoi jo kylmänäkin käymään huonosti.Polkasin pari kertaa kaasua oikeen kunnolla ja sen jälkeen alkoi auto haisemaan todella pahalta(katti varmaan).
On kyllä jännä ettei moottorin vika valo pala missään vaiheessa vaikka otin kampuran johdon irti ja auto lähti silti käymään. Myöskin imuvuodot on tarkistettu
voiko nokkaakselin anturi(hall) aiheuttaa tämän? voiko katti olla rikki? vikakoodit yritetään lukea mahdollisimman pian.
Nyt alkoi jo kylmänäkin käymään huonosti.Polkasin pari kertaa kaasua oikeen kunnolla ja sen jälkeen alkoi auto haisemaan todella pahalta(katti varmaan).
On kyllä jännä ettei moottorin vika valo pala missään vaiheessa vaikka otin kampuran johdon irti ja auto lähti silti käymään. Myöskin imuvuodot on tarkistettu
voiko nokkaakselin anturi(hall) aiheuttaa tämän? voiko katti olla rikki? vikakoodit yritetään lukea mahdollisimman pian.
Emännän Audi (1.8 bensa)i teki sellaista, että kylmänä pelasi mutta lämpimänä alkoi rykimään ja hyytymään jos vähänkään kaasuun koski. Vika paheni päivittäin eli tuohon mainitsemaasi tasoon ei koskaan päästy. Kulutus oli myös aivan posketon, ja syypääksi lopulta paljastui lambda-anturi. Ei antanut vikakoodia kertaakaan, eikä moottorin vikavaloa sytytellyt. Tällä selvennyksellä kyllä tuo lambda-anturi on aika kallis osa kokeiltavaksi, mutta sekin on yksi potentiaalinen vaihtoehto.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
löysin tommoisen topicin
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99436
oli aikalailla samanlaiset viat mutta ymmärsinkö oikein että kampuran anturi on myös käyntinopeus anturi??
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99436
oli aikalailla samanlaiset viat mutta ymmärsinkö oikein että kampuran anturi on myös käyntinopeus anturi??
Itselläni samat oireet.Kylmänä toimii kuin junanvessa mut lämpösenä nykii,kaasuun vastaavuus huonoa..kytkin pohjaan ja kaasua kierroksilla niin sit taas hetken toimii..Kulutus väh 50l/100km.Tussauttelee imupuolelta kuin turbo vehje konsanaan..
Auto seisonnassa niin ei hirveää hätää kulutuksella..
Arpapelillä olen mennyt,kampuran,nokan ja veden lämpö anturit uusittu,tulpat,ilmansuodatin,p-a suodin,imuvuodot tutkinut..seuraavana lambda ja ilmamäärämittari .. Juhannukseen mennessä jos ei kunnossa niin tulee upea kokko !
Auto 1.6 8venanen.
Auto seisonnassa niin ei hirveää hätää kulutuksella..
Arpapelillä olen mennyt,kampuran,nokan ja veden lämpö anturit uusittu,tulpat,ilmansuodatin,p-a suodin,imuvuodot tutkinut..seuraavana lambda ja ilmamäärämittari .. Juhannukseen mennessä jos ei kunnossa niin tulee upea kokko !
Auto 1.6 8venanen.
En itekään uskonut että lambda voisi niin omituisia ongelmia aiheuttaa, ennenkuin osui itselle kohdalle. En tiedä oireileeko venttiiliviat aina samalla tavalla, mutta mitä itelle osunut niin pakoputken päästä kuuluu sellaista "supsutusta", ja käy vajailla pytyillä tottakai, oli kylmä tai lämmin kone. Puristusten mittaamisellahan tuo venttiilivika/muu puristuksiin vaikuttava vika selviäisi aika nopeasti, eikä mittari nyt montaa kymppiä kustanna vrt. yli 100 € lambda. Varmuuden vuoksi, ennenkuin lähtee mitään kalliita varaosia arpapelinä vaihtelemaan, niin varmaan kannattaisi myös vilkaista alipaine- ja huohotusletkut läpi, ettei siellä jossain vain olisi murtunut letku tms. sekä jos kone kuulostaa käyvän vajailla, niin nyppii vaikka tulpanjohtoja yksi kerrallaan irti, ja kuuntelee että jos käynti ei muutu kun johdon nyppää irti niin kohdalla on sylinteri pimeänä. Kuitenkin, tekee ensin nuo halvat/ilmaiset tarkistukset ja korjaukset alta pois, sekä jos on mahdollisuus niin koittaa saada ne vikakoodit luettua, jos sieltä vaikka jotain vihjettä saisi.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
auto kyllä käy kaikilla pytyillä mutta putkestä kuuluu semmoinen jännä putputus.voisin ottaa huomenna video kuvaa jos se helpottaisi vian selvittämistä.
Hitto mulla oli jo viime viikonloppuna puristus mittari kädessä mutta sitten en jaksanut mittailla kun ajattelin pääseväni helpolla. No täytyy huomenna mittailla puristukset ja toivoa että puristuksia löytyy. lambdan saan huomenna kyllä lainaan testin ajaksi ja jos vika on siinä nii kyllä oot JKaunisto kaljan ansainnu=).
alipaine letkut sun muut on käyty vesisuihkun kanssa läpi= ei vuotoja. Vaihdoin jopa jarrutehostimen alipaine letkun. Tulpan johdot olis varmaan hyvä vaihtaa samalla tai ainakin mitata yleismittarilla.
Kaasuläppäkotelo oli kyllä aika likaisen näköinen joten sekin puhdistetaan huomenna.
Hitto mulla oli jo viime viikonloppuna puristus mittari kädessä mutta sitten en jaksanut mittailla kun ajattelin pääseväni helpolla. No täytyy huomenna mittailla puristukset ja toivoa että puristuksia löytyy. lambdan saan huomenna kyllä lainaan testin ajaksi ja jos vika on siinä nii kyllä oot JKaunisto kaljan ansainnu=).
alipaine letkut sun muut on käyty vesisuihkun kanssa läpi= ei vuotoja. Vaihdoin jopa jarrutehostimen alipaine letkun. Tulpan johdot olis varmaan hyvä vaihtaa samalla tai ainakin mitata yleismittarilla.
Kaasuläppäkotelo oli kyllä aika likaisen näköinen joten sekin puhdistetaan huomenna.
Puristuspaine mittaus kertoo mäntien/renkaiden kunnon.
Ohivuotomittaus taas paremmin venttiilien kunnon,eli sylinteriin paine ja venttiilit kiinni,jos imusarjasta/pakoputkesta kuuluu kohinaa niin venttiilin lautanen kiero,ym
Tuossa omassa epäilen että seos on rikkaalla jatkuvasti,kun auto lämmin ja seos rikkaalla niin putputtaa ja haisee..Lambda vaihtamatta ja sekin on komponentti mikä seoksia säätää..
Ohivuotomittaus taas paremmin venttiilien kunnon,eli sylinteriin paine ja venttiilit kiinni,jos imusarjasta/pakoputkesta kuuluu kohinaa niin venttiilin lautanen kiero,ym
Tuossa omassa epäilen että seos on rikkaalla jatkuvasti,kun auto lämmin ja seos rikkaalla niin putputtaa ja haisee..Lambda vaihtamatta ja sekin on komponentti mikä seoksia säätää..
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
nytpä se sit ongelman lykkäs! sain toimivan lambdan(akl koneesta) joka sijaitsi luovuttaja auton pakosarjassa onnellisena avasin golffin luukun ja hieman tutkittuani totesin että autossani ei ole lambdaa pakosarjassa!!
otin vielä tulpat 1 ja 4 pytyistä pois ja katsoin fikkarilla reijästä sisään. Mäntien päällä oli öljyä joten eikös se kieli venavarsien loppumisesta?
No teen kuitenkin puristuspaine mittauksen illalla ja sitten ollaan taas vähän fiksumpia.
otin vielä tulpat 1 ja 4 pytyistä pois ja katsoin fikkarilla reijästä sisään. Mäntien päällä oli öljyä joten eikös se kieli venavarsien loppumisesta?
No teen kuitenkin puristuspaine mittauksen illalla ja sitten ollaan taas vähän fiksumpia.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
taas on tutkittu golffia
katselin kameralla venttiileitä ja mäntiä niin yhdessä sylinterissä oli venttiilit harmaina ja muut oli muuten vaan karstaiset.Eikö tuo harmaus viittaa venttiilin auki jäämiseen?
vikakoodit sain luettua vag 1552 nimisellä laitteella ja lambdasta antoi vikakoodin.
se sit meneekin seuraavaksi vaihtolistalle.
laitoin bensan sekaan semmoisen venttiilien puhdistus aineen mutta tuskin siitä mitään apua on.Ja tulpan reijistä suihkuttelin vähän glygolia jotta pytyt puhdistuisivat.
ja sitte mokasin kunnolla kun otin kaasuläpän piuhasarjan irti auton ollessä käynnissä(kunnon aivopieru) joten auto ei kierrä ollenkaan. kävin ajamassa pienen lenkin ja kyllä oli tuskaista kiihdyttää 60kmh siihen meni varmaa 30min =)
saakohan tolla vag 1552:lla sopeutettua kaasuläppää??
kone käy vieläkin huonosti mutta silti paremmin kuin alussa joten pientä parannusta havaittavissa.
tutkin samalla kaikki huohotin putket ja ne oli ok eli ei tukkeutumia. vinkkejä saa vieläkin antaa.
katselin kameralla venttiileitä ja mäntiä niin yhdessä sylinterissä oli venttiilit harmaina ja muut oli muuten vaan karstaiset.Eikö tuo harmaus viittaa venttiilin auki jäämiseen?
vikakoodit sain luettua vag 1552 nimisellä laitteella ja lambdasta antoi vikakoodin.
se sit meneekin seuraavaksi vaihtolistalle.
laitoin bensan sekaan semmoisen venttiilien puhdistus aineen mutta tuskin siitä mitään apua on.Ja tulpan reijistä suihkuttelin vähän glygolia jotta pytyt puhdistuisivat.
ja sitte mokasin kunnolla kun otin kaasuläpän piuhasarjan irti auton ollessä käynnissä(kunnon aivopieru) joten auto ei kierrä ollenkaan. kävin ajamassa pienen lenkin ja kyllä oli tuskaista kiihdyttää 60kmh siihen meni varmaa 30min =)
saakohan tolla vag 1552:lla sopeutettua kaasuläppää??
kone käy vieläkin huonosti mutta silti paremmin kuin alussa joten pientä parannusta havaittavissa.
tutkin samalla kaikki huohotin putket ja ne oli ok eli ei tukkeutumia. vinkkejä saa vieläkin antaa.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
suihkin vettä ympäri konehuonetta ja imuvuotoja ei löytynyt.
Täytyy tänään yrittää sopeuttaa se kaasuläppä ja heittää pieni lenkki autolla.
Lambdan vikakoodia en tajunnut ottaa ylös mutta se meni jotenkin näin "rajaarvo liian korkea"
tai sitten se oli "jännite liian korkea"
alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun vikaa ei meinaa löytyä!
Täytyy tänään yrittää sopeuttaa se kaasuläppä ja heittää pieni lenkki autolla.
Lambdan vikakoodia en tajunnut ottaa ylös mutta se meni jotenkin näin "rajaarvo liian korkea"
tai sitten se oli "jännite liian korkea"
alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun vikaa ei meinaa löytyä!
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
ulkomaansivuilta luettuna ton lambda anturin vois testata kun irrottaa töpselin että käykö paremmin. jos käy niin vika voi olla siinä. ja tuo sopeutus kaasulle ku pitää vähintään 30min akunkenkää irtin, sitten 5min virrat päällä (konepelti ja kuskinovi auki) ja sen jälkeen 5min käynnissä ilman kaasuun koskemista. Pitäneekö paikkaansa?
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
No niin otin lambdan piuhan irti ja auto kävi hyvin 15min!! Vika taitaa olla sittenkin lambdassa!!
Mutta kaasuun ei vastaa vieläkään hyvin mutta se taitaa johtua joko lambdasta tai siitä kaasuläpästä.
seuraavaksi lambdan irroitus ja uuden osto.pitäis varmaan ottaa alkuperäis numerot ylös niin saa varmasti oikean osan.
Mutta kaasuun ei vastaa vieläkään hyvin mutta se taitaa johtua joko lambdasta tai siitä kaasuläpästä.
seuraavaksi lambdan irroitus ja uuden osto.pitäis varmaan ottaa alkuperäis numerot ylös niin saa varmasti oikean osan.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 9.2.2015 15:20
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa