Countryn päästöongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Countryn päästöongelma
Country jäi jo kolmatta kertaa päästöistä kiinni katsastuksessa. Kone 1P eli nelipisteruiskulla.
Ekalla kerralla päästöt tälläiset:
Päästöt tyhjäkäynnillä-----Päästöt kieroksilla
CO%:0,39--------------------- CO%O,57
CO2: 13,9--------------------- CO2: 14,2
HC PPM: 64-------------------HC PPM: 64
O2:1,18 ----------------------- O2: 0,76
-----------------------------------Lambda: 1.01
Todetaan että katti aivan palasina, joten vaihdoin uuden katin ja lambdan. (lambda biltemasta mutta kai senkii nyt pari viikkoo täytyis toimii??)
Tokalla kerralla päästöt tälläiset:
Päästöt tyhjäkäynnillä-----Päästöt kieroksilla
CO%:0,48--------------------- CO%O,86
CO2: 9,6---------------------- CO2: 13,6
HC PPM: 86-------------------HC PPM: 64
O2:7,4------------------------- O2: 1,8
-----------------------------------Lambda: 1.06
Tämän jälkee vaihetaan tulpat, pyörijä, pyörijän kansi, Sininen ja musta lämpöanturi ja ilmamassamittari puhistettu. Sytytys säädetty kohdalleen.
Kolmannet päästöt:
Päästöt tyhjäkäynnillä-----Päästöt kieroksilla
CO%:0,63--------------------- CO%O,65
CO2: 13----------------------- CO2: 14,1
HC PPM: 87-------------------HC PPM: 64
O2: 3.01 ---------------------- O2: 1,17
-----------------------------------Lambda: 1.03
Loppuu jo keinot kesken.. ekan testin jälkee otettii ilmanputsari poiis niin tulokset CO huonontu enempi..
Ekalla kerralla päästöt tälläiset:
Päästöt tyhjäkäynnillä-----Päästöt kieroksilla
CO%:0,39--------------------- CO%O,57
CO2: 13,9--------------------- CO2: 14,2
HC PPM: 64-------------------HC PPM: 64
O2:1,18 ----------------------- O2: 0,76
-----------------------------------Lambda: 1.01
Todetaan että katti aivan palasina, joten vaihdoin uuden katin ja lambdan. (lambda biltemasta mutta kai senkii nyt pari viikkoo täytyis toimii??)
Tokalla kerralla päästöt tälläiset:
Päästöt tyhjäkäynnillä-----Päästöt kieroksilla
CO%:0,48--------------------- CO%O,86
CO2: 9,6---------------------- CO2: 13,6
HC PPM: 86-------------------HC PPM: 64
O2:7,4------------------------- O2: 1,8
-----------------------------------Lambda: 1.06
Tämän jälkee vaihetaan tulpat, pyörijä, pyörijän kansi, Sininen ja musta lämpöanturi ja ilmamassamittari puhistettu. Sytytys säädetty kohdalleen.
Kolmannet päästöt:
Päästöt tyhjäkäynnillä-----Päästöt kieroksilla
CO%:0,63--------------------- CO%O,65
CO2: 13----------------------- CO2: 14,1
HC PPM: 87-------------------HC PPM: 64
O2: 3.01 ---------------------- O2: 1,17
-----------------------------------Lambda: 1.03
Loppuu jo keinot kesken.. ekan testin jälkee otettii ilmanputsari poiis niin tulokset CO huonontu enempi..
Eli ihan perus hommat, sytkä kohdilleen niinkuin digifant kuuluu, onhan tämä tiedossa että ei tehdä niin kuin normaalisti. Ilma vuodot eli kaikki alipaineletkut, varsinkin se mikä menee jarrutehostajalle. määrämittarilta imusarjaan lähtevä on todennäköisesti halki alapuolen vekeistä. Onko joku roplannut Co säätö ruuvia? eikös toi O2 meinaa ilmavuotoa pakoputkessa.
Käykö muuten hyvin?
Käykö muuten hyvin?
Eli ihan perus hommat, sytkä kohdilleen niinkuin digifant kuuluu, onhan tämä tiedossa että ei tehdä niin kuin normaalisti. Ilma vuodot eli kaikki alipaineletkut, varsinkin se mikä menee jarrutehostajalle. määrämittarilta imusarjaan lähtevä on todennäköisesti halki alapuolen vekeistä. Onko joku roplannut Co säätö ruuvia? eikös toi O2 meinaa ilmavuotoa pakoputkessa. Lambakin näytäis laihalta.
vii ottaa ilmaa myös suuttimien kumitiivisteen väleistä jos ei koskaan vaihdettu.
Käykö muuten hyvin?
Mulla on ollut aina sama homma mutta kyllä se läpi on mennyt. Ilma vuodot in suurin syy digifartin vikoihin ja väärin säädetty sytkä.
vii ottaa ilmaa myös suuttimien kumitiivisteen väleistä jos ei koskaan vaihdettu.
Käykö muuten hyvin?
Mulla on ollut aina sama homma mutta kyllä se läpi on mennyt. Ilma vuodot in suurin syy digifartin vikoihin ja väärin säädetty sytkä.
sytkän säätö: sininen lämpöanturin liitin irti ja kierokset 2000? näin sen tein. Missä moinen säätöruuvi on? Täytyy noi letkut kattoo vielä tarkemmin...
Tyhjäkäynti on vähä epätasast ja moottorijarrutuksel paukuttaa vähän putkessa. Näin tämä on tehnyt reilu 2 vuotta minulla ollessa eikä ole ollut ennen ongelmia päästöjen kanssa..
Tyhjäkäynti on vähä epätasast ja moottorijarrutuksel paukuttaa vähän putkessa. Näin tämä on tehnyt reilu 2 vuotta minulla ollessa eikä ole ollut ennen ongelmia päästöjen kanssa..
Eikun moottori lämpimäksi siten että jäähdyttimen flekti pyörähtää. Sininen anturi irti ja kierrokset 3-4 kertaa yli 2100 ja antaa tippua tyhjäkäynnille. Tässä olis kaverin apu hyvä tai sitten pahvin tms. avulla kaasuläpänvipua jumittamalla kierrokset 2500, sitten ennakkoa 6-8 astetta. Jos orkkis vauhtis niin siellä on merkit 6 astetta ja 0 googlesta löydät miltä näyttää. nyt voi säätää tyhjäkäynnin kohdalleen 900rpm ja anturi nyt kiinni ni putoaa 850.
Katso ensin ne ilmavuodot. Paukuttaminen voi johtua väärästä ennakosta.
Maadoituksien kunto myös voi olla huono, vaikuttaa käyntiin kun anturitiedot on enemmän jänniteeseen ja virtaan perustuvia.
Digifanttien epötasainen tyhjäkäynti taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
co potikka sen sinisen korkin alla määrämittarin päällä. älä koske ilman pakokaasutesteriä.
http://vnc.thewpp.ca/stuff/bentley/ep0n ... ch4.1.html tuolta tarkemmat ohjeet
Katso ensin ne ilmavuodot. Paukuttaminen voi johtua väärästä ennakosta.
Maadoituksien kunto myös voi olla huono, vaikuttaa käyntiin kun anturitiedot on enemmän jänniteeseen ja virtaan perustuvia.
Digifanttien epötasainen tyhjäkäynti taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
co potikka sen sinisen korkin alla määrämittarin päällä. älä koske ilman pakokaasutesteriä.
http://vnc.thewpp.ca/stuff/bentley/ep0n ... ch4.1.html tuolta tarkemmat ohjeet
tyhjäkäynti ruuvi on siinä kaasuläpän rungossa, siinä sivussa, talttapäinen ruuvi omassa kolossaan. Tyhjäyntiä pääsääntöisesti säätä se tyhjäkäynninsäädin eli se sikarin mallinen pötkö siinä imusarjan edessä. Mutta siihen vaikuttaa Co, sytkä, ja se ruuvi.
Se se on tyhjäkäynnin Co säätö, mutta vaikuttaa myös kierroksilla, niin ainakin väitetään. Se säätä paljonko ilmaa päästetään mittauksen ohi ja siten vaikuttaa seokseen.
Siinä konepellin lukkopellissä pitäisi olla ohjeet co säätöön.
Se se on tyhjäkäynnin Co säätö, mutta vaikuttaa myös kierroksilla, niin ainakin väitetään. Se säätä paljonko ilmaa päästetään mittauksen ohi ja siten vaikuttaa seokseen.
Siinä konepellin lukkopellissä pitäisi olla ohjeet co säätöön.

Missä on sytytysmerkki?
Sytkän ajoitusmerkki on vauhtipyörässä ja se näkyy 4-5 cm reiästä vaihdelaatikossa. Ajoitusmerkin tulee näkyä reiän keskellä.
Punainen ympyrä kuvassa osoittaa YKK merkin. Merkin vasemmalla puolen oleva terävämpi lovi on sytytyksen ajoitusmerkki
Onko YYK merkin vasemalla puolella sit se 6-8 astetta ennakkoa?
http://www.brokevw.com/Pic003a.JPGE vastaus itselleni..
ohjeet löytyy kyllä lukkopellistä mutta ei ole ymmärettävällä kielellä :D
kuuluuko tämän laskee ilmaa läpi?

Tuo viimeinen. Kuva on ilmanputsarin kotelosta? Ei sen ilmaa kuulu päästää. Siihen pitäisi mennä letkut imusarjasta toimii jotenkin paine erolla kun kaasuläppä aukea nii aukea se lämpimän ilman läppä myös, jos siis ilma on kylmä.. Ohjaa sitä lämpimän ilman saantia, pitäisi olla 2 letkua kiinni.
Onko siinä lukkopellinkuvassa ne alipaine letkut?
Juu on oikean ennakon merkki, kannattaa valkoisella maalitussilla tms maalata se nii erottuu paremmin.
Onko siinä lukkopellinkuvassa ne alipaine letkut?
Juu on oikean ennakon merkki, kannattaa valkoisella maalitussilla tms maalata se nii erottuu paremmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa