Golf mk2 KR 1.8 16v bensansaantiongelmaa ja sytytysongelmaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

Golf mk2 KR 1.8 16v bensansaantiongelmaa ja sytytysongelmaa

ViestiKirjoittaja muska_25 » 28.11.2014 21:45

Auto on tällä hetkellä keskeneräinen tekniikanvaihdos, joka on käynnistystä vaille valmis.
Mutta ongelmana on ettei bensapumppu lähde pyörimään avaimesta kääntäessä, mutta suoralla virralla surisee iloisesti..
Sulakkeet on katsottu, kahta eri relettä kokeiltu.
Mistä tulee pumpun heräte? tuleeko puolalta?
myöskään startti ei pyöri avaimesta, voisiko ecu?
Mistä kaikkialta vikaa voisi lähteä tutkimaan?
    Viimeksi muokannut muska_25, 5.1.2015 6:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

    H. Jormalainen
    -
    Viestit: 16030
    Liittynyt: 23.7.2003 9:30
    Viesti:

    ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.11.2014 1:19

    Heräte Hall-anturilta. Mekaanisessa ruiskussa ei varsinaista ECUa ole. Sytkän ohjain on keskikonsolin sisällä.

    muska_25
    -
    Viestit: 154
    Liittynyt: 3.12.2010 16:33

    ViestiKirjoittaja muska_25 » 29.11.2014 8:32

    Okei. Ja hall-anturi taisi sijaita virranjakajassa. Mikä tuo ohjausyksikkö tuossa vesikaukalossa on? :0

    H. Jormalainen
    -
    Viestit: 16030
    Liittynyt: 23.7.2003 9:30
    Viesti:

    ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.11.2014 17:20

    Jep.

    Näkemättä väittäisin että se on sytytyksen pääteaste. Ton näköinen. Vasemmassa laidassa, oletan?

    ifa
    -
    Viestit: 2527
    Liittynyt: 17.11.2004 14:44

    ViestiKirjoittaja ifa » 30.11.2014 11:25

    Ei ole keskikonsolin sisällä sytkäkamoja.

    H. Jormalainen
    -
    Viestit: 16030
    Liittynyt: 23.7.2003 9:30
    Viesti:

    ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.11.2014 17:23

    Aivan. Se onkin tyhjäkäynnin säädin.

    Sorry, my bad.

    Tuomas
    admin
    Viestit: 6966
    Liittynyt: 16.7.2003 18:09
    Viesti:

    ViestiKirjoittaja Tuomas » 30.11.2014 19:23

    Bensapumpun pitäisi surista pari sekuntia kun virrat laittaa päälle (nostaa paineet) ja pumpata tosiaan jatkuvasti vain kun hall-anturi pyörii.

    Vaikuttaako virtalukko toimivan oikein? Esim. Virrat päälle niin parkit syttyy yms.?

    Onhan moottorin sekä mittariston maadoitukset ok?

    Kun koittaa startata niin naksahtaako edes startin solenoidi? Startti ei pyöri keskustelua mm. tuolla: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=103960

    Oliko startti muuten KR moottorin vai eri? Jos KR:stä niin onko tietoa toimiko alunperin ja jos taas auton alkup./vaihdettu niin onhan startin hammasratas oikean kokoinen?

    muska_25
    -
    Viestit: 154
    Liittynyt: 3.12.2010 16:33

    ViestiKirjoittaja muska_25 » 1.12.2014 13:43

    Tällä hetkellä startin solenoidikaan ei napsahda avaimesta, mutta se voi johtua ihan sähköistä.
    Niin tosiaan tämä autohan ollut alkuperäisesti automaatti, tuli mieleen että voikohan auto "luulla" että vaihde ei ole P:llä ja tämän takia ei käynnistyisi?

    muska_25
    -
    Viestit: 154
    Liittynyt: 3.12.2010 16:33

    ViestiKirjoittaja muska_25 » 5.1.2015 5:59

    Nyt on virtalukko ohitettu ja bensapumppu lähtee erillisellä kytkimellä ja startti nappia painamalla. Bensaa tulee, kipinää ei :(
    Virta tulee puolalle asti, mutta tulpille ei virta kulje..

    Tuomas
    admin
    Viestit: 6966
    Liittynyt: 16.7.2003 18:09
    Viesti:

    ViestiKirjoittaja Tuomas » 5.1.2015 14:28

    Tarkistettavaa: Hall-anturi, moottorin maadoitus.

    Hall-anturin toiminnan voi testata pyörittämällä jakajaa (tai koko konetta jos kiinni koneessa) jolloin anturin johtojen tulisi vaihtua neljä kertaa yhden nokka-akselin kierroksen aikana. (Yleensä vaihtelu on 0 ja 2 voltin välillä).

    Ja tuolla keskustelua hall-anturin vaihdosta jakajaan: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65714

    muska_25
    -
    Viestit: 154
    Liittynyt: 3.12.2010 16:33

    ViestiKirjoittaja muska_25 » 5.1.2015 22:28

    Oolrai, kiitoksia!
    Tuo Hall-anturin liitin ja vastakappale heiluvat kyllä aika hurjasti, se mahtanee olla siis syypää sytyttämättömyyteen..

    EDIT:
    Eipä tuolla Ebayssa näyttänyt maksavan paljoakaan kokosetti eli
    Virranjakaja
    Pyörijä
    Virranjakajan kansi, että tämmönen varmaan laitetaan tilaukseen!

    H. Jormalainen
    -
    Viestit: 16030
    Liittynyt: 23.7.2003 9:30
    Viesti:

    ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2015 23:58

    Onkohan ne:
    • Paskoja
    • Huonoja
    • Hyviä
    Kyllä se anturi on mahdollisesti kannattavampaa vaihtaa, mutta mittaa se nyt ensin se ennen kun tilaat mitään.

    muska_25
    -
    Viestit: 154
    Liittynyt: 3.12.2010 16:33

    ViestiKirjoittaja muska_25 » 6.1.2015 5:16

    Okei :D onko jossain juttua tuosta hall-anturin kunnon testaamisesta? Vai mitä arvoja sieltä pitäisi saada ulos?

    H. Jormalainen
    -
    Viestit: 16030
    Liittynyt: 23.7.2003 9:30
    Viesti:

    ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.1.2015 18:08

    Siihen kun kytkee jännitteen ja maan ni signaalista pitäisi tulla maadoittuva neljä kertaa per kierros. Eli testaa pienitehoisella lampulla plussaa vasten.

    Meniköhän noin? :D

    muska_25
    -
    Viestit: 154
    Liittynyt: 3.12.2010 16:33

    ViestiKirjoittaja muska_25 » 18.1.2015 20:12

    Elikkä hall-anturi vaikuttaisi olevan ihan kunnossa, 4 kertaa vaihtui 0-1 välillä.
    Niin ja moottorin maadotukset ainakin mittarin kanssa katsottuna kunnossa. Nyt sitten hajos startti :D


    Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

    Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa