Käytin mun Turbo C-Kadetissa VW (Golffin mk2??) 1.3 mäntiä, koska ne Opelin männät oli aivan liian heikot (2 sarjaa halkes) ja nuo menee lähes heittämällä Opelin 1.3 OHC moottoriin. Männän päältä piti ottaa 6 mm tavaraa jotta nousi dekkipinnan yli 0.2 ja puristukseksi tuli tasan 9.0
Oli seuraavaksi tarkoitus laittaa tuohon isoventtiilikansi, mutta ongelmaksi muodostuu sen palotila. Puristuks menisi johonkin 1:7 luokkaan, joka on aivan liian vähän.
Kysymys kuuluukin, missä VW:n koneista ja koreista löytyy kuvan mukaista samanlaista mäntää joka on 75mm porauksella, mutta tuo amme on pienempi.
Tuon kuvan männän lakipaksuus on alimmasta ja ohuimmasta kohdasta noin 7 mm. Onko niissä pienempiammeisissa laki ylempänä eikä männästä ole varaa ottaa samalla tavalla pois 6mm päältä?
Koskematon mäntä. Poraus 75mm Mahle. Tapin paksuus 20mm
Laskaettu mäntä sovitettuna GM:n kankeen.
Tässä saattais käydä myös 76mm porauksella olevat. Tosin miggirengasurat menevät aika lähelle.
1.3 VW Männät
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 97 vierailijaa