Auto on 1.8T ja jokin aika ihmettelin kun auto seisoi katoksessa kuului vaimea "tsuh" tushahdus, no tänään kävimme naapurin kanssa pienellä koeajolla ja takaisin tultaessa jätimme auton käyntiin, siinä tuli kieleen kun tankatessa pa-korkkia aukaistessa tulee ns. painetta ulos, no nyt kun auto oli käynnissä oli painetta joka tuli ulos mutta tuli myös kaaressa bensaa, korkki takas äkkiä ja vähän ajan päästä kokeilin uudelleen tuli vain painetta.
Sammutin auton ja availin korkkia eikä enää "tsuhahdellut", onko korkki viallinen vai jotain muuta vakavaa....auto toiminut muuten hienosti enkä ole kuukauden omistusaikana huomannut mitään ihmeellistä, ajettu noin 2500 km ongelmitta, autolla rullattu 165000 km.
Miten tankin käy jos tulee alipainetta? Tosin tässä kyseessä varmaankin ylipaine.
Ps. Kuskin puolen ksenon näyttää aikalailla liikaa vasemmalle, kuinka säädetään kohdilleen, korkeussäätö kyllä toimii hyvin?
Marko
1999 Audi TT polttoainetankki ongelma...PÄIVITETTY!
Valvoja: ffp jäsenet
Nonniin taasen, hiukan tuoksui bensa auton lähistöllä ja huomasin että tankinkorkin alumiinisen läpän luota, aukaisin kannen ja otin korkin poies, sieltä korkista oli se tiiviste kahdest kohtaa halki, eli six ei tullu sitä painettakasn tankkiin, no vaihdoin toisen samanmoisen korkin ehjällä tiivisteellä ja kas kummaa kehittää kunnolla painetta eli taas ongelma esillä, oiskos nyt jollai ollu sama ongelma ja siihen lääkkeet korjata.
Tankki siis ollut pois paikoiltaan ja kaikki mahdolliset reiät puhallettu puhtaax, tosin täyttöputken en tiedä, se pitää varmistaa vielä.
Marko
Tankki siis ollut pois paikoiltaan ja kaikki mahdolliset reiät puhallettu puhtaax, tosin täyttöputken en tiedä, se pitää varmistaa vielä.
Marko
Mulla on sellainen "kutina" että vika voisi löytyä konehuoneen puolelta bensahöytyjen keruu systeemistä (EVAP).... Muistaakseni ainakin aktiivihiilisäiliön hengitysreikien tukkeutumisesta on ollut ennenkin juttua ja turbokoneen kohdalla se voisi jossain tapauksessa johtaa ahtopaineen kerääntymiseen polttoainetankkiin.
Tuossa jutussa on ohjeet koko järjestelmän poistoon ja heti ekassa viestissä kaaviokuva letkuista:
http://www.vwforum.com/forums/f15/1-8t- ... ead-53800/
Ainakin kuvassa olevien takaiskujen (nro24) ja magneettiventtiilin (25) toiminta kannattanee tarkistaa. samoin kaivaa se aktiivihiilisäiliö esiin ja varmistaa että ilma liikkuu vapaasti sen läpi.
Säiliö löytynee lokasuojan sisältä letkua seuraamalla.
Tuossa jutussa on ohjeet koko järjestelmän poistoon ja heti ekassa viestissä kaaviokuva letkuista:
http://www.vwforum.com/forums/f15/1-8t- ... ead-53800/
Ainakin kuvassa olevien takaiskujen (nro24) ja magneettiventtiilin (25) toiminta kannattanee tarkistaa. samoin kaivaa se aktiivihiilisäiliö esiin ja varmistaa että ilma liikkuu vapaasti sen läpi.
Säiliö löytynee lokasuojan sisältä letkua seuraamalla.
Sen verran terkennusta edelliseen että tuossa linkin ohjeessa muutetaan kampikammion tuuletusjärjestelmää... Huomasin kun lukaisin uudelleen ajatuksen kanssa.
Mutta nuo mainitsemani osat kyllä kuuluu tankin "hengitysjärjestelmään", kun taitaapi kaikissa likimainkaan nykyaikaisissa (-80-90-luvuilta lähtien) autoissa tuo tankin hengitys tapahtua konehuoneen kautta, että haihtuvat polttoainehuurut saadaan "talteen".
Se mikä yleisemmin on ollut systeemissä ongelmana on tankissa oleva alipaine, joka ennemmin tai myöhemmin alkaa haittaamaan polttoaineen saantia. Mutta en kyllä keksi mitään muuta selitystä selkeälle ylipaineelle tankissa kuin tuon systeemin toimintahäiriö turbokoneessa.
Mutta toivottavasti tämä oli se tarvittava uusi ajatussuunta jolla saat ongelman ratkaistua :)
Mutta nuo mainitsemani osat kyllä kuuluu tankin "hengitysjärjestelmään", kun taitaapi kaikissa likimainkaan nykyaikaisissa (-80-90-luvuilta lähtien) autoissa tuo tankin hengitys tapahtua konehuoneen kautta, että haihtuvat polttoainehuurut saadaan "talteen".
Se mikä yleisemmin on ollut systeemissä ongelmana on tankissa oleva alipaine, joka ennemmin tai myöhemmin alkaa haittaamaan polttoaineen saantia. Mutta en kyllä keksi mitään muuta selitystä selkeälle ylipaineelle tankissa kuin tuon systeemin toimintahäiriö turbokoneessa.
Mutta toivottavasti tämä oli se tarvittava uusi ajatussuunta jolla saat ongelman ratkaistua :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa