Hei,
Eilen mökille ajaessa huomasin lämpömittarin valahtaneen 60!asteesee. Välillä palasi kuitenkin normaaliin 90 kuten pitääkin. Uskalsin jatkaa ajoa, kun viittasi ettei ylikuumene. Tuki kokeiltua, että kuumaa puhaltaa lämmityslaitteesta tarvittaessa
Onkohan vika termarissa, ihan puhtaasti anturivika vai mittaristossa? Mittari liikkui niin nopeasti, ettei kuvittelisi lämpötilan oikeasti voivan muuttua noin nopeasti. Mitä kannattaa kokeilla vaihtaa/fiksata ensimmäisenä?
Auto on -02 1.6 BCB.
Golf IV lämpömittari näyttää 60-90 ajossa
Valvoja: ffp jäsenet
Anturia ekana. Tuo neula toimii epälineaarisesti, se sojottaa pystysuorassa kun lämmöt on jotain 70-100 asteen välillä. Harvinaisen typerä ominaisuus jonka saa kyllä koodattua järkevämmäksi. Perus OBD2 -lukijalla tai vcds:llä saat näkyviin nesteen tarkan lämmön, se todennäköisesti pomppii 60-80 välissä niin nopsaan että anturiviasta kyse. Toki jos se lämpö näyttää max 70 astetta eikä siitä pompi, voihan se jumiutunut termarikin kai olla..
osaatko sanoa miten?
Nimimerkki Entris (http://www.ffp.fi/bb/profile.php?mode=v ... ile&u=8620) koodasi mulle Jyväskylässä uuden mittariston ja samalla muutteli sen uuden mittariston parametrejä. Jos asut järkevän etäisyyden päässä niin hänelle viestiä. Ei tuo sinänsä mikään amerikantemppu ole, että kuka tahansa kellä on sopivat kaapelit pystyy noita bittejä muokkailemaan.
edit. tällä hetkellä siis neula näyttää juuri oikeaa lämpötilaa, kesähelteillä liikenneruuhkissa lämmöt nousee 95 asteeseen ja neulakin sujahtaa oikealle puolelle karvan verran. Paljon paljon viisaampi ja järkevämpi nyt.
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Anturi tuli äsken vaihdettua. Mittari näytti nyt ainakin 90C, kun jäähdytysjärjestelmää ilmasin. Sisälämppärin kennosta lähtivät ilmat vasta, kun lähdin ajelemaan.
Anturin malli on "vihreällä liittimellä" varustettu VW:n osa, hiukan tuota jouduttiin arpomaan yhdessä varaosamyyjän kanssa Motonetissä. Oikea anturi tuli, mutta valitettavasti sain mukaan profiililtaan liian pienen O-renkaan. Piti kasata vanhalla, toivottavasti pitää.
Kiitos kaikille ohjeista, pitää katsoa tuota lämpömittarin ohjelmointia jos VCDS-vermeet jossain vaiheessa hommattua.
Anturin malli on "vihreällä liittimellä" varustettu VW:n osa, hiukan tuota jouduttiin arpomaan yhdessä varaosamyyjän kanssa Motonetissä. Oikea anturi tuli, mutta valitettavasti sain mukaan profiililtaan liian pienen O-renkaan. Piti kasata vanhalla, toivottavasti pitää.
Kiitos kaikille ohjeista, pitää katsoa tuota lämpömittarin ohjelmointia jos VCDS-vermeet jossain vaiheessa hommattua.
Viimeksi muokannut Boah, 14.7.2014 2:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa