Golf mk3 VR6 2.9 syncro vm 1995
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Golf mk3 VR6 2.9 syncro vm 1995
Moi,
Kun ei netistä tunnu millään löytyvän vastausta tähän niin kysyn vähän apuja alkuun pääsemiseksi.
Olen otsikossa mainitun auton tuore omistaja, ja pitäisi tutustua vähän paremmin sen tekniikkaan. Löydän useampia korjausoppaita (Alfamer, Haynes, Bentley), joissa on ohjeet 2.8 VR6 -versioon, mutta ei tähän 2.9 syncroon. Tyhmät kysymykset siis kuuluvat:
- miten pitkälle moottorin, voimansiirron ja alustan osalta pärjää esim alla olevalla oppaalla?
- onko 2.9 syncrolle olemassa omaa korjausopasta ja mistä sen saa?
bonuksena: mikä hall-anturi on oikea tähän? Yhdet vaihto-ohjeet näyttää ainakin löytyvän tästä oppaasta:
http://www.bentleypublishers.com/volksw ... anual.html
Kun ei netistä tunnu millään löytyvän vastausta tähän niin kysyn vähän apuja alkuun pääsemiseksi.
Olen otsikossa mainitun auton tuore omistaja, ja pitäisi tutustua vähän paremmin sen tekniikkaan. Löydän useampia korjausoppaita (Alfamer, Haynes, Bentley), joissa on ohjeet 2.8 VR6 -versioon, mutta ei tähän 2.9 syncroon. Tyhmät kysymykset siis kuuluvat:
- miten pitkälle moottorin, voimansiirron ja alustan osalta pärjää esim alla olevalla oppaalla?
- onko 2.9 syncrolle olemassa omaa korjausopasta ja mistä sen saa?
bonuksena: mikä hall-anturi on oikea tähän? Yhdet vaihto-ohjeet näyttää ainakin löytyvän tästä oppaasta:
http://www.bentleypublishers.com/volksw ... anual.html
Koneessa ei ole muuta eroa 2.8 kuin 1mm isompi poraus, eri imusarja, kaasuläppä ja nokat.
Voimansiirto käytännössä sama etupäässä, pois lukien jakolaatikko.
2.8 tais etujarrut olla 280mm? Syncrot on 288mm, niihin menee esim 312mm yms Audi TT, golf IV jarrut.
Takapää on sit ihan erillainen, mutta aika simppeli.
-95 on jo suorasytkä, eli "hall-anturia" ei ole. On nokkien ja kampuran asento anturit.
Voimansiirto käytännössä sama etupäässä, pois lukien jakolaatikko.
2.8 tais etujarrut olla 280mm? Syncrot on 288mm, niihin menee esim 312mm yms Audi TT, golf IV jarrut.
Takapää on sit ihan erillainen, mutta aika simppeli.
-95 on jo suorasytkä, eli "hall-anturia" ei ole. On nokkien ja kampuran asento anturit.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Ok, kiitoksia. Taidan siis hommata tommosen manuaalin ja katsoa mihin asti asiat mätsäävät.
Toi anturi on nyt vähän jännä koska myyjä sanoi paikallistaneensa pienen käyntihäiriön siihen. (Pintakaasulla esiintyy ihan pientä nykimistä, ja aivan kaikki tehot eivät taida olla tallessa.) Vikakoodit oli luettu ja siellä oli ollut saman anturin vika.
Toi anturi on nyt vähän jännä koska myyjä sanoi paikallistaneensa pienen käyntihäiriön siihen. (Pintakaasulla esiintyy ihan pientä nykimistä, ja aivan kaikki tehot eivät taida olla tallessa.) Vikakoodit oli luettu ja siellä oli ollut saman anturin vika.
Alfamer- ja Haynes-oppaat eivät käsittele lainkaan VR6:ta tai Syncro-malleja.
Bentleyn opas on puolestaan tarkoitetu Amerikassa myydyille 2wd-malleille, mutta VR6:n osalta (moottori, polttoainelaitteisto, sähköt) se on hyvinkin kattava.
Tämän oppaan tiedoissa mainitaan 2.9 ABV. Mahtaisiko siitä löytyä myös Syncro-ohjeistusta..?
Bentleyn opas on puolestaan tarkoitetu Amerikassa myydyille 2wd-malleille, mutta VR6:n osalta (moottori, polttoainelaitteisto, sähköt) se on hyvinkin kattava.
Tämän oppaan tiedoissa mainitaan 2.9 ABV. Mahtaisiko siitä löytyä myös Syncro-ohjeistusta..?
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
jii_bee: niin näyttäis, pitäs vaan olla joko suomeksi tai lontooksi, ei toi meikäläisen saksa taivu ihan tuohon... Laitoin Bentleyn oppaan tilaukseen.
Kurkkasin muovien alle, ja osa joka sieltä myyjän mukaan pitäisi vaihtaa näkyy kuvassa oikealla sytytysboksin päällä:
https://www.dropbox.com/sh/gjiizud50rp8 ... G_3749.JPG
Mikä tuon virallinen nimi sitten lieneekään, palikassa on osan numero 021907601A, joka on ilmeisesti: http://goo.gl/G97O1B
Onkos näiden osien hankkimiseen jotain muita vaihtoehtoja kuin merkkihuolto ja ebay?
Toinen juttu sitten kävin eilen vähän ajelemassa sen päälle kun olin saanut putsattua muutaman vuoden seisomisen sotkut autosta pois. Siinä sitten huomasin höyryä nousevan konepellin alta, pysäytin ja kurkkasin pellin alle. Koneen takana pakosarjan alla oli märkää, höyry nousi ja kiehumisen ruplatus kuului (en tosin tiedä mistä?).
https://www.dropbox.com/sh/gjiizud50rp8 ... G_3770.jpg
Kannattaisko tässä olla suuremmin huolissaan, vai lähinnä ruveta tarkastamaan jäähdytyksen letkuja?
Bonuksena vielä kuva kiesistä, muuta en ole ehtinyt tekemään ulkonäön eteen kuin rapsuttamaan merkit irti takaa ja pesemään sen.
https://www.dropbox.com/sh/gjiizud50rp8 ... G_3765.JPG
Kurkkasin muovien alle, ja osa joka sieltä myyjän mukaan pitäisi vaihtaa näkyy kuvassa oikealla sytytysboksin päällä:
https://www.dropbox.com/sh/gjiizud50rp8 ... G_3749.JPG
Mikä tuon virallinen nimi sitten lieneekään, palikassa on osan numero 021907601A, joka on ilmeisesti: http://goo.gl/G97O1B
Onkos näiden osien hankkimiseen jotain muita vaihtoehtoja kuin merkkihuolto ja ebay?
Toinen juttu sitten kävin eilen vähän ajelemassa sen päälle kun olin saanut putsattua muutaman vuoden seisomisen sotkut autosta pois. Siinä sitten huomasin höyryä nousevan konepellin alta, pysäytin ja kurkkasin pellin alle. Koneen takana pakosarjan alla oli märkää, höyry nousi ja kiehumisen ruplatus kuului (en tosin tiedä mistä?).
https://www.dropbox.com/sh/gjiizud50rp8 ... G_3770.jpg
Kannattaisko tässä olla suuremmin huolissaan, vai lähinnä ruveta tarkastamaan jäähdytyksen letkuja?
Bonuksena vielä kuva kiesistä, muuta en ole ehtinyt tekemään ulkonäön eteen kuin rapsuttamaan merkit irti takaa ja pesemään sen.
https://www.dropbox.com/sh/gjiizud50rp8 ... G_3765.JPG
Impulssi anturi näytti Etka:ssa olevan virallinen nimi. Kyseinen ohjelma helpottaa remppoja yms paljon, mutta sitä ei saa virallisesti/laillisesti mistään :)
Jos läppärungolle yms olevat letkut on kunnossa ja ei vuoda nestettä sieltä, veikkaisin ikävä kyllä kannentiivistettä. Tai lohkolämppin vastusta, jos sieltä välistä tulisi.
Jos läppärungolle yms olevat letkut on kunnossa ja ei vuoda nestettä sieltä, veikkaisin ikävä kyllä kannentiivistettä. Tai lohkolämppin vastusta, jos sieltä välistä tulisi.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Anturi lähti tilaukseen. Löysin netistä vagcat.comin osaluettelon, ollutkin jo aika hyväksi avuksi tekniikan tutkailuun.
Vuotokohta löytyi koneen takaa letkusta joka menee lohkosta johonkin
https://www.dropbox.com/s/dx79f4ixt94kl ... .41.05.jpg
Eli tuo keskellä kuvaa oleva letku jossa on joku haara ja vissiin joku anturi kiinni
https://www.dropbox.com/s/9ocnxi8peltyi ... .56.33.jpg
Käsittääkseni se on tämän kaavion letku nro 21, osanumero 1H0121157A
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/199 ... 9/1811140/
Niin eli se on ilmastointia varten tuo anturi. No, letkulla näyttää olevan hintaa ebayssä 60€, halvempi se on kuin kannen tiivisteen vaihto.
Vuotokohta löytyi koneen takaa letkusta joka menee lohkosta johonkin
https://www.dropbox.com/s/dx79f4ixt94kl ... .41.05.jpg
Eli tuo keskellä kuvaa oleva letku jossa on joku haara ja vissiin joku anturi kiinni
https://www.dropbox.com/s/9ocnxi8peltyi ... .56.33.jpg
Käsittääkseni se on tämän kaavion letku nro 21, osanumero 1H0121157A
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/199 ... 9/1811140/
Niin eli se on ilmastointia varten tuo anturi. No, letkulla näyttää olevan hintaa ebayssä 60€, halvempi se on kuin kannen tiivisteen vaihto.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Marmoritiski arveli sen ensi viikolla saapuvan, jos Saksasta löytyy, mutta ei varmaksi uskaltanut luvata. Hinta oli siellä sama ebayn kanssa.
Käyntihäiriö on siis sellainen, että pintakaasulla ajaessa tuntuu ihan pientä nykimistä. Samoin jos vaihdetta vaihtaessa laskee kaasun kokonaan pois, niin nykäisee niin kuin moottorijarrutuksen puolelle. Sama juttu jos esim. ykkösellä painaa kovemmin kaasua, ja nostaa sen laakista. Eli ikään kuin bensan syöttö tai sytytys lakkaisi aika korkeilta kierroksilta. Parkissa ollessa tyhjäkäynnissä ei ole mitään oudon tuntuista.
Mutta joo katsotaan nyt tuo anturi ensin ja jos tämä ei korjaannu niin jatketaan ihmettelyä aiheesta. Muista aiheista ihmettelyä on varmasti luvassa myöhemminkin :)
Käyntihäiriö on siis sellainen, että pintakaasulla ajaessa tuntuu ihan pientä nykimistä. Samoin jos vaihdetta vaihtaessa laskee kaasun kokonaan pois, niin nykäisee niin kuin moottorijarrutuksen puolelle. Sama juttu jos esim. ykkösellä painaa kovemmin kaasua, ja nostaa sen laakista. Eli ikään kuin bensan syöttö tai sytytys lakkaisi aika korkeilta kierroksilta. Parkissa ollessa tyhjäkäynnissä ei ole mitään oudon tuntuista.
Mutta joo katsotaan nyt tuo anturi ensin ja jos tämä ei korjaannu niin jatketaan ihmettelyä aiheesta. Muista aiheista ihmettelyä on varmasti luvassa myöhemminkin :)
Passatista meni viime talvena puolapaketti vaihtoon, silloin oli reilut 300 tkm takana. Aloitti satunnaisina nykäyksinä risteyksistä lähdettäessä, sen jälkeen nyki tietyssä nopeudessa / tietyillä kierroksilla, lopulta tietyllä kierrosalueella putosi 1-2 pyttyä pois pelistä. Tyhjäkäynnillä ja paikallaan kaasutellessa ei mitään vikaa.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Nonnii, irrotinpa tuon tutkittavaksi ja ihmettelin samalla näiden osien terminologiaa. Niin että alkuun tyhmä kysymys: onko tämä se puolapaketti?
https://www.dropbox.com/s/eibmwzalgedno ... .35.46.jpg
No sehän on halki, kuten näkyy, ja lisäksi se on ollut halki aika pitkään kun joku on sitä jo aikaisemmin paikkaillut:
https://www.dropbox.com/s/6nre2486iruca ... .52.34.jpg
Toinen kysymys: pitäisikö tuo olla avattavissa ja huollettavissa? Pohjassa oli pari ruuvia mutta se ei vielä auennut. Parissa reiässä on vähän pop-niitin näköiset kannat ja ihmettelen että onko tuon joku sulkenut vai onko ton tarkoituskin olla tuollainen.
Eli reunojen ruuvit aukeavat, keskellä olevat niitit eivät:
https://www.dropbox.com/s/5dj1uyt8vwv9x ... .23.52.jpg
Tulkitsenko nyt siis oikein että "puolapaketti" on "ignition transformer" eli osa numero 021905106 http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/199 ... 7/1825883/ ?
En nimittäin löydä tästä osasta mitään vw:n koodia.
Ja mahtaakohan olla niin että tämä kannattaisi uusia ihan tämän diagnoosin perusteella? Vissiin vähän arvokkaampi osa kyseessä niin ei ihan huvikseen viitsisi kokeilla.
https://www.dropbox.com/s/eibmwzalgedno ... .35.46.jpg
No sehän on halki, kuten näkyy, ja lisäksi se on ollut halki aika pitkään kun joku on sitä jo aikaisemmin paikkaillut:
https://www.dropbox.com/s/6nre2486iruca ... .52.34.jpg
Toinen kysymys: pitäisikö tuo olla avattavissa ja huollettavissa? Pohjassa oli pari ruuvia mutta se ei vielä auennut. Parissa reiässä on vähän pop-niitin näköiset kannat ja ihmettelen että onko tuon joku sulkenut vai onko ton tarkoituskin olla tuollainen.
Eli reunojen ruuvit aukeavat, keskellä olevat niitit eivät:
https://www.dropbox.com/s/5dj1uyt8vwv9x ... .23.52.jpg
Tulkitsenko nyt siis oikein että "puolapaketti" on "ignition transformer" eli osa numero 021905106 http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/199 ... 7/1825883/ ?
En nimittäin löydä tästä osasta mitään vw:n koodia.
Ja mahtaakohan olla niin että tämä kannattaisi uusia ihan tämän diagnoosin perusteella? Vissiin vähän arvokkaampi osa kyseessä niin ei ihan huvikseen viitsisi kokeilla.
Ja mahtaakohan olla niin että tämä kannattaisi uusia ihan tämän diagnoosin perusteella? Vissiin vähän arvokkaampi osa kyseessä niin ei ihan huvikseen viitsisi kokeilla.
Kyllähän tuo kuori näyttäisi olevan ihan reilusti halki. Jos olet aikonut pitää autoa pitempään, ei investointi hukkaan mene.
Jos taas et, jostain ehjä puolapaketti lainaksi ja kokeilemaan. Investointeja sitten sen mukaan.
eBayssä tuntuu olevan valikoimaa noille ihan hyvin, halvimmat 50 euron paikkeilla.
Kaverin kutvosessa 50€:n ebay-puola kesti puoli vuotta, joten päädyin itse edullisimpaan merkkipuolaan Bosch:iin. Vertasin sitä alkuperäiseen (Beru) ja eroa niissä ei ollut kuin että Bosch:sta oli poistettu merkinnät siltä kohtaa missä ne Berussa olivat.
Sitten kun puolapaketti on uusittu, seuraavaksi kannattaa varautua (jos niitä ei ole koskaan tehty)
- jakopääremonttiin + mahdollisesti kytkinpaketin uusintaan
- vesiletkulaippojen uusintaan
- lämpöanturien vaihtoon
Sitten voi taas rullata 300 tkm... ;)
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
No joo, satasen osia mä onnistuin löytämään ebaystä. Ekat osumat olivat vaan jotain 250 € pulikoita niin semmosia nyt viitsi huvikseen ostella. Mistään en kyllä löytänyt juuri Boschin valmistamaa, mutta katsotaan nyt mitä sieltä tulee ja korjautuuko se ongelma ylipäätään sillä. Huollosta olis varmaan löytynyt Boschiakin.
Tilasin tulppien johdot samalla (ja sen avaimen, ei näkynyt autossa), näyttivät aika kulahtaneilta.
Edelleenkin ihmetyttää että eikö tuota ole tarkoitettu avattavaksi ollenkaan, olisi ollut kiva kurkata sisälle.
Edit: Ai niin, autoon on tehty jakopään remppa tässä vuoden sisällä ja kiesi on etupäässä seisonut viimeiset pari vuotta. Samalla oli vaihdettu kytkintä ja muuta osaa.
Yksi vesiletku mulla onkin jo tilauksessa. :)
Tilasin tulppien johdot samalla (ja sen avaimen, ei näkynyt autossa), näyttivät aika kulahtaneilta.
Edelleenkin ihmetyttää että eikö tuota ole tarkoitettu avattavaksi ollenkaan, olisi ollut kiva kurkata sisälle.
Edit: Ai niin, autoon on tehty jakopään remppa tässä vuoden sisällä ja kiesi on etupäässä seisonut viimeiset pari vuotta. Samalla oli vaihdettu kytkintä ja muuta osaa.
Yksi vesiletku mulla onkin jo tilauksessa. :)
ketjuremontista
tota ketjuremonttia ei kannata sitten ihan kuulopuheena ottaa tosissaan, on sen verran kallis ja kova työ, kuiteista tai ite tehtynä voi ehkä todeta vaihdetuksi..
nimimerkillä jakoketjuremontin teko 15tkm viime "ketjun vaihdosta" vaikka autofirma sen väitti tehneen autoa myydessä.. lafka konkassa nykyään ja tampereelta ei enää autoa osteta
nimimerkillä jakoketjuremontin teko 15tkm viime "ketjun vaihdosta" vaikka autofirma sen väitti tehneen autoa myydessä.. lafka konkassa nykyään ja tampereelta ei enää autoa osteta
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Joo ihan hyvä pointti. Tässä tapauksessa auton tarina ja myyjä oli sen verran uskottava että päätin uskoa. Jos pohjanmaalaiseen maatalon isäntään ei voi tässä maassa luottaa niin mihin sitten? ;D
No jos laukeaa niin sitten pitää toimia tilanteen edellyttämällä tavalla. Mitään oireita siinä ei kyllä siihen suuntaan ole.
Soitin muuten VW-huoltoon ja piruillessani kysyin puolapaketin hinnan heiltä: 458€.
No jos laukeaa niin sitten pitää toimia tilanteen edellyttämällä tavalla. Mitään oireita siinä ei kyllä siihen suuntaan ole.
Soitin muuten VW-huoltoon ja piruillessani kysyin puolapaketin hinnan heiltä: 458€.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Nonnii, kesäloman jälkeen saikin noutaa kasan osia postista. Jäähdytinpuolelle yksi letku tulee varmaankin tällä viikolla. Tullausilmoitus tuli vain paperilla eikä sähköpostiin, ja nykyään paketteja ei voi edes käydä itse hakemassa tullipostista. Se on tätä palvelujen tehostamista, joten nyt odotetaan Itellan kustia...
Noh, vanhat tulpat olivat ensinnäkin läpimärkiä. 6. pytyn tulppa ja sen kaapeli olivat aika rivossa kunnossa. Olisiko ollut huonosti paikallaan ja päässyt falskaamaan.
https://www.dropbox.com/s/vbms2gu5w9vxy ... .28.20.jpg
https://www.dropbox.com/s/sbdwdxzelx8q8 ... .36.58.jpg
https://www.dropbox.com/s/pe7x6tb1teots ... .37.22.jpg
Vaihdoin siis tulpat, tulpanjohdot, puolan ja kampiakselin asennon anturin (joka oli melkoisen rujon näköisessä kunnossa, mustassa karstassa).
Edellä kuvattu nykiminen kiihdytyksessä vaihdetta vaihtaessa loistaa poissaolollaan. Tiedä sitten missä se vika oli, mutta ainakin ulkoisesti osat olivat aika vaihtokunnossa.
Ainoa ongelma on nyt sitten se, että uudet johdot ovat paksummat kuin orkkiksessa, eivätkä mahdu muovikansien uriin :P
https://www.dropbox.com/s/iv140rwefx44l ... .32.27.jpg
Tai no, eiköhän tämän ikäisestä autosta vielä isompiakin ongelmia löydy...
Noh, vanhat tulpat olivat ensinnäkin läpimärkiä. 6. pytyn tulppa ja sen kaapeli olivat aika rivossa kunnossa. Olisiko ollut huonosti paikallaan ja päässyt falskaamaan.
https://www.dropbox.com/s/vbms2gu5w9vxy ... .28.20.jpg
https://www.dropbox.com/s/sbdwdxzelx8q8 ... .36.58.jpg
https://www.dropbox.com/s/pe7x6tb1teots ... .37.22.jpg
Vaihdoin siis tulpat, tulpanjohdot, puolan ja kampiakselin asennon anturin (joka oli melkoisen rujon näköisessä kunnossa, mustassa karstassa).
Edellä kuvattu nykiminen kiihdytyksessä vaihdetta vaihtaessa loistaa poissaolollaan. Tiedä sitten missä se vika oli, mutta ainakin ulkoisesti osat olivat aika vaihtokunnossa.
Ainoa ongelma on nyt sitten se, että uudet johdot ovat paksummat kuin orkkiksessa, eivätkä mahdu muovikansien uriin :P
https://www.dropbox.com/s/iv140rwefx44l ... .32.27.jpg
Tai no, eiköhän tämän ikäisestä autosta vielä isompiakin ongelmia löydy...
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
No niin, posti toi letkun jäähdytyskiertoon:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .26.50.jpg
Entisessä letkussa oli selkeä murtuma, ja aiemmin runsas jäähdytysaineen vuotaminen vaikuttaa nyt loppuneen. Ei ilmeisesti siis kyse sen vakavammasta asiasta.
Samalla huomasin pari juttua... Lämmityslaitteen veden anturin liittimestä on johto katki, tyvestä tietenkin:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .27.08.jpg
Liitin ei tunnu aukeavan, joten kysymys kuuluu mistä tämmösiä saa ostaa?
Toinen juttu: huohottimen S-letku oli katki, ja sitä oli joku yrittänyt paikkailla:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .27.56.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .33.59.jpg
Siellä on nyt hyvin väliaikainen letkun pätkä, täytyy etsiä joku kunnollinen ratkaisu jostain.
Mutta sitten pieni ihmetyksen aihe. Yksi noilla seuduilla majailevista letkuista oli tulpattu jotenkin sen näköisesti ettei ole tehtaalta tuollaisena lähtenyt:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .34.38.jpg
Huohottimesta tulee suoraan tuo S-letku ilmakanavaan, eikä siinä ole mitään venttiileitä tai muita härpäkkeitä, joita joissaki kaaviokuvissa esiintyy.
Onkohan tästä nyt hävinnyt jotain osaa välistä vai mistä on kyse?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .26.50.jpg
Entisessä letkussa oli selkeä murtuma, ja aiemmin runsas jäähdytysaineen vuotaminen vaikuttaa nyt loppuneen. Ei ilmeisesti siis kyse sen vakavammasta asiasta.
Samalla huomasin pari juttua... Lämmityslaitteen veden anturin liittimestä on johto katki, tyvestä tietenkin:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .27.08.jpg
Liitin ei tunnu aukeavan, joten kysymys kuuluu mistä tämmösiä saa ostaa?
Toinen juttu: huohottimen S-letku oli katki, ja sitä oli joku yrittänyt paikkailla:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .27.56.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .33.59.jpg
Siellä on nyt hyvin väliaikainen letkun pätkä, täytyy etsiä joku kunnollinen ratkaisu jostain.
Mutta sitten pieni ihmetyksen aihe. Yksi noilla seuduilla majailevista letkuista oli tulpattu jotenkin sen näköisesti ettei ole tehtaalta tuollaisena lähtenyt:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .34.38.jpg
Huohottimesta tulee suoraan tuo S-letku ilmakanavaan, eikä siinä ole mitään venttiileitä tai muita härpäkkeitä, joita joissaki kaaviokuvissa esiintyy.
Onkohan tästä nyt hävinnyt jotain osaa välistä vai mistä on kyse?
Ton huohotin osan saa esim merkkiliikkeen kautaa Classic Partsilta. hinta vähän mitä kautta tilaa 150-170e ja siinä tulee maf-läppärunko paketti. VW:ltä tota s-letku osaa ei saa erikseen.
http://s289.photobucket.com/user/Majami ... d.jpg.html
Tai sit käyt kysymässä Fordilta osaa 7364573 Ford Galaxy 96-> Sen pitäs olla toi s-letku systeemi. Varmuutta tosta ei ole, vain netistä poimittu tieto.
Toi tulpattu pikkuletku tulee tohon huohotinsysteemiin.
Sähköliittimiä saa VW:ltä tai voi jopa löytyä ihan autosähköliikkeistä. Ei muutakuin johdot poikki sopivasta kohti ja liittimen kanssa sähköliikkeeseen.
http://s289.photobucket.com/user/Majami ... d.jpg.html
Tai sit käyt kysymässä Fordilta osaa 7364573 Ford Galaxy 96-> Sen pitäs olla toi s-letku systeemi. Varmuutta tosta ei ole, vain netistä poimittu tieto.
Toi tulpattu pikkuletku tulee tohon huohotinsysteemiin.
Sähköliittimiä saa VW:ltä tai voi jopa löytyä ihan autosähköliikkeistä. Ei muutakuin johdot poikki sopivasta kohti ja liittimen kanssa sähköliikkeeseen.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Tuossa kuvassa näkyy joku venttili / kalvo tms tuossa S-letkussa, mulla sellaista ei tosiaan tuossa näy. Onkohan siinä alunperin kuitenkin ollut tuo, mikä se edes on? :)
Vois tutkia vähän tarkemmin noita nurkkia, sieltä nimittäin kuuluu samanlaista suhinaa kuin vuotavastai fillarin venttiilistä. Eli jostain kyllä vuotaa ilmaa sisään tai ulos. Jotenkin en usko että kuuluu asiaan.
MAF:sta puheen ollen, kurkkasin sitä anturia uteliaisuuttani:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .27.30.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .28.14.jpg
Haittaakohan tuollainen kunto tahtia?
Samalla kun ähräsin noiden ilmakanavien kanssa, huomasin että huohottimen jälkeen ilmakanava on todella patinoituneessa öljymössössä. Sama mössö kai päätyy seuraavaksi kaasuläppään? Voiko tuon kaasuläpän / yksikön / kotelon vaan napata irti, putsata ja laittaa paikoilleen vai tuleeko siitä jotain ongelmia?
Perheen käyttöautona oleva Volvo hinattiin viime kesänä korjaamolle kun auto ei pihasta suostunut käynnistymään. Diagnoosi oli "erittäin paskainen" kaasuläppäyksikkö, jonka ne vain putsasivat ja laittoivat takaisin...
Edit: ja ton liittimen kanssa pitää mennä kysymään huollosta, kiitos vinkistä.
Edit 2: No tässäpä DIY-ratkaisu tuohon liitokseen, heh
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... er-PCV-mod
Vois tutkia vähän tarkemmin noita nurkkia, sieltä nimittäin kuuluu samanlaista suhinaa kuin vuotavastai fillarin venttiilistä. Eli jostain kyllä vuotaa ilmaa sisään tai ulos. Jotenkin en usko että kuuluu asiaan.
MAF:sta puheen ollen, kurkkasin sitä anturia uteliaisuuttani:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .27.30.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/982 ... .28.14.jpg
Haittaakohan tuollainen kunto tahtia?
Samalla kun ähräsin noiden ilmakanavien kanssa, huomasin että huohottimen jälkeen ilmakanava on todella patinoituneessa öljymössössä. Sama mössö kai päätyy seuraavaksi kaasuläppään? Voiko tuon kaasuläpän / yksikön / kotelon vaan napata irti, putsata ja laittaa paikoilleen vai tuleeko siitä jotain ongelmia?
Perheen käyttöautona oleva Volvo hinattiin viime kesänä korjaamolle kun auto ei pihasta suostunut käynnistymään. Diagnoosi oli "erittäin paskainen" kaasuläppäyksikkö, jonka ne vain putsasivat ja laittoivat takaisin...
Edit: ja ton liittimen kanssa pitää mennä kysymään huollosta, kiitos vinkistä.
Edit 2: No tässäpä DIY-ratkaisu tuohon liitokseen, heh
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... er-PCV-mod
^ Tuon venttiilin saa erikseen VW:n tiskiltä Sharanin osana, osanumero 7M0128101. Hinta vähän päälle kuusikymppiä - edullisempi kuin Fordin osana. Venttiilin jälkeinen haitariputki on Sharanissa eri mallinen (todennäköisesti myös Galaxyssa) eikä passaa muiden mallien kutosiin vaikka senkin saisi ostettua erikseen.
Pitäisi itsekin askerrella Pasuunaan joku patentti vuotavan haitariputken tilalle.
Pitäisi itsekin askerrella Pasuunaan joku patentti vuotavan haitariputken tilalle.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Okei, täytyy tehdä tuolle jotain jos siitä tulee joku ongelma. Jos nyt tulkitsen korjausopasta oikein, niin venttiilin virka on estää huohottimesta tulevan öljyn/kaasun syttyminen koneen ulkopuolella.
Tulpattu letkun pätkä menisi sitten siihen samaan puuttuvaan palikkaan, joten senkin arvoitus selvisi.
Testasin muuten kuumailmapuhallinta muoveihin, uskomaton vaikutus. Täytyy iltapuhteina käsitellä noi osat niin johan ilme kirkastuu.
Tulpattu letkun pätkä menisi sitten siihen samaan puuttuvaan palikkaan, joten senkin arvoitus selvisi.
Testasin muuten kuumailmapuhallinta muoveihin, uskomaton vaikutus. Täytyy iltapuhteina käsitellä noi osat niin johan ilme kirkastuu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa