Apuja tarvittaisiin, alkaa omat keinot käymään vähiin.. (yritin etsiä ja lueskella tätä foorumia mutten olevinaan löytänyt tähän vastausta)
Autona Audi A4 1.8T -96 ja AEB koneella.
Elikkäs saa sahata käyntiin jonkun aikaa, aina tekee tämän kun autolla ei ole ajettu vähään aikaan. Käynnistyy paremmin jos autolla on juuri ajettu, toisinaan taas saa sahata silloinkin. Ja sitten toinen ongelma, kone puutuu täysin 3000-4000rpm tienoilla, eli silloin kun alkaa ahtamaan kunnolla, nykii ja tehot häviää. Pintakaasulla menee vielä suhtkoht nätisti tuonkin kierrosalueen läpi ja neljän tonnin jälkeen vetää sitten ihan hyvin täyskaasullakin.
Vikakoodeja ei ole, yksi puola ja tulpat vaihdettu aikaisemmin. Lambda puhdisteltu ja toiminta ok. Kaasuläpän sopeutus tehty useamman kerran, siinä ei ongelmia. Suuttimet mitattu, ECU.n liittimet ja itse ECU päällisin puolin tarkistettu, bensan- ja ilmansuodatin vaihdettu, ei tee alipainetta tankkiin joten ei sen pöntönkään luulisi olevan tukossa. Bensanpaineet mitattiin tyhjäkäynnillä: 4bar. Katsottu myös venakopan sisään, nokkaketju ok.
MAF vaihdettiin, tämän jälkeen vetelee suhteellisen nykimättä, muttei ahda enää kuin 0.2-0.3bar ja eikä kyllä kulje minnekään. Entisellä MAF:lla ahtoi kuitenkin sen 0.5-0.6bar ja toimi kyllä tuota 3k-4krpm kierroaluetta lukuunottamatta paljon paremmin. Uudella MAF:lla humppaa myös tyhjäkäyntiä jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen, sekä joskus humppailee huvikseen kierroksia tyhjäkäynnille pudottaessa, joskus jopa sammuu. Uudella MAF:lla vastaa myös kaasuun huonosti, auto töksähtää ennen kuin lähtee vetämään.
Autolla käyty myös ajelemassa Autocomin kanssa, MAF toimii, eikä siitä mitään muutakaan vikaa läppärillä löytynyt. Tyhjäkäynnillä antoi virtausarvoksi ~7g/s ja täyskaasulla korkeimmillaan ~140g/s.
Hämminkiä AEB B5 -96
Valvoja: ffp jäsenet
Tuolla kierrosalueella tapahtuva oireilu ja se että toimii taas yläkierroksilla paremmin viittaisi omien kokemuksieni perusteella kyllä puoliin -ja olikos tuossakin koneessa vielä erillinen sytkävahvistinkin joka voi oireilla käsittääkseni myös noin, tulpatkin kannattaa vaihtaa eli ylipäänsä sytysosat syyniin.
Uusi MAF tilattu ebaysta, jännä kuitenkin että näyttää nuo arvot oikein? Pitänee viskata tuo vanha boschilainen takasin ja vaihtaa loputkin kolme puolaa. Tulpat tosiaan vaihdettu NGK:n platinoihin. Putsarin kotelon päältä löytyy sytkävahvistin, mitähän tuommoinen kustantaa?
edit. http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=619
edit. http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=619
Voisit tietysti oheisen linkin takaisen jutustelun käydä lukemassa jossa lopulta oli vika bensapumpulla ja jonka oireissa osin samaakin:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=123091
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=123091
Viikonloppuna tarkisteltiin pumpulta letkut ja puhistettiin sihti, siitähän tuo pa-pumppu ei näköjään tykännyt kun auto jätti tielle reippaan 10km matkanteon jälkeen. Tähän hätään ei löytynyt kun tarvikepumppu motonetistä tilalle, kun piti auto saada hetimmiten ajoon. Nythän tuo tuntuu toimivan ihan normaalisti eikä enää nykyttele tietyillä kierroksilla.
Vielä pitää puhdistella se pömpeli sieltä lokarin sisältä kun rupesi tekemään alipainetta tankkiin kun auto saakin evästä normaalisti. Pitäisi myös tutkiskella miksei pumppu käynnisty kun laittaa virrat päälle, siitähän tuo käyntiin sahaaminen johtuu.
Vielä pitää puhdistella se pömpeli sieltä lokarin sisältä kun rupesi tekemään alipainetta tankkiin kun auto saakin evästä normaalisti. Pitäisi myös tutkiskella miksei pumppu käynnisty kun laittaa virrat päälle, siitähän tuo käyntiin sahaaminen johtuu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa