Mistä tämä vikakoodi voi johtua 1.8t moottorissa?
Auto käy ja kulkee
Mittaristossa palaa ASR/ESP valo.
Luistonesto napista ei tapahdu mitään.
Ideoita??
vikakoodi 01314 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
Just löysin saman.
Sen verta kerkesin opiskella lisää että:
Koodin saa nollattua pois kun auto ei oo käynnissä.
Tämän jälkeen luistonesto napista syttyy ja sammuu tuo valo oikein.
Mutta kun auto on käynnissä antaa myös koodin ilmamassamittarilta 16486, eli voiko nämä nyt sit olla yhteydessä toisiinsa??
Loppuviikosta tulee uusi mittari niin sit taas oon asiasta viisaampi.
Sen verta kerkesin opiskella lisää että:
Koodin saa nollattua pois kun auto ei oo käynnissä.
Tämän jälkeen luistonesto napista syttyy ja sammuu tuo valo oikein.
Mutta kun auto on käynnissä antaa myös koodin ilmamassamittarilta 16486, eli voiko nämä nyt sit olla yhteydessä toisiinsa??
Loppuviikosta tulee uusi mittari niin sit taas oon asiasta viisaampi.
ESP tarvii tiedon moottorin kuormituksesta ja ilmamassamittarilta se ainakin osittain tulee joten ovat yhteydessä toisiinsa, tosin tuommonen vika voi olla loppujen lopuksi melkein missä tahansa joka jotenkin nivoutuu moottorin ilmamääriin verrattuna muihin anturitietoihin...
Omassani sytytteli ESP:n valoa ja antoi vikakoodia ilmamassamittarista "Upper Limit Exceeded" mutta loppujen lopuksi syynä oli ahtopaineen säätöventtiilin N75 nirhautunut letku ja ahtopaineet karkasivat joka sitten taas ilmeisesti aiheutti että ilmamassamittarin arvot eivät täsmänneet muihin tietoihin...
Omassani sytytteli ESP:n valoa ja antoi vikakoodia ilmamassamittarista "Upper Limit Exceeded" mutta loppujen lopuksi syynä oli ahtopaineen säätöventtiilin N75 nirhautunut letku ja ahtopaineet karkasivat joka sitten taas ilmeisesti aiheutti että ilmamassamittarin arvot eivät täsmänneet muihin tietoihin...
Ok.
Huomenna vuorossa alipaineletkujen tarkastus yms parempi perehtyminen konehuoneen puolella.
Uusi maffi nyt tulee jokatapauksessa kun kuului kauppaan mukaan.
N75:kin löytyy uusi tarvittaessa.
Muutama pieni oikku tossa autossa on mutta niistä lisää kunhan tuo maffi on vaihettu ja pari muuta paikkaa fiksattua.
Huomenna vuorossa alipaineletkujen tarkastus yms parempi perehtyminen konehuoneen puolella.
Uusi maffi nyt tulee jokatapauksessa kun kuului kauppaan mukaan.
N75:kin löytyy uusi tarvittaessa.
Muutama pieni oikku tossa autossa on mutta niistä lisää kunhan tuo maffi on vaihettu ja pari muuta paikkaa fiksattua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa