Osaisko joku kertoa simppeliä ohjetta viite arvoineen kuinka lukea VCDS:llä Measuring Blocks toiminnolla 2. lambda-anturin antamaa dataa tarkoituksena selvittää onko tämä kyseinen anturi rikki? BCB koneinen Boratti läväytti eilen vikakoodin tauluun "katalysaattorijärjestelmän tehokkuus alle kynnysarvon" ja viimeksi tuosta hommasta selvittiin lambdan vaihdolla koska päästöt olivat kohdallaan. Kyseessä on siis katalysaattorin jälkeen oleva anturi.
Ja miksikö tätä kysyn, edellisellä kerralla olin auton tuore omistaja enkä vielä VCDS:ää omistanut joten autosähkö korjaamo hoiti silloin auton kuntoon myyjäliikkeen laskuun.
2. Lambdan arvojen luku VCDS:llä
Valvoja: ffp jäsenet
Lambdan tarkkailusta ei tietoa, mutta mulla on kanssa sama vikakoodi ollut riesana jo pidemmän aikaa. Alkuun luulin johtuvan juuri taka lambdasta, se vaihdettiin ja vielä etummainenkin (alkuperäiset). Päästöt kävin samalla mittaamassa, todella hyvät. Moottorin lämpötila-anturi uusittu, kaasuläppä putsailtu. Katti vaihdettu noin vuosi sitten. Koodia nollailtu aina välistä, mutta aina vaan tulee takaisin.
^^
Eihän sulla oo vain kaikkein halvin mahdollinen tarvikekatti siinä vehkeessä paikallaan? Oon kuullu ettei nuitten halvimpien tarvikekattien pelkistysteho olisi riittävä ECU:n mielestä ja siitä tykkää sitten valoa sytytellä. Merkkiliikekkin myy Walker merkkistä tarvikekattia jonka kertovat olevan yhtä hyvä kuin alkuperäinen huomattavasti halvemmalla mutta toimiva.
Eihän sulla oo vain kaikkein halvin mahdollinen tarvikekatti siinä vehkeessä paikallaan? Oon kuullu ettei nuitten halvimpien tarvikekattien pelkistysteho olisi riittävä ECU:n mielestä ja siitä tykkää sitten valoa sytytellä. Merkkiliikekkin myy Walker merkkistä tarvikekattia jonka kertovat olevan yhtä hyvä kuin alkuperäinen huomattavasti halvemmalla mutta toimiva.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”