Golf mk4 BCB käy huonosti, abgas werkstad,EPC
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk4 BCB käy huonosti, abgas werkstad,EPC
Elikkäs täs kuukausi sitte rupes mittaristos herjaan abgas werkstad tekstiä ja epc valo palaa koko ajan. On nyt putsattu ja kalibroitu kaasuläpän kotelo, EGR vaihdettu (ei kalibroitu), MAP anturi vaihdettu ja fixattu liimalla ja vulkanoivalla teipillä kaasuläpän takana oleva joku muoviletku ku se reagoi brake cleaniin. Sen jälkeen sama oireilu käy huonosti ja nyt kun pumppaa pari kertaa jarrua kierrokset nousee ja moottori sammuu sitten ku ottaa egr venan johdon irti niin ei mitää, käy muuten hyvin mut +100-300 nurkilla joutokäynti. KTS herjannu imuilman painetta ja motonetistä ostettu testeri sanoo samaa ja egr toiminta tai jotain liian matala ja polttoaineen säätö paikka 1. Pakoputki ottanu osumaa katiskan jälkeen liitoskohdasta, tuskinpa se ny voi aiheuttaa vikaa ku takimmainen lambda on mun muistaakseni ennen liitoskohtaa katin jälkeen???
hankippa ne oikeat vikakoodit tänne niin saadaan sulle jotain neuvoja. Jos egr on ostettu tarvikkeena, niin sen toiminta on hyvinkin kyseenalaista. Jos ei ole egr:ää edes säädetty, niin oot justiin vastannut itse itsellesi mistä vikaa pitäis lähteä selvittelemään. Mutta tosiaan hanki ne tarkat vikakoodit tänne, niin katsotaan mitä niille pitäis tehdä. Sen voin jo suorilta käsin sanoa, että imuilman painevikailmoitus tulee jo siitä kun tyhjäkäynti on viturallaan.
Leikitty KTS:llä viikonlopun. EGR venan sopetutsta en oo löytäny boschin tekeleestä mut ei se enää valita siitä mitään. Joutokäynti seilaa edelleen kaasupoljin ei reagoi mitenkään...
Tuossa kaikki vikakoodit mitä oon löytäny.
suoralla haulla OBDII.
P0106 korkeus/imusarjan alipainetunnistin ylittää ohjealueen
P0170 Polttonestekorjaus (lohko 1) toimintahäiriö ajottainen vika
P0170 Polttonestekorjaus (lohko 1) Toimintahäiriö Tila A pysyvä vika
0522 CAN-viesti moottorin ohjainlaite Vika moottorin ohjainlaitteessa
Järjestelmä haulla haettu
P1553 korkeus/imusarjan alipainetunnistin epälooginen suhde
P1504 Imujärjestelmä vuoto tunnistettu
Kaverilla saman rotunen golffi ja samat oireet. Käy hyvin ajat muutaman metrin sitte vikavalot palaa ja kaasu ei reagoi mitään, joutokäynti seilaa. Siinä oli ECU hajalla ja vielä uus kaasuläppäkotelo niin rupes toimimaan, en sitte tie onko munki magneti marelli makaronilaatikko hajalla :(
Tuossa kaikki vikakoodit mitä oon löytäny.
suoralla haulla OBDII.
P0106 korkeus/imusarjan alipainetunnistin ylittää ohjealueen
P0170 Polttonestekorjaus (lohko 1) toimintahäiriö ajottainen vika
P0170 Polttonestekorjaus (lohko 1) Toimintahäiriö Tila A pysyvä vika
0522 CAN-viesti moottorin ohjainlaite Vika moottorin ohjainlaitteessa
Järjestelmä haulla haettu
P1553 korkeus/imusarjan alipainetunnistin epälooginen suhde
P1504 Imujärjestelmä vuoto tunnistettu
Kaverilla saman rotunen golffi ja samat oireet. Käy hyvin ajat muutaman metrin sitte vikavalot palaa ja kaasu ei reagoi mitään, joutokäynti seilaa. Siinä oli ECU hajalla ja vielä uus kaasuläppäkotelo niin rupes toimimaan, en sitte tie onko munki magneti marelli makaronilaatikko hajalla :(
Kaasuläpän/EGR mukautuksella lähtisin itse ekana liikkeelle. Jos noissa ei-OEM testereissä saa näkymään mitta-arvot, ni moot.ohj.laitteen arvot ja kanava 3, tyhjäkäynti kierrokset pitäs olla jotn 650-700rpm ja imusarjapaine tyhjäkäynnillä alle 300mbar, jos nää kusee ni mukautukset on väärin ja/tai vuotaa jostain liikaa ilmaa koneeseen.
Pitää kokeilla sopeuttaa jossain. Takavalois on ledi polttimot laitoin perus hehkut sinne jos se ees auttais jotain, nyt autolla jopa pääsi tänään ajamaan. Joutokäynti tonnis vähä nyki ajossa, lähin sit vähä testi kierrokselle ja matka tyssäs siihen 3 kertaa piippas abgas werkstaia ja auto ei pysy käynnis ja nyt ei enää edes starttaa vaikka puoli tuntiakin odottettu niin ei edes lupaa.. en tie jos piruuttaan tilais ebaysta käytetyn ecun sais edes sen vaihtoehdon sulkee pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa