1.8 20VT moottoreiden erot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

getari16vee
-
Viestit: 189
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

1.8 20VT moottoreiden erot

ViestiKirjoittaja getari16vee » 5.5.2014 11:34

Olen tässä etsimässä uutta moottoria kakka-koppaan ja mielessä siintää ajatus tuollaisesta otsikon mukaisesta moottorista. Noitahan on useampi vaihtoehto, mutta eri foorumeilla on kerrottu, että AGU-versio olisi näistä paras vaihtoehto. Mikä juuri tuosta tekee parhaimman? Eikä esimerkiksi Passateissa käytetty AEB tai APU ym.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.5.2014 15:01

Kakkikseen on helpompi asentaa jo valmiiksi poikittain suunniteltu kone, ei tarvi suunnitella pyörää uudelleen vaan kaikki sen koneen osat käy sellaisenaan paikoilleen, ei tarvi ostella kymmentä osaa ja etsiä sitä mikä ehkä kävisi..

AEB tai APU koneen kanssa joudut metsästämään uusiksi kaiken muun paitsi itse runkomoottorin. Kaikki muut osat on väärässä asennossa poikittain asennukseen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.5.2014 16:02

AGU on lisäksi valmiiksi vaijerikaasulla, toisin kuin uudemmat.
Sisuskalutkin on kestävämmät kuin monessa uudemmassa 1.8T:ssä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.5.2014 12:40

Paitsi, että jos profiilin autoon on swappi tulossa, niin siitä voi hyödyntää AEB moottoriin kaikki apulaitteet. Moottorin etukannake on ainut, joka täytyy modata ja sen modaaminen on pakollinen jokatapauksessa, jos liikutaan +200hv tehoissa.
AGU moottorin imusarja on huono, koska kaasuläppä on väärällä puolella. Järkevin vaihtoehto on TT/S3 moottori, mutta niiden hinnat on kalliimpia ja saatavuus huonompi.

Laitoinkin sulle privaa aiheesta, mutta lähtisin ite liikkeelle rempatusta omavalmiste moottorista, jossa jykevämmät sisuskalut tulevaisuuta ajatellen. Ei tarvii pähkiä onko moottori kunnossa vai ei ja apua saa kysymyksiin, mitä tulee eteen kymmenittäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa