ADZ ei käynnisty(aina) kunnolla lämpimänä
Valvoja: ffp jäsenet
ADZ ei käynnisty(aina) kunnolla lämpimänä
Eli n. 10 min seisonnan jälkeen ei meinaa käynnistyä kunnolla. Vaihdettu kumilaippa, lämpötila anturi VW oem ( makso muuten 52e) Käyntiin saa polkasemalla kaasun pohjaan ja antaa hakkuuttaa rajottimelle. Muutaman kerran kylmänä ollu kans ongelmia käynnistäessä. Mikä avuks?[/list]
Onko johdot tarkastettu miten? mitattu, silmämääräisesti? Itsellä oli kanssa edellisessä 1,8ADZ golffissa käynti ongelmia ja johdot moottorissa näytti olevan ok ja mittailin ne ..... nättivät olevan ehjät(tai sitten en osannut mitata :) ) mutta vika korjaantui koko moottorin johto nipun vaihdolla.
Alipaine letkuista ainakin se "kova" letku joka tulee jarrutehostajalta voi näyttää päällisinpuolin ehjältä mutta voi vuskata läpi ilmaa. Alipaine letkut kannattaa vaihtaa ihan varmuudenvuoksi.
Tämän hetkisessä Jetassa jossa on myös tuo 1,8i kone oli kylmänäkäynti ongelmia. Eli röpötti ja bensa haisi ennenkuin kävi lämpimäksi.... myös kesäolosuhteissa.Vika korjaantui lambdan vaihdolla? joku sanoi ettei lambda pitäs vaikuttaa kylmäkäyntiin...mutta näköjään vaikutti.
En ole "sopeuttanut" jos olen ruiskun vaihtanut. Sopeutus taitaa mennä suunnilleen näin. Akun kenkä irti noin puoleksi tunniksi (mielellään yön yli). Annetaan moottorin käydä lämpimäksi paikoillaan eli siihen asti kunnes flekti lähtee pyörimään. Ajetaan normaali ajollla lenkki.
Alipaine letkuista ainakin se "kova" letku joka tulee jarrutehostajalta voi näyttää päällisinpuolin ehjältä mutta voi vuskata läpi ilmaa. Alipaine letkut kannattaa vaihtaa ihan varmuudenvuoksi.
Tämän hetkisessä Jetassa jossa on myös tuo 1,8i kone oli kylmänäkäynti ongelmia. Eli röpötti ja bensa haisi ennenkuin kävi lämpimäksi.... myös kesäolosuhteissa.Vika korjaantui lambdan vaihdolla? joku sanoi ettei lambda pitäs vaikuttaa kylmäkäyntiin...mutta näköjään vaikutti.
En ole "sopeuttanut" jos olen ruiskun vaihtanut. Sopeutus taitaa mennä suunnilleen näin. Akun kenkä irti noin puoleksi tunniksi (mielellään yön yli). Annetaan moottorin käydä lämpimäksi paikoillaan eli siihen asti kunnes flekti lähtee pyörimään. Ajetaan normaali ajollla lenkki.
Silmämääräisesti johdot kelasin läpi ja ei minkäänlaista haperoitumista havaittavissa. Kontakti sprojoo liittimiin ja on nyt 2 pvä toiminu ihan normaalisti. Mutta huomasin että tuolla ilmaputsarin kotelossa oleva läppä painuu lämpimällä koneella tuon "raitisilma" putken päälle eli ottaa ilman pakosarjalta tulevalta putkelta. Onkohan tuolla mitä vaikutusta asiaan?
Itsellä kanssa G3 ADZ motilla, löytyy samaa vikaa, eli kuuman kun sammutat ja 10-15min päästä käynnistäessä saa startata muutaman sekunnin ennen kuin lähtee, pieni kaasun painaminen auttaa selkeästi.
Luulen että vika johtuu vuotavasta suuttimesta, joka hiljakseen liruttelee bensat imusarjaan, tästä aiheutuu sitten kuumana liian rikas seos välitöntä käynnistymistä varten. Kylmänä lähtee aina kelistä riippumatta kuin palmun alta. Ajettu tuolla on nyt 497tkm ja samanlainen se on ollut sen 230tkm mitä sillä olen ajellut.
Luulen että vika johtuu vuotavasta suuttimesta, joka hiljakseen liruttelee bensat imusarjaan, tästä aiheutuu sitten kuumana liian rikas seos välitöntä käynnistymistä varten. Kylmänä lähtee aina kelistä riippumatta kuin palmun alta. Ajettu tuolla on nyt 497tkm ja samanlainen se on ollut sen 230tkm mitä sillä olen ajellut.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”