Passat, käyntihäiriöitä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

Passat, käyntihäiriöitä

ViestiKirjoittaja Koboltti » 15.4.2014 15:47

Passattiin vaihdettiin ilmamassamittari erinäisten vaiheiden jälkeen. Korjaamo ei kuitenkaan ollut saanut autosta ulos mitään dataa obd:stä ennen eikä jälkeen vaihdon. Autossa on vieläkin käyntihäiriöitä, kuten vedon puuttuminen alemmilla kierroksilla ja nykimistä. Joutokäyntikin tuntuu olevan välillä hakusessa.

Odottelen tässä juuri postista obd lukijakaapelia, jotta saisi yritettyä jotain vikakoodeja ulos saada. Epäilen jälkiasennus radiota tuon obd pistokkeen "pimenemiseen".

Voisiko nuo käyntihäiriöt johtua vielä uudesta massamittarista, kun ecu joutuu arvoja laskemaan uudelleen ja tasoittua ajan myötä? lambdan rikkoutuminen myös mielessä...se varmistunee sitten kun/jos saan vikakoodit luettua.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.4.2014 16:22

Auttanee arvailuja, jos kertoo vm. ja moottorin.

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 15.4.2014 17:36

vm. -00 APT moottorilla.

Laitoin profiiliinikin tuon niin näkee vastaisuudessa sitten heti.
Viimeksi muokannut Koboltti, 15.4.2014 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.4.2014 17:50

Voisiko nuo käyntihäiriöt johtua vielä uudesta massamittarista, kun ecu joutuu arvoja laskemaan uudelleen ja tasoittua ajan myötä?


Ei. Korjaukset tehdään reaaliajassa.

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 17.4.2014 14:28

Noniin, löytyihän sieltä aikamoinen vikalista kun koodit ulos sain. Eli tällaista tuli...

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 8D0 906 018 R
Component: 1.8L R4/5V MOTR 0005
Coding: 04001
Shop #: WSC 00028
VCID: 361FA5DB015F
6 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16487 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0103 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18001 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1593 - 35-00 - Please Register/Activate
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1127 - 35-00 - Please Register/Activate
17924 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1516 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: 0000 0000


Hmm...autostahan ei ole siis vikakoodeja saatu nollattua massamittarin vaihdon jälkeen, eli voisiko nämä olla niitä vanhoja koodeja jotka aiheuttaa vieläkin ongelmia? uskaltaako nuo mennä surutta nollaamaan?

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 17.4.2014 15:11

Eihän koodien poistosta mitään haittaa ole. Poistoon vaan ja kattoo sitten että mitkä tulee takaisin. Ja tuossahan nuo on tallessa jos niitä johonkin sattuu joskus tarvitsemaan =)

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 17.4.2014 16:04

Nollasin vikakoodit ja kävin pienellä testiajolla. Auton käytös muuttui huomattavasti paremmaksi, mutta silti on vieläkin aika tukkoinen eikä kiihdy kunnolla.

Katsoin vikakoodit nyt uudelleen ja siellä enää tällainen:

Thursday, 17 April 2014, 16:12:15.
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 8D0 906 018 R
Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0005
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00028
VCID: 361FA5DB015F

1 Fault Found:

18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance

P1593 - 35-00 - -


Massamittarin vaihdon yhteydessä on korjattu ainakin kolme letkuvuotoa jo.

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 18.4.2014 12:45

Otin tuossa äsken uudet vikakoodit ylös ja nyt näytti tällaista:

Friday, 18 April 2014, 12:20:25.
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 8D0 906 018 R
Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0005
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00028
VCID: 361FA5DB015F

4 Faults Found:
18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance
P1593 - 35-00 - -
16487 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0103 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16518 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0134 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-00 - -


Kahta alimmaista koodia en löytänyt ross-tech:in sivuilta mutta google kertoi ainakin ensimmäisen liittyvän lambdaan. Myös 16487 tuli takaisin, eli MAF - Signal too high. 17535 myös tuli takaisin.

Meinasin tehdä kaasuläpän uudelleen kalibroinnin ennen tätä vikakoodien lukua, mutta eihän sitä pysty näköjään tuolla kokeiluversiolla tekemään.
Olenko ymmärtänyt oikein, että auto käy nyt liian rikkaalla? pitäisi saada paikallistettua vähän vikaa tarkemmin ennekuin alkaa lähtee ostamaan uutta lambdaa esim..

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 25.4.2014 17:16

Autossa viat vieläkin jatkuu...

Meno alkoi jossain vaiheessa olla jo aika tuskallista, mutta löysin vielä yhden imuvuodon, paineensäätimen alipaineletku mäsänä, sen kun vaihtoi uuteen niin autolla sentään pystyy ajamaan
.
Alaväännöt kadoksissa, kiihtyy todella heikosti. Polttoaineen kulutus laski maffin vaihdon jälkeen ainakin hetkellisesti, nyt tuntuu, että alkaa taas kohota. Joskus sammuu heti käynnistyksen jälkeen, joskin tämäkin väheni tuon neljännen alipaineletku vian jälkeen.

Autoon siis vaihdettu MAF (HÜCO) ja ilmansuodatin. Otin vielä ilmansuodattimen kotelon alaosan irti kokonaan ja puhdistin sisältä. Vuosi sitten vaihdettu uudet tulpat, joten ei pitäisi olla niistäkään kiinni. Neljä imuvuotoa korjattu, eli alipaineletkutkin pitäisi olla suht koht jo kunnossa.

Vikakoodeina tällä hetkellä nämä:

18001/P1593/005523 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance

16487/P0103/000259 - Mass Air Flow (MAF) (G70): Signal too High

17924/P1516/005398 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit

17535/P1127/ - Fuel trim; bank 1 (mult): System too Rich


Mitäs seuraavaksi...lambda?

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 2.5.2014 18:16

Pähkinä purtavaksi...

Autossa yllä olevat vikakoodit, eli ecu saa infoa liian rikkaasta seoksesta. Pakokaasutesteri kuitenkin näyttää että kone kävisi jopa laihalla. Katalysaattori on kunnossa eikä lambdakaan rikki.

Auton kulutus on selvästi noussut. Ajaminen tukkoisen oloista.

Missä mättää?

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 24.6.2014 18:30

Laitetaanpas tähän lopullinen ratkaisu ongelmaan, niin ei jää ketju auki. Eli kaikki vikakoodit ja käyntihäiriöt, mitkä vielä oli korjattujen ohivuotojen jälkeen poistui, kun vaihtoi autossa paikoillaan olevan uuden tarvike ilmamassamittarin, alkuperäiseen Boschilaiseen. Mitä tästä taas opimme...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa