Jetta mk2 häikkää
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta mk2 häikkää
Mahtaako olla lämpötila anturi vai missä vika kun kierrokset huutaa tyhjäkäynnillä välillä 1500rpm ja välillä jopa 3500rpm. Kylmänä ei välillä käy tyhjäkäyntiä. Aikasemmin teki pitkään tota 1500rpm mut nyt häiritttee jo liikaa kun joutuu 60 rajotuksilla painelee jarrua jatkuvasti kun kulkee ilman kaasuakin jo 70.. 1.8rp kone katilla varustettuna kyseessä. Oliskohan vika lämpöanturissa? Kokeilin nyppiä noita antureitten liittimiä yks kerrallaa irti ja käynnistys, kolmesta kokeilin (siis kaks ylhäällä ja yks alhaalla) eikä millään niistä ollu vaikutusta käyntiin. Lämpömittari näyttää ajossa vain n.70 vaikka pahvikin on keulalla.
No johan nyt pomppii, alko "paineleen" itte kaasua niin että 3500rpm - 500rpm - 3500rpm.... Kauheeta nykimistä eteenpäin meno, onko siis mahdollisesti tyhjäkäyntimoottorissa vika? Jos niin mitä sille on tehtävissä? Ja mikä toi kuvan keltasella ympyröity mötikkä on? Vaikuttaako käyntiin lähtöön jos liitin irti? Älkää punasesta välittäkö otin guuglesta kuvan ja oli tossa valmiina.
edit. Auttaako yhtään jos tyhjäkäyntimoottorin liittimen irrottaa väliaikasesti? Helpottais vähän ajamista kun ei ihan kenguru olis..

edit. Auttaako yhtään jos tyhjäkäyntimoottorin liittimen irrottaa väliaikasesti? Helpottais vähän ajamista kun ei ihan kenguru olis..
Oho en huomannu virranjakajalle menevää johtoo ulkona pimeessä väsyneenä.. Mut joo, tyhjäkäyntimoottorin liittimen otin irti ja nyt tyhjäkäynti pysy tasasesti 1400rpm. En tosin tiedä vielä vaikuttiko kun oli vähän satunnaista toi kierrosten heitteleminen. Ruiskun heiluttelu ei vaikuta käyntiin mitenkään eikä ainakaan äkkisältään mitään murtimia näkyny letkuissa. Kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Perus huolto tehty vähän aika sitten (öljyt + suodattimet) jonka lisäks on termari ja lämpöanturi vaihdettu (motonet) ja eilen vaihdoin lämppärin kennon jolla nyt ei merkitystä taas oikeen oo kun vika oli jo ennen sitä.
Helpottaa kun rajaat yhen asian kerrallaan pois, jos nyt tyhjäkäyntimoottorin irrotus tuntu auttavan, niin aja ilman sitä hetki ja jätä muut jutut rauhaan. Jatka seuraavaan diagnoosikohteeseen jos tilanne ei parantunut. Muuten päätyy tilanteeseen missä oli vähän sitä sun tätä irti, ja ei vieläkään tiedä mitä korjata. Häviskö tyhjäkäynti kylmänä vasta nyt kun tyhjäkäyntimoottorin irroitti vai oliko hukassa jo aikaisemmin?
Ja ei IKINÄ mitään motonetin antureita kun korjataan moottorin käyntihäiriöitä, varsinkin näissä vanhemmissa ruiskuissa aina OEM tai alkup. valmistajan osia. Tässä tapauksessa VW tai Bosch. Sininen anturi on ruiskun ohjauksen anturi.
Ja ei IKINÄ mitään motonetin antureita kun korjataan moottorin käyntihäiriöitä, varsinkin näissä vanhemmissa ruiskuissa aina OEM tai alkup. valmistajan osia. Tässä tapauksessa VW tai Bosch. Sininen anturi on ruiskun ohjauksen anturi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa