mk2 tekniikan vaihto 1,6ez -> 1,8AAM

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

mk2 tekniikan vaihto 1,6ez -> 1,8AAM

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 19.12.2013 23:27

Haulla ei löytynyt tarpeeksi juttua tai sitten en osannut käyttää.
miten tommonen venton tekniikka mahtaa istuu kakkoskorisen jetan keulille 1,6 kaasarikoneen tilalle.

tuo 1,8han on ruiskulla, joten minkälaisia sähkötöitä on tiedossa? entä käykö jetan vetoakselit 1,8:n laatikkoon? entä pakosarja? koneen ja laatikon kiinnityskorvakot ilmeisesti on samat, korjatkaa äkkiä jos olen väärässä. onko ylipäätään kohtuullisella työllä tehtävissä, mitenhän mittariston, tai lähinnä nopeusmittarin kanssa. riittääkö vaijerin vaihto ventosta jettaan, vai käykö peräti jetan vaijeri suoraan 1,8:n laatikkoon?

m-tuninki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.6.2013 22:50

ViestiKirjoittaja m-tuninki » 20.12.2013 23:42

Tähän itsekin tahtoisin vastausta. Lohko ja laatikko ovat päällisin puolin samanlaiset..

Voi olla että ongelmia tuottaa ruiskun ohjainlaitteen asennus. Ohjainlaite vaatii erilaisia antureita, joide tietojen perusteella se säätää mm. polttoaineseosta. Eli joutuisi vähintään lambdatunnistimen ja ilmamäärämittarin asentamaan.

Jos joku viisaampi valottais lisää? Nuo mun ajatukset ovat vain yleispäteviä :)

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 21.12.2013 8:34

noh, kohta se selviää. rupean muutaman päivän sisään tekeen kyseisen moottorin vaihdon. 1,6ez:ta antautu lopullisesti joten kiireellä pitäs vanha kone saada pois ja uusi tilalle. eli jos ruiskun asentaminen tuottaa suurempia murheita niin ensalkuun nakkaan kaasarin siihen 1,8:n imusarjaan. sen ruiskun kyllä asennan, ennemmin tai myöhemmin. odotellaan jos joku tietävä osaisi vähän kertoa mm. noista tarvittavista antureista ja mahdollisista sähköjohdotuksista.. pitää kuikuilla osienluovuttaja ventoa, sieltähän taitaa selvitä kanssa aika hyvin.

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 21.12.2013 9:09

Selbstudienprogramm SSP 134 ja SSP 164 kertovat aika hyvin ruiskun käyttämät palikat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa