Eli otsikon mukainen ongelma, jarrut tuntuu toimivan ihan ok kaikissa nurkissa, mutta nyt ilmeni oikeessa taka satulassa semmon ongelma että
käsijarru ei palaudu.
Eli kun siellä satulan takana on "vipu" mihin vaijeri tulee liittuu jotenkin vaivalloisesti. Jos käkkäriä käyttää niin vipu jää alas ja käkkäri lukkoon.
Muutaman metsin kun ajaa niin se irtoo sen verta että ei hitsaa.
Mut seuraavaksi kun kiskasee käkkäristä niin se ei ota ollenkaan kiinni.
Koikeilin tallissa niin että laitoin 15mm lenkin siihen vipuun ja nostin sen ylös, pyörittelin rengasta ja painelin alas, jarru pelaa. Mutta jos ei sitä käsin kampea takasin ylös niin käkkäri lähtee pois pelistä...
Vaijeri tuntuu liikkuvan ihan hyvin eikä ole jumissa.
Tuo vipu satulassa liikkuu aika nihkeesti eikä siis palaudu.
Laitoin kaiken maailman crc ruoste poisto ja puhdistus suihkeita, ja vuorasin sen
wd-40:llä..
Autto vähän mutta ei palaudu kuitenkaan kokonaan...
Satula entinen?
Pystyykö tuon korjaamaan??
Autona siis golf 3 gti
Golffin jarrusatula jumissa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Oma juuri hankittu vm. 2000 Golffi pomppasi katsastuksesta käsijarrun takia. Toinen puoli laahasi ja toinen puoli ei ottanut ollenkaan. Tein seuraavaa:
-uudet käsijarruvaijerit
-purin jarrrut, laitoin crc:tä jarrumännälle kumisuojan alle (en purkanut siis sylinteriä irti)
-ajoin sylinterit ulos ja ruuvasin jarrupuristimella takaisin sisään useaan kertaan
-liukutappien hyvä puhdistus, sekä tapit että kiinnitykset satuloissa. Yksi tapeista lähti vasta pihdeillä ja CRC:llä irti, eli ei toiminut oikein...
-liukutapit voitelin laakerirasvalla. Tarkasta esteetön liikkuvuus
-käsijarrrumekanismin voitelu
-käsijarrun säätö
Näiden jälkeen meni myös katsastus läpi, hyvin toimi käsijarru ja takajarrut. Pitäisi tehdä sama vielä eteen..
-uudet käsijarruvaijerit
-purin jarrrut, laitoin crc:tä jarrumännälle kumisuojan alle (en purkanut siis sylinteriä irti)
-ajoin sylinterit ulos ja ruuvasin jarrupuristimella takaisin sisään useaan kertaan
-liukutappien hyvä puhdistus, sekä tapit että kiinnitykset satuloissa. Yksi tapeista lähti vasta pihdeillä ja CRC:llä irti, eli ei toiminut oikein...
-liukutapit voitelin laakerirasvalla. Tarkasta esteetön liikkuvuus
-käsijarrrumekanismin voitelu
-käsijarrun säätö
Näiden jälkeen meni myös katsastus läpi, hyvin toimi käsijarru ja takajarrut. Pitäisi tehdä sama vielä eteen..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Spegu kirjoitti:Pitäsköhän kokeilla.
Ikinä purkanu satuloita.
Motonetistä siis korjaus setti?
Oisko jossain ohjetta tohon?
Tässä SportPugin purkuohjeet Girling-satulalle. Pätevät kuvan 9. tienoille myös kolmosen satulaan. Tuon lisäksi ei muistaakseni tarvitse muuta kuin avata käsijarruvivun mutteri, poistaa vipu ja vetää loppu käsijarrumekanismi ulos sylinteristä.
Jos satulasta ei tule kalua, Biltemasta saa edullisesti uuden ilman "vaihtolaitetta".
Tuohan nyt riippuu minkä vuotinen gti on. Uudemmassa(oma vm-96) on jo tosi helppo purkaa satula,mutta jos on G2 tyyppinen takasatula niin en itse enää purkaisi.Nuo bilteman satulat muuten toimii,vaikka toiset sanoo ettei mitään tee,omassa ollut viisi vuotta biltemasta ostetut satulat, tosin kun olivat uudet niin käytin käsijarruvivut irti ja laitoin vaseliiniä väliin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa