Tein tuossa karvan alle 120tkm ajettuun BFB:hen nokkahihnan vaihdon.
Autolla ajettu perinteisesti edellisen omistajan osalta LL-huolto väleillä.
Jatkossa 10-15tkm vaihtovälit.
Hihnan vaihdon yhteydessä kerrottiin että nokkien välisen ketjun kiristin on antautumassa.
No kiristin oheis tilpehööreineen vaihdettiin seuraavaksi, öljynpaineet mitattiin => OK samalla tehtiin Forte käsittely, eivät olleet innostuneet vaihtamaan imusihtiä..
Myyjä liike suostui maksamaan tuosta huvista sentään puolet, niin ei ihan totaalisen tuskainen reisu..
Samalla kerrottiin sitten että toisessa nokka-akselissa on alkavaa kulumaa.
En tuota päässyt itse arvostelemaan, mutta ilmeisesti ei enää täysin kiiltävä pinta vaan alkavaa huokoistumista. Mitenkähän huolestunut tällaisesta pitäisi olla 120tkm ajetussa autossa?
Toinen asia jota en edellisessä AWT moottorisessa pasussa koskaan havainnut on
auton selkeästi havaittava tutina tyhjäkäynnillä. Kierrokset on mittarin mukaan hieman alle 800 ja käy sinänsä nätisti ja tasaisesti. Lieneekö ominaisuus, vaiko alipaine tahi huohotus ongelmia.
A4 1.8T BFB kotkotuksia
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa