Arosa 1.0 -99 käynnistysongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Arosa 1.0 -99 käynnistysongelmia
Arosa (1.0mpi ANV) alkanut temppuilemaan niin, että ei meinaa lähteä käyntiin. Aamulla töihin lähtiessä lähtee hyvin käyntiin, mutta töistä lähtiessä saa startata noin 5 kertaa ennen kuin lähtee. Ajonesto tunnistaa kyllä avaimen, joten sekään tuskin temppuilee. Vikakoodeja ei tule. Autoon vaihdettu PA-suodatin tulpat, johtimet ja lämpöanturi. Mistähän sitä lähtisi vikaa etsimään?
Tuli tutkiskeltua lisää vag comin kanssa ja tehtyä testejä. Kaikki testit liittyen lambdoihin, katalysaattoriin ja EVAPiin menee läpi. Silti antoi koodien nollaamisen jälkeen EVAPista vikakoodin (16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow)
Molempia lambdoja katsellessa measuring block 030, vag comin pitäisi näyttää molempiin kenttiin ilmeisesti joko 111 tai 011? taaempi lambda näytti koko ajan arvoa 110 tai 010. Eli olisiko rikki?
Molempia lambdoja katsellessa measuring block 030, vag comin pitäisi näyttää molempiin kenttiin ilmeisesti joko 111 tai 011? taaempi lambda näytti koko ajan arvoa 110 tai 010. Eli olisiko rikki?
Voiko viallinen virtalukon pohja aiheuttaa tuollaista oiretta? Kun oire päällä niin kone pyörittää hienosti, muttei edes yritä lähteä käyntiin. Kun on käyntiin saanut niin pysyy aina käynnissä, ei sammuile tms.. Polttoainepumpun releen käytin irti ja huomasin kahden navan olevan selvästi tummunut. Hioin nuo navat puhtaaksi ja laitoin takaisin paikoilleen. Kannattaisiko rele silti vaihtaa? Rele on tässä mallissa nro 410. Jos joltain jemmasta löytyy kyseinen rele niin voi tarjota YV:llä. Tuli myös mieleen, että moottorin lämpötila anturi oli tarvikeosa jonka sinne vaihdoin. Tuntuu ainakin pelittävän oikein.
Rele vaikuttaisi olevan ok. Täytyy tuo virtalukon pohja vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi. Niin halpa se on. Naapuri lupasi samanlaisen bensapumpun testiin niin tietääpähän onko siinä joku satunnainen vika. Onneksi sen varran harvoin tuota tekee, ettei haittaa menoa. Saisi tämänkin pelin täysin kuntoon niin voi myydä pois ja isompaa tilalle.
Taisi sitten vian aiheuttaja löytyä. Aamulla ei lähtenytkään seatti käyntiin. Siinä sitten äkkiä takapenkit ylös ja bensapumpun kansi auki. Pumppu ei pyörinyt käynnistettäessä. Sähköliitin irti ja heti huomasi kuinka yksi liitin pahasti hapettunut. Pikapuhdistus sille ja niin vain lähti kuin palmun alta käyntiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa