Mk4 Gti ropleema

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ensihoitaja
-
Viestit: 85
Liittynyt: 21.7.2009 16:56

Mk4 Gti ropleema

ViestiKirjoittaja Ensihoitaja » 1.7.2013 3:07

Kaverini autossa ilmennyt ongelma, osaako joku kertoa mistä olisi mahdollisesti kyse:
(Kaverini laittama viesti suoraan copy-pastella) Autona siis golf mk4 gti -99 1.8T

Semmonen ko yks aamu olin lähössä duuniin niin pääsin pari kilsaa ja sitten yhen mutkan jälkeen alko pätkiin ja aina pääsi joku 100m ihan normaalisti ja sitten hyyty vähäksi aikaa ja taas matka jatku. No ajoin auton kotiin ja illalla koitin käyntiin niin saa sahata vaikka viikon niin ei mitään ja sitten aloin tutkiin bensa pumppua ja otin imusarjalta letkun irti ja pulloon niin. Kappas lähti käyntiin mutta sitten ko laittaa letkun takas ja tarttaa niin sahaa vaan ja ainako ei oo bensaletku kiinni niin suoraan tulille ja ko takas paikalleen niin ei
lähe. :)) pumppu ainakin pelittää ko yhen 10 litraa jo pumppaillu. :))
Tulpat uusittu eikä vaikutusta. Moottorin häiriövaloja ei ole eikä vikakoodeja.

Apu olisi tarpeen kun lauantaina lähtö pohojosen suuntaan.
Kiitos.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 2.7.2013 18:33

Näissähän on ollu tommosta pätkimis vikaa... Maffi, puolat tai sitte sytytyspääteaste..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 2.7.2013 20:33

Melko erikoista ettei vikakokoodeja, kun nuo tuppaa ilmottelee heti jostain kun laite alkaa pätkimään.
Missäpäin auto, jos vaikka joku harrastaja toisi ehjiä vaihto-osia testiin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.7.2013 22:28

Sytkänvahvistin ei jätä vikakoodia, oireena tosin yleensä kolmella käyminen.

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 2.7.2013 22:33

Ilmanmäärämittarikaan ei jätä vikakoodeja. Oliko tulpat märät kun vaihdoit??

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.7.2013 4:01

Kuulostaa aivan MAF- tai sytytysyksikkövialta, jos tuota pumpputemppuilua ei lasketa...

Kokeilepa toimiiko paremmin MAFin piuha irroitettuna? Jos toimii, niin vika on aivan varmasti MAFissa.
Jos ei toimi, niin melko varma veikkaus on sytytysyksikkö.

Ja toi bensapumppuhan voi olla myös niin sökö, että ilman vastapainetta pumppaa, mutta kun tulee vastapaine, niin eipä enää pumppaakaan. Herää vaan kysymys, että miten se voi lähteä käyntiin, jos pumpulta tuleva polttoaineputki ei ole kytkettynä..? Eihän siellä silloin ole minkäänlaista polttoaineen painetta.. Vai irroititko sen paluupuolen letkun?
Oliko sulla testin aikana pumppu kiinni auton sähköissä vai jossain erillisessä virtalähteessä (ilmeisesti erillisessä, kun auton sähköillä on vähän hankala pumppailla 10 litraa niin ettei auto ole käynnissä... :D)? Jos pumpun rele (tms?) on paskana ja pumppu ei pyöri auton virroilla?
Jos pyörii auton sähköillä suoraan, niin vähän oudolta tuntuu. Mittaahan että tuleeko sinne pumpulle virtaa. Voi olla nimittäin, että se pumppu pyöräyttää esipaineet, muttei sen jälkeen jää päälle, kun auto on käynnissä.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 3.7.2013 21:19

itellä oli kans tossa vuos sitte pätkimis vikaa, tuntu just tommoselta nykimiseltä, ekaks vaihoin sytkäpääteasteen ei auttanu... sen jälkee maffi alko toimimaan. eikä tosiaan anna mitää vikakoodeja.

Ensihoitaja
-
Viestit: 85
Liittynyt: 21.7.2009 16:56

ViestiKirjoittaja Ensihoitaja » 4.7.2013 8:26

Kiitos kovasti kannanotoistanne, välitän nämä tiedot kaverilleni ja katsotaan saadaanko ongelma ratkaistua. :) Tosiaan tulpat olivat kuivat kun vaihdettiin uudet, mut tutkimme näitä muita vika ehdotuksia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa