Autona Kolmos koppanen, kahdeksan venttiilinen GTi golffi.
Muutama kysymys ennen kun alkaa tilailemaan osaa ja kilkettä turhaan.
Auto käynnistyy heikosti noin 8/10 käynnitys kerrasta. Ei ole merkitystä onko kesä vai talvi, poutaa tai sadetta, pakkasta tai suojaa.
Joskus auto käynnistyy melkein normaalisti (heti) mutta suurimmaksi osaksi saa sahata jonkun aikaa ja jos pumppaa kaasupojinta niin se nopeuttaa käynnistymistä. Kun hörähtää käyntiin niin hörähtää todella laiskasti, ja pari kertaa polkasta ennen kun alkaa käymään suhteellisen hyvin.
Missä vika, tulpat ja johdot vaihdettu viime syksynä ja johdot ainakin silmällä katsottuna näyttävät ehjältä.
Jarru-imusarjan välinen letku on myös ehjän näköinen ja tuntuinen, (voiko se takaisku venttiili? olla risa joka on kysessä putkilossa?
Romun kun saa käyntiin niin ei ajaessa oireile mitenkään erikoisesti, vastaa kaasuun hieman viiveellä ja vähän laiskalta tuntuu.
Mittarista katottuna ei humputa mutta korvalla kuulee että hieman aaltoilee tyhjäkäynnillä.
Apua tähän?
Imusarja kopan alla, eli siis suuttimien päällä varsinkin vasemmalla puolella ( edestä katsottuna jako hihna vasemmalla) on öljy möhnää, ja enemmän tutkimalla veikkaisin että moska roiskuu siitä ilmaputken ja imusarjan liittymästä.
Öljyä on myös vena kopan päällä huohotin "kotelon" ympärillä, letkut ovat muuten ehjät mutta kopan alle en ole ehtinyt viellä vilkaista.
kopan tiiviste näyttäsi olevan kuosissa eikä vuotoja näy eli öljyvuodon syy suuttimien päälle ei ole siinä.
Miksi siis tuo ilmanotto putki on niin öljyinen?? Voiko sen huohotuksen letkun tukkia joka menee ilmaputken kylkeen juuri ennen imusarjaa?
Mittariston takaa kabiinista kuunneltuna ja jarrutehostajan suunnilta pellin alta kuunneltuna kuuluu maukumista. Eli kun antaa kaasua ja laskee kaasun pois niin siinä vaiheessa kun kierrokset lähtee tippumaan kuuluu sekunnin kaks semmonen "hhhnnngggg"/"vooouunnnn" ääni. Mikä kyseessä?
Perhanan sekavasti on selitetty mutta en olekkaan mikään maailman taitavin selittämään tekstillä kun näyttämään paikan päällä.
Golfin huono käynnistyminen
Valvoja: ffp jäsenet
Oma veikkaus että huohotinletku tukossa ja moottori ei pääse hengittämään. Vaikuttaako se käynnistymiseen niin varma on että kyllä. Omas neloskorises se huohotinletku mikä on myös ilmanputsarilta kaasuläpälle menevä ja menee myös venttiilikoppaan oli aivan saissee täynnä. Oli myös märkä moottorin päällystä öljystä kun letkussa oli reikä. Samalla näkisit on kaasuläppä kuinka musta. Kaks huoltoo yhdellä iskulla. Eli ota imuhaitari putki irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa