1.4 16v -00 AHW tehot hukassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jkeskiah
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.5.2013 21:41

1.4 16v -00 AHW tehot hukassa

ViestiKirjoittaja jkeskiah » 14.5.2013 22:12

Moi,

Bora aiheuttaa nyt harmaita hiuksia. Mittarissa on 200 000km ja jakopään olen tehnyt 9000km sitten ja jakokin oli kunnossa. Vikoina on ajoittainen tehojen häviäminen eli kun esimerkiksi 1500 kierroksilla lyö tallan pohjaan moottori tärisee eikä kiihdy kunnolla ; eli käy kuin kolmella pytyllä. Kylmänä tuntuu toimivan paremmin ja ei aina tee tuota. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti eikä kyllä nykimistä tätä ennen ole esiintynyt.

Vag.comi ei anna vikakoodeja ja olen vaihtanut tulpat ja puolajakajan. Johtoja mietin vielä mutta ei oman jären mukaan pitäisi vioitella noin. Vastukset myös mitattu niistä ja kaikissa näytti olevan n. 5,75kOhmia. Imuilmavuodot tarkistettu ja egr-venttiiliä olen ''säätänyt'' aiemmin pienemmälle koska tässä moottorissa alipaineella toimiva egr.

Nyt ois hyvät neuvot kalliit eli mitä seuraavaksi. Huomenna pitää vielä puristusmittaus suorittaa kun ilmeisesti näitä AHW koneita on mennyt... APUVA?

Niin ja lambda arvoa seurasin tyhjäkäynnillä ja hyppi jännästi 0,04-0.5 väliä, liekö normaalia?

jkeskiah
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.5.2013 21:41

ViestiKirjoittaja jkeskiah » 16.5.2013 13:59

Päivitystä sen verran että puristuspaineet jokaisella pytyllä ~16bar ja imusarja ja polttoainepuoli puhistettu... öljy/hiekkaahan siellä imusarjassa oli mutta ei käynti kummennut. Täytyy ilmeisesti kokeilla uusilla tulpanjohdoilla...

jkeskiah
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.5.2013 21:41

ViestiKirjoittaja jkeskiah » 17.5.2013 20:20

Vähän yksinpuheluksi menee, mutta tuo täydellä kaasulla huono käyminen on korjattu eli yksi tulpanjohto ilmeisesti oli viallinen. EIpäs ole ennen nuin vioitellutkaan.

Kuitenkin tuntuu että tehot on vielä hukassa kun vertaa siihen kun se pelasi. Seurasin vag-comia ajaessa ja lamda arvo heittelee edelleen todella ihmeellisesti. Ross techin sivullahan se sanoo ettei se pysy perässä mutta luulisi ainakin olevan suuntaa antava. Eli tasakaasulla ajettaessakin arvo heittelee 0,07-0,7 V väliä ja luulisi ainakin pysyvän jotenkuten tasaisena?

Lamdaa mietin että olisiko se sitten hajonnut tuon tulpanjohdon myötä mutta en oikein uskoisi että liika bensa sen kuitenkaan rikkoisi. Yksi vaihtoehto myös katti tukossa. Onko kellään ideoita?

jkeskiah
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.5.2013 21:41

ViestiKirjoittaja jkeskiah » 17.5.2013 21:04

Lamda pitäisi olla kunnossa eli arvon pitääkin heitellä tuolla välillä: http://www.carlogic.org/bg/measure_codes1.htm

Tuli tuossa äskön mieleen että voisiko bensanpaineentasaaja aiheuttaa noite ongelmia? Kun käytin jakajan irti yritin puhaltaa ja imeä ulostuloa mutta ilmaa ei mennut kumpaakaan suuntaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AnttiL ja 36 vierailijaa