Passat 20v Anturi harmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Passat 20v Anturi harmia

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 1.4.2013 20:48

Auton tiedot:

Vw Passat 3b sedan 1.8 20v ADR vm 98/99

Eli ongelmana on tuo imunokan asentotunnistin (Hall anturi)

VAG-GOM antaa koodiksi 00515 Eli Camshaft position (Hall) Sensor (G40)
29-00 - Short to Ground

-Kokeiltu toisella Hall:illa
-Anturi on todettu toimivaksi oskilloskoopilla. Anturille tulee 4.5v (liittimen napojen 1ja3 väliltä eli OK )
-Signaali johdosta maihin antaa 132kilo-ohmia
-Anturin-liittimen ja ECUn-liittimen välillä ei ole ongelmia.
-Ajoitus pitäisi olla kohdillaan nokkien välillä (16 "ketjunpuolaa" merkkien välillä)

Jos jättää liittimen irti Hallista niin koodiksi muuttuu: Open or Short to B+

Vika ilmenee ajossa 3100-4100 välillä olevasta "tehokäyrän" syvästä montusta.
Vetää 3000 asti suht hyvin ja 4150 jälkeen vetää punarajalle normaalisti.

Eli Ilmeisesti muutuva imuventiilien ajoitus ei ole ihan kartalla toiminnastaa, tai ei tee yhtään mitään?

Etsinkö vikaa oikeasta paikasta vai aiheuttaako jokin muu vika tuon? Esim ketjunkiristin? Ei tosin anna koodia etteikö liikkuisi kun käsketään?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 15.4.2013 12:39

Paukuttelee melkoisesti myös putkessa kun paikallaan kaasuttelee


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa