Golf III savua ratin takaa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III savua ratin takaa
Golf farkku -97 aam moottorilla työntää savua ajoittain ratin takaa. Useimmiten savua tulee käynnistyksen yhteydessä, mutta joskus muulloinkin. Sen verran olen tutkinut, että muovisuojan irrotin ratin takaa, että virtajohdot näkyi, mutta siellä ei näkynyt mitään merkkejä palamisesta. Savu tulee syvemmältä eli sieltä mistä vilkun ja pyyhkijän viiksi lähtee. Mikähän mahtaisi aiheuttaa kuumenemista ja lyhytaikaisesti savua??
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Saattaa se olla jopa hieman vaarallista. Itselläni suli viiksi sen verran, että jäi pyyhkijät pyyhkimään kaikissa asennoissa :D Joutui ajamaan sateessa kotiin ja jos sulake oli kiinni, niin savu paheni jatkuvasti. Eli jouduin käyttämään sulaketta vähän väliä kiinni sen verran, että sain ikkunan puhtaaksi. Tiedän, melko vaarallista touhua, mutta ei nuorena järki päätä pakottanut..
Mulla tupsautteli Corradon ratin juuresta sillon tällön savua.
Ekalla kerralla säikäytti jonkin verran, kun kesken ajon ihan selkeä savuvana nousee ratin juuresta :D Äkkiä auto tien sivuun ja katselemaan missä on lähin kuorma-auto/rekka, josta saisi sammuttimen... :D Virrat kun on käyttänyt pois, niin aina on loppunut.
Nyt ei tosin enää muutamaan vuoteen ole savumerkkejä näkynyt.
Jotain pikku hämminkiä siellä kuitenkin on, kun aina joskus pyyhkijöiden päälle laiton yhteydessä välähtää nesteiden valo muutaman kerran ja ajotietokoneesta nollautuu kello, kilsat, kulutukset ym. tiedot.
Vois putsailla taas joskus niitä, tosin lämppärinkennon vaihdon yhteydessä joitain vuosia sitten kun tuli ratti, viikset ja koko kojelauta purettua pois niin siinä samalla niitä vähän jo putsailin.
Ekalla kerralla säikäytti jonkin verran, kun kesken ajon ihan selkeä savuvana nousee ratin juuresta :D Äkkiä auto tien sivuun ja katselemaan missä on lähin kuorma-auto/rekka, josta saisi sammuttimen... :D Virrat kun on käyttänyt pois, niin aina on loppunut.
Nyt ei tosin enää muutamaan vuoteen ole savumerkkejä näkynyt.
Jotain pikku hämminkiä siellä kuitenkin on, kun aina joskus pyyhkijöiden päälle laiton yhteydessä välähtää nesteiden valo muutaman kerran ja ajotietokoneesta nollautuu kello, kilsat, kulutukset ym. tiedot.
Vois putsailla taas joskus niitä, tosin lämppärinkennon vaihdon yhteydessä joitain vuosia sitten kun tuli ratti, viikset ja koko kojelauta purettua pois niin siinä samalla niitä vähän jo putsailin.
Re: Golf III savua ratin takaa
Nostellaan vanhaa aihetta. Mk3 näytti eilen savumerkkiä ohjauspylväästä. Parilla liikkeellelähdöllä nousi ohut savuvana ratin takaa ennen mittaristoa. Muistin tämän topicin ja tien sivussa rämppäsin reilusti kaikkia kytkimiä, sekä käytin virtalukkoa "määrätietoisesti". Keli oli kostean sateinen jolloin tämä ilmeni.
Tajusin jonkin ajan päästä että jälkiasenteisen valoautomatiikkani plus-johto akulta oli irronnut sulakkeestaan. Kysymys kuuluu, jos tuon kapistuksen herätejohto veisi ko. syystä liikaa virtaa niin voikohan se vaikuttaa tuohon? Toinen kysymys on että tuleeko muita ehdotuksia vian määrästä ja laadusta?
Kiinnitin myös huomiota siihen että tuossa mallissa ei ole tehtaaltakaan ollut takalasin pyyhintä, mutta kytkin sille kyllä löytyy eli joku on vaihtanut viikset toisiin jossain vaiheessa. Ajatukset ovat tervetulleita.
Tajusin jonkin ajan päästä että jälkiasenteisen valoautomatiikkani plus-johto akulta oli irronnut sulakkeestaan. Kysymys kuuluu, jos tuon kapistuksen herätejohto veisi ko. syystä liikaa virtaa niin voikohan se vaikuttaa tuohon? Toinen kysymys on että tuleeko muita ehdotuksia vian määrästä ja laadusta?
Kiinnitin myös huomiota siihen että tuossa mallissa ei ole tehtaaltakaan ollut takalasin pyyhintä, mutta kytkin sille kyllä löytyy eli joku on vaihtanut viikset toisiin jossain vaiheessa. Ajatukset ovat tervetulleita.
Re: Golf III savua ratin takaa
Golf 3 on lähtenyt aina tehtaalta takapyyhkijän kanssa.
Tuossa emännän Ventossa löytyy kans takapyyhkijän mahdollisuus viiksistä, liekkö joku vaihtanut.
Tuossa emännän Ventossa löytyy kans takapyyhkijän mahdollisuus viiksistä, liekkö joku vaihtanut.
Re: Golf III savua ratin takaa
kurvimies kirjoitti:Nostellaan vanhaa aihetta. Mk3 näytti eilen savumerkkiä ohjauspylväästä. Parilla liikkeellelähdöllä nousi ohut savuvana ratin takaa ennen mittaristoa. Muistin tämän topicin ja tien sivussa rämppäsin reilusti kaikkia kytkimiä, sekä käytin virtalukkoa "määrätietoisesti". Keli oli kostean sateinen jolloin tämä ilmeni.
Tajusin jonkin ajan päästä että jälkiasenteisen valoautomatiikkani plus-johto akulta oli irronnut sulakkeestaan. Kysymys kuuluu, jos tuon kapistuksen herätejohto veisi ko. syystä liikaa virtaa niin voikohan se vaikuttaa tuohon? Toinen kysymys on että tuleeko muita ehdotuksia vian määrästä ja laadusta?
Kiinnitin myös huomiota siihen että tuossa mallissa ei ole tehtaaltakaan ollut takalasin pyyhintä, mutta kytkin sille kyllä löytyy eli joku on vaihtanut viikset toisiin jossain vaiheessa. Ajatukset ovat tervetulleita.
Mun Golffissa ja kahdessa Seat Cordobassa on myös tullut savumerkit ko. kohdasta ja se on ymmärtääkseni pitkien valojen ja vilkkujen katkaisija/viiksi, mistä se savu tulee. Kaks tapausta oli, että sieltä kärähti rasvat yms. ja katkaisija toimi vuoden päivät normaalisti mutta se yksi oli sellainen, että se katkaisija/viiksi suli sisältä ja ajovalot pimeni samalla. Taisi olla yhdessä Ventossa myös sama ongelma.
Re: Golf III savua ratin takaa
Vielä vanhemmassa topikissa ehdoteltiin kovasti pyyhkijän viikseä, oli mennyt useammalta. Kosteaa oli, mutta juuri silloin ei tainnut olla pyyhkijät päällä. Saattoi muuten olla että parit sauhut tuli juurikin vilkusta vasemmalle. Pitänee purkaa tuo hökötys ja putsata. Ajovalojen virrat tulee päivisin muuta kautta. Virtahan se sulattaa jos on kontaktit löysänä tai kakassa, muuttuu johtimet lämpövastuksiksi kuten pösöissä puhaltimen säätimet.
Onhan nämä volkkarit kyllä yhenlaisia... Jugoslaviastakin tuli ehjempiä perämoottoreita. Toinen auto alkoi olla jo tehdasuusi kun vaihdoin "vain kuluvia osia". Bagin kanssa saanee odotella puoli tuntia sähköttä ennen isompia availuja. Niin ja mk3 on lähtenyt tehtaalta ilman takapyyhkijää jos siitä puuttuu katto :)
Onhan nämä volkkarit kyllä yhenlaisia... Jugoslaviastakin tuli ehjempiä perämoottoreita. Toinen auto alkoi olla jo tehdasuusi kun vaihdoin "vain kuluvia osia". Bagin kanssa saanee odotella puoli tuntia sähköttä ennen isompia availuja. Niin ja mk3 on lähtenyt tehtaalta ilman takapyyhkijää jos siitä puuttuu katto :)
Re: Golf III savua ratin takaa
No sen avon meinasin erikseen lisätä mutta ajattelin että kai jokainen sen tajuaa. =D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa