Terve!
Nyt ois seuraavanlainen ongelma suivaantunut pikkuveljen VW Vento -97 AAM moottorilla olevaan autoon:
Autosta hävisi yhtäkkiä ajossa tyhjäkäynti ja alkoi myöskin nykiä. Pikkuveli ajeli auton kotia kun oli tienpäällä, ja antoi sen olla käynnissä pihalla. Hetken aikaa kun auto oli kerinnyt käydä pihassa tyhjäkäynnillä, auto nosti kierrokset itsestään yli 5000.
Nyt kun autoa käynnistää kylmänä uudelleen, niin kierrokset jumiutuvat samantien 5000. Jos kaasua painaa, moottori kyllä kiertää rajoittimelle, mutta palautuu takaisin 5000 kun kaasun löysää. Normaalistihan kierrokset ovat siinä 700-1000.
Autosta oli huohotinletku murtunut, ja tämä vaihdettu uuteen, mutta ei muutosta. Myös kaasuttimen välilaippa on vaihdettu uuteen.
Olisiko antaa mitään vinkkejä mistä tämä johtuu, ja mitä vaihtamalla korjaantuisi?
Volkswagen 4D VENTO 1.8 CL-1HX0-B/248
Moottorin koodi: AAM
- Viltzi
Vento -97 (AAM 1.8) //Korkeat kierrokset ja ajossa nykii
Valvoja: ffp jäsenet
"kaasutin" sekaisin tai sen vakain? Sähköistä kaasupoljintahan noissa ei ole, mutta kaasulle on vakain, joka rasitustilanteessa säätelee itse kaasukuormaa. Toinen vaihtoehto on, että ecu on yksinkertasesti tullu tiensä päähän (harvinaista olisi). Kaasupoljin lienee tarkastattu ettei ole jäänyt mitenkään jumittamaan? Ottakaa ilmanputsari veke ja katsokaa missä asennossa kaasuläppä siellä on kun auto käy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa