Mitkä anturit on tuossa moottorilla tulevassa vesiletkussa ..... 3 kpl ....värit merkkaa jotain?
Moottori vetää huonosti kylmänä ja tuntuu saavan liikaa bensaa vai pitäskö lähteä etsimään imuvuotoa esim ruiskun alta?
Lämpimänä toimii kun kello.
Jetta vm 91 1,8i antureista + "viiksistä"
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta vm 91 1,8i antureista + "viiksistä"
Viimeksi muokannut boliisi, 25.2.2013 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ecun lämpöanturi, mittariston lämpömittarin anturi ja oliko se kolmas imusarjasiilin ohjaukseen?
Värejä en muista ulkoa. Hae se Ecun lämpöanturi marmorilta.
Onko ruiskun yksikössä oleva painesäädin jäisen paskan peittämä? Siis sen ruiskun kannen alla. Se kostea paska valuu moottorin huohottimesta siihen säätimen päälle ja jäätyy, ongelmaa helpottaa se että moottorin imuilman esilämmitys toimii niinkuin pitää. Ilmanputsarikotelossa olevan ilmanohjausläpän voi lukita pysyvästi talven ajaksi kuumaan asentoon, keväällä sitten ottaa pois. Näin tein omassani kun se paineensäädin jäätyi toistuvasti.
Värejä en muista ulkoa. Hae se Ecun lämpöanturi marmorilta.
Onko ruiskun yksikössä oleva painesäädin jäisen paskan peittämä? Siis sen ruiskun kannen alla. Se kostea paska valuu moottorin huohottimesta siihen säätimen päälle ja jäätyy, ongelmaa helpottaa se että moottorin imuilman esilämmitys toimii niinkuin pitää. Ilmanputsarikotelossa olevan ilmanohjausläpän voi lukita pysyvästi talven ajaksi kuumaan asentoon, keväällä sitten ottaa pois. Näin tein omassani kun se paineensäädin jäätyi toistuvasti.
Anturit edestä punainen, sininen ja alhaalla tumma(musta) mikä noista olisi se ecun rele?
Sitten aiheen vierestä:
Kerran teki silleen että kun viiksestä veti taaksepäin niin puhallin kiihdytti kierroksia??? ei ole vastaava tullut golffin kanssa vastaan... en muista kumpi viiksi..... pitänee vaihtaa viikset ettei auto pala :)
Sitten aiheen vierestä:
Kerran teki silleen että kun viiksestä veti taaksepäin niin puhallin kiihdytti kierroksia??? ei ole vastaava tullut golffin kanssa vastaan... en muista kumpi viiksi..... pitänee vaihtaa viikset ettei auto pala :)
Viimeksi muokannut boliisi, 26.2.2013 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin joissakin vanhemmissa Golffeissa (ykkös-kakkis) puhaltimen kytkentä oli jotenkin niin että alkoi toimimaan kun valonvaihtoviiksestä veti vaikkei ollu virrat päällä -jonkinlainen"takasyöttö" - ei muista enää miten tarkasti oli vaikka joskus tuon kytkentäkaavoista selvittelinkin.
Kyse ilmeisesti samasta ilmiöstä eli puhallin taitaa saada paremmat jännitteet kun rinnalle kytkeytyy jollekkin osuudelle enemmän johdinpoikkipintaa...
...toisaalta kun alkaa muistelemaan niin saattoi kyllä olla niinkin että valonvaihtoviiksen veto aiheutti sen että X-rele sai virtaa ja veti jolloin kaikki sen takana olevat vehkeet saikin virtaa vaikka virta-avaimen kauttaa eivät saaneetkaan... tämä taas ei selittäisikään tuota puhaltimen kiihdytys toimintoa ellei sitten ollutkin niin että jännite kytkeytyikin X-releen koskettimien taakse jolloin tuo taas selittyisi -pitäisköhän tämä viimeinen arvaus lukita...
-tulipas taas sepustusta -joutuu varmaan vielä kaivamaan kytkikset jostain ja katsomaan miten homma oikein meneekään kun alkaa aina tämmöset vaivaamaan...
Kyse ilmeisesti samasta ilmiöstä eli puhallin taitaa saada paremmat jännitteet kun rinnalle kytkeytyy jollekkin osuudelle enemmän johdinpoikkipintaa...
...toisaalta kun alkaa muistelemaan niin saattoi kyllä olla niinkin että valonvaihtoviiksen veto aiheutti sen että X-rele sai virtaa ja veti jolloin kaikki sen takana olevat vehkeet saikin virtaa vaikka virta-avaimen kauttaa eivät saaneetkaan... tämä taas ei selittäisikään tuota puhaltimen kiihdytys toimintoa ellei sitten ollutkin niin että jännite kytkeytyikin X-releen koskettimien taakse jolloin tuo taas selittyisi -pitäisköhän tämä viimeinen arvaus lukita...
-tulipas taas sepustusta -joutuu varmaan vielä kaivamaan kytkikset jostain ja katsomaan miten homma oikein meneekään kun alkaa aina tämmöset vaivaamaan...
Sininen anturi eculle.
Ex peltikeula passatissa kiihtyi kanssa puhallin jos piti pitkien viikseä vedettynä pohjaan asti, mutta en tehnyt asialle mitään kun eipä sitä ollut tarvetta pitää vedettynä. Myös tutun mk2 golf tekee tuota. Omani ei tee, mutta tuttuni golf on vanhemmalla sähköjärjestelmällä kun taas omani on uudemmalla. Olisiko sillä jotain tekemistä asian kanssa.
Ex peltikeula passatissa kiihtyi kanssa puhallin jos piti pitkien viikseä vedettynä pohjaan asti, mutta en tehnyt asialle mitään kun eipä sitä ollut tarvetta pitää vedettynä. Myös tutun mk2 golf tekee tuota. Omani ei tee, mutta tuttuni golf on vanhemmalla sähköjärjestelmällä kun taas omani on uudemmalla. Olisiko sillä jotain tekemistä asian kanssa.
Joo tähän olisi hyvä saada jokin tieteellinen faktapitoinen selvitys vai onko kyseessä taas vw ominaisuus?? .... kertokkee jos saatte sähköpiiirrustuksista jonkin selityksen asialle.,, tosin onhan golf mk3 ja ventokin päästäneet savuja viiksien välistä joskus mutta viikset on toimineet kuiten normaalisti eikä autot ole palaneet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa