Juuh elikkäs aiheen mukainen auto ja vikana on ettei 5. vaihde pysy sisässä. Menee kyllä tupaan, mutta heti kun annat vähän pintakaasua enemmän niin pompsahtaa pois päältä ja jää puolitiehen pykälään. pitää myös rohinaa kun noin tekee.
Jokunen kuukausi takaperin avattiin laatikko ja todettiin, että ainakin öljyt oli todella vanhat > vaihdettiin siis bränikät öljyt tilalle. Laatikon pohjalta löytyi myös jonkun verran metallisilppua eli jotain on ilmeisesti päässyt syömään (?). Siirtäjä näytti ainakin päällisin puolin ehjältä ja toimivalta (amatöörin silmiin). Syncro tuli mieleen, mutta ei sielläkään mitään radikaalia tai poikkeuksellista näkynyt.
En tiedä liittyykö ongelmaan, mutta vaihdekeppi tuntuu jotenkin todella löysältä, huomaa myös kun ajaa 4. vaihteella niin se (keppi) hieman resonoi ja värisee.
Seat Ibiza 1.6 -00 55kw voimansiirto-ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Noista häviää vitosia, kun ajetaan liian matalilla kierroksilla liian isolla vaihteella, jolloin monet ovat vaihtaneet koko vaihdelaatikon. Eikä itse asiassa suoralla tiellä olekaan ongelmaa, mutta jos ajaa jyrkkään ylämäkeen vitosella 60kmh mittarinopeutta ni noi ei diggaa siitä varsinkaan kehnoilla öljyillä. Moottorinohjauksen luonnekin on noissa sellainen että se vetää täysillä eikä kompensoi ollenkaan sitä, että mennään ylämäkeen.
Huonot tukikumit voivat aiheuttaa virheellisen asennon vaihdelaatikolle ja tuota myötä vaihde ei kytkeydy kunnolla päälle. Tarkista tuo seikka vielä ennen jatkotoimenpiteitä. Sinun tapauksessasi on kuitenkin todennäköisempää, että löytämäsi silppu oli vitosvaihteen rattaista kun kerta rutinaakin pitelee kun vaihde pomppaa veke. Ei se sieltä pomppaa ellei siirtäjässä tai rattaissa ole vikaa tai sitten ei kytkeydy alunperinkään kunnolla. Jos laatikko toimii muuten normaalisti, niin tukikumeissa ei ole tällöin yleensä mitään vikaa.
Huonot tukikumit voivat aiheuttaa virheellisen asennon vaihdelaatikolle ja tuota myötä vaihde ei kytkeydy kunnolla päälle. Tarkista tuo seikka vielä ennen jatkotoimenpiteitä. Sinun tapauksessasi on kuitenkin todennäköisempää, että löytämäsi silppu oli vitosvaihteen rattaista kun kerta rutinaakin pitelee kun vaihde pomppaa veke. Ei se sieltä pomppaa ellei siirtäjässä tai rattaissa ole vikaa tai sitten ei kytkeydy alunperinkään kunnolla. Jos laatikko toimii muuten normaalisti, niin tukikumeissa ei ole tällöin yleensä mitään vikaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa