Kakkis ja Monotronic

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

Kakkis ja Monotronic

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.2.2013 18:20

Tällä kertaa kyselen tyhmiä seuraavasta aiheesta:
Mulla on -90 Jetta (PN) surullisen kuuluisalla Pierburg 2e-e kaasuttimella. Olen saanut haalittua samanikäisestä RP-koneisesta kakkiksesta Monotronic-hilut, eli ruiskuyksikkö, johtosarja sulakerasialta konehuoneeseen, ECU yms.
Kysymys kuuluukin millainen homma tuon johtosarjan vaihtaminen on ? Tarviiko jotain erityistä huomioida, vai puranko vaan tuon PN:n johtosarjan pois ja laitan tuon RP:n vastaavan tilalle ?
Bensapumpulle joutuu ainakin tekemään johdot takakonttiin.

Sitten toinen kysymys liittyy tuohon bensapumppuun; hommasin tankin ja pumppuyksikön VR6-Golfista, onko tuosta VR6-bensapumpusta jotain haittaa ton ykspisteruiskun kanssa ?

Noihin nyt olisi kiva saada vastauksia, varmasti joku joskus tehnyt vastaavan muutoksen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.2.2013 18:53

VR6:sen bensapumppu voi haitata, tai toimia hyvin. Riippuu siitä että riittääkö paineensäätimen virtauskapasiteetti. Mikäli pumpussa on enempi tuottoa kuin paineensäädin kerkee päästää läpi, nousee paine liian isoksi. Parissa projektissa tullut moinen vastaan, kun vaihdetaan monipisteen tilalle yksipisteruisku.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.2.2013 19:24

Tuota itsekkin mietin, vois varmuuden vuoks vaan laittaa samantien tuollaisen yksipisteruiskuun kuuluvan pumpun niin ei tarvitse ainakaan avata sen takia.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 5.2.2013 21:21

Mitä tai mille se punainen anturi antaa tietoja, siis se joka on siinä letkulähdössä moottorin etupuolella. Tuolla 2e-e:lla niitä antureita on vain sininen ja musta, RP:n johtosarjassa on lisäksi tuo punainen anturi.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 5.2.2013 22:05

Imusarjan esilämmitys jos en väärin muista.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 6.2.2013 14:38

Niimpäs onkin, kiitos. Mitenhän se on toteutettu tuossa PN-tekniikassa, kun siinäkin on sellanen lämppäri mutta ei tuota punaista anturia ? Vissiin ottaa jostain muualta sitten saman tiedon ? Ja mitä tuolla esilämmityksellä ylipäätään tekee ?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 6.2.2013 16:13

Käyttäiskö siinä hyödykseen toista niistä kahdesta muusta anturista? En oo ihan varma tekeekö sillä mitään, auttaisko käynnistymistä pakkasilla? On kyllä tehnyt mieli ottaa johto irti siitä vastuksesta ja kattoo vaikuttaako mihinkään.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 6.2.2013 16:19

Voi olla, täytyy ettiä joku kytkentäkaavio. Tai no eipä sillä toisaalta mitään väliä ole kun mulla on tuo RP:n johtosarja ja punainen anturi jo hommattu.

Kun irrotin johtosarjaa purkuautosta niin muuten koko konehuoneen ja sulakerasian välinen johtosarja lähti mukavasti mutta siellä oli sitten yksi keltasininen johto joka piti katkaista, rupes menemään niin syvälle jonnekkin. Tämä keltasininen johto tais mennä just tuolle punaiselle anturille toiseksi johdoksi.

Pitää tutkia tuota anturin johtoa kun pääsee taas tallille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa