Moro!
Taas olisi apu tarpeen.
Tuossa eilen ajossa alkoi kuulumaan sellainen sirinä moottorista (saattaa olla kuulunut aiemminkin, mutta heikompana) , joka heikkenee ja voimistuu kierrosten mukaan. Sellainen pyörivältä kuulostava sirinä. Kuuluu siis sekä vauhdissa että paikallaan, vapaalla ja vaihde päällä.
Tarvisi vähän vinkkiä että mistä voisi olla kyse? Aivan kun kuuluisi sieltä moottorin vasemmalta puolelta, hihnan luota.
Vm. 2001, AUM
Uskaltaako ajaa vai pitäiskö selvittää vika ensin?
Golf IV 1.8t "Pyörivä" ääni
Valvoja: ffp jäsenet
Laturin vapaakytkimiä noista aina välillä menee. Sit kun jumahtaa kunnolla niin pitää helvetin kovaa ääntä. Hihna pois ja otat laturin hihnapyörästä kii ja heilaitat nopeesti 90 astetta niin että pidät pyörästä koko ajan kiinni. kun käden liike lakkaa niin laturin pitäisi pyöriä sisäisesti.
Jos ymmärsit mitä tarkotin niin hyvä :)
Jos ymmärsit mitä tarkotin niin hyvä :)
Noniin, otin hihnan irti ja heti pyöräytettyäni hihnan kiristimen rullaa huomasin mistä ääni tulee. Rahisee oikeen kunnolla kun pyöräyttää.
Koitin vielä moottoria käyntiin ilman hihnaa, eikä mitään vastaavaa ääntä kuulunut.
Saakohan noita rullia pelkältään? Vai joutuuko ostamaan tuon kiristimen kokonaisuudessaan? En äkkiseltään löytänyt ainakaan pelkkiä rullia.
Kiitos avusta!
Koitin vielä moottoria käyntiin ilman hihnaa, eikä mitään vastaavaa ääntä kuulunut.
Saakohan noita rullia pelkältään? Vai joutuuko ostamaan tuon kiristimen kokonaisuudessaan? En äkkiseltään löytänyt ainakaan pelkkiä rullia.
Kiitos avusta!
Joskus vaihtoautoasentaja-aikoina tuli uusittua laakereita noihin kiristinpyöriin, jos oli niittaamalla koottu pyörä niin varovaisesti poraamalla niitit pois, pyörä halki ja uusi laakeri paikoilleen. Laakerit hain paikallisesta varaosaliikkeestä.
Kiinnitin puoliskot "kovilla" 6-kolo ruuveilla ja nylocmuttereilla kera lukkoliiman. Joissain autoissa ruuvien 6-kolopäitä piti madaltaa hieman kun tilaa ruuville oli niukasti. Kyllä tuolla työpalkalle pääsi kun koko kiristin olisi maksanut usein jopa 150e ja laakeri+ruuvit muutaman euron.
Kiinnitin puoliskot "kovilla" 6-kolo ruuveilla ja nylocmuttereilla kera lukkoliiman. Joissain autoissa ruuvien 6-kolopäitä piti madaltaa hieman kun tilaa ruuville oli niukasti. Kyllä tuolla työpalkalle pääsi kun koko kiristin olisi maksanut usein jopa 150e ja laakeri+ruuvit muutaman euron.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa