Golffin päästöt kuralla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

Golffin päästöt kuralla

ViestiKirjoittaja Knud » 16.1.2013 18:54

Elikkä katsastuksessa tuli sanomista korkeista päästöistä.

Joutokäynnillä
co-pitoisuus 8,5 sallittu 0,5
hc-pitoisuus 280 salittu 100
lambda arvo 0,75
Kierroksilla
co-pitoisuus 2,5 sallittu 0,3
hc-pitoisuus 140 sallittu 100

Viimekatsastuksessa kaikki oli ok kunnes alkoivat murheet tehot kateissa ja käynti ongelmaa jne. Autoon on aikoinaan joku asentanut oettengerin viripaketin (kkk k03s ahdin, putkisto, ohjelma ja ilman saanti). viime katsastuksen jälkeen autoon on vaihdettu kkk k04 ahdin, putkisto tehty uusiksi, apexin suodatin, forgen bypass/dump, walbron pumppu säiliöön. orkkis ahtopaineensäädin korvattu turbo smartin boost teellä. vikoja etsiessä vaihdettu imusarjan alta alipaine letku/putki hässäkkä, kaasuläppäkotelo, maffi, lambda, moottorinlämpötila anturi, tulpat, sytkävahvistin, polttoaineen paine katsottu oli 2,6bar. Tällä hetkellä tulee vikakoodit:

00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
06-00 - Signal too High

Jakopää myös tehty katsastuksien välissä. Ketjua ja kiristintä ei tosin vaihdettu. Voiko korkeat päästöt johtua esim hampaan heitosta tai ketjun/kiristimen kuluneisuudesta ja vaihdon tarpeesta? Ketju äänen perusteellakin menossa kyllä vaihtoon pitää omaa rallatustaan.

Ajaessa ei huomaa mitään ongelmaa. Tiesty onhan siinä ongelmaa kun noin rikkaalla on mutta toimii siis "moitteitta".Ideoita? Leima olis mukava paappeeriin saada.

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 19.1.2013 14:10

nyt on tutkittu taas lisää. katsottiin testerissä niin kun lambda säätö on pois käytöstä päästöt asettuvat aika hyväksi. elikkä joku sekoittaa lambdaa? pakosarjasta lambdalle sillä välillä ei vuotoja ole. eikös lambda rikasta niin kauan että happi menee oikeaksi? voiko lambdan sijoitus dp:ssä vaikutta kun on nytten n.40cm lähempänä ahdinta mitä se oli orkkis dp:ssä? mitattu ilma määrä on siinä 11-12 välissä elikkä kokolailla sekin ok 4pyttysessä? onko jossain ei niin helposti havaittavissa paikoissa jotain letkuja putkia mitkä noista hajoaa? huohotus putket, takaa iskuventtiili ja t haara siihen imusarjan alle vaihdettu. eikö tosiaan kellään ole vastaavaa päästö ongelmaa ollut?

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 28.1.2013 18:17

voiko olla mapissa vikaa vaikkei vikakoodia tulekkaan? onko tietoa uuden hinnasta? käytetty varmasti toimivakin kelpaa että jos löytyy ylimääräisenä tarjoa! jollei mapillakaan korjaannu ei jää kuin ecu jäljelle?

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 30.1.2013 21:33

ei nii ei tule kuntoon millään. tuli tuossa mieleen voisiko jarrutehostin olla valmis? mitenkä jarrun polkeminen joutpkäynnillä vaikuttaa ja muuttaa käyntiä ehjällä tehostimella? olisiko jollakin mahdollista koettaa omassaan?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.1.2013 22:38

Olisko tää viimesin viritys menny vähän perseelleen.

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 30.1.2013 22:51

aivan.... en nyt tarvii mitään viisastelua...

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 31.1.2013 8:42

IV vai III goffi?

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 31.1.2013 9:44

vw golf iv 1.8t '99 AGU

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.1.2013 12:01

Onko ohjelma tehty osille sopivaksi ? Vaihtuiko suuttimet ?

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 31.1.2013 13:01

suuttimiin ei koskettu. oettengerin ohjelma sisällä mikä tullut sen paketin mukana. eliklä mitään sellaisia muutoksia ei tehty että pitäis uudellen ohjelmoida. ja kun auto toimii moitteitta ja käy tasaisesti ei nyi eikä pätki. mutta käy vaan pirun rikkaalla. lambda säädön kun testerillä otti pois lambda arvo meni siihen 0,98-1.01 ja päästöt ok.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 31.1.2013 14:52

Milloin lambda-anturi vaihdettu? Uusi vai käytetty? Tarvike vai alkuperäinen? Eikai johtoja ole kolvattu?

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 31.1.2013 16:14

kaikki osat joita käytetty on uusia alkuperäisiä. tohon parometrisen korkeus paine hässäkän vika koodiin löytyi juuri ratkaisu. antura ei suinkaan ollut sökö vaan itse antura oli irronnut muovi kuoren sisällä luultavasti ihan tärinästä ja sen seurauksena pinnit eivät enää yhdistäneet. onneksi tuli avattua se anturan muovi kuori säästyi siinä ainakin uuden anturan hinta ~135e. että jos jollain tulee koodia tuosta parometrisestä korkeus paine tunnistimesta väittäisin että käynyt vastaavasti kuin tuossa omassa.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 31.1.2013 16:51

Kyllä noista muutoksista saattaisi jo joku neuvoa että ohjelmaakin ehkä kannattaisi tarkistella, varsinkin kun vika tullut samalla välillä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa