golf 1.6 öljynpaine ja kampiakselin tiivistekilpi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jago
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.6.2008 21:32

golf 1.6 öljynpaine ja kampiakselin tiivistekilpi

ViestiKirjoittaja Jago » 25.12.2012 16:21

Kyseessä 1996 1.6 golffi AEE moottorilla. Alkoi polttaa öljynpainevaloa, lisäsin öljyä ja valo katosi. Ajoin 350km jonka jälkeen auto seisoi pari päivää ja seuraavan käynnistyksen jälkeen öljynpainevalo palanut yhtä soittoa. Autossa on riittävästi öljyä. Öljynpaineanturi vaihdettu, ei vaikutusta. Valo sammuu kun johdon irrottaa anturista, eli valon johto ehjä. Autosta purettu nyt öljypohja ja öljypumppu irti, öjypumppu vaikutti ehjältä. Autossa on tuo ketjuvetoinen öljypumppu. Eli jakopään alapäästä piti irroittaa kuvan mukainen kansi että ketjun sai irti. Kannen tiivitys herättää kumminkin kysymyksiä, koska laipassa ei näyttänyt olevan tiivistettä, jotain liiman tapaista jäi lohkon puolelle.
Kansi
http://s640.beta.photobucket.com/user/J ... c.jpg.html
Lohkon puoli
http://s640.beta.photobucket.com/user/J ... 6.jpg.html
Eli kuuluuko tuossa laipan ja lohkon välissä olla tiiviste, vai käytetäänkö liimatiivistemassaa?
Voiko öljynpaineet mahdollisesti kadota tuon laipan huonon tiivistyksen kautta, koska paineinen öljy kulkee kannen oikeassa alanurkassa olevaa kanavaa pitkin?
Onko muilla kokemuksia, mistä tuollainen öjynpaineiden katoaminen voi johtua?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.12.2012 17:07

Jos osa on 032103151B niin sinne väliin kuuluisi 030103161H, n. 10 €.

Jago
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.6.2008 21:32

Tiiviste

ViestiKirjoittaja Jago » 25.12.2012 17:37

Olihan siinä tiiviste, oli vaan niin hyvin tarttunut kiinni. Kiitoksia neuvosta. Olenko ymmärtänyt oikein, että paineinen öljy kulkee tuota kyseistä kanavaa pitkin? Ongelma ei kuitenkaan poistunut, eli onko kokemuksia, katoaako öljynpaineet yleensä laakerin, öljypumpun hajoamisen, vai jonkun muun seurauksena?

henrikki20
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.12.2012 11:14

ViestiKirjoittaja henrikki20 » 25.12.2012 21:29

paljonko oli öljynpaineet tyhjäkäynnillä ja paljonko kierroksilla? oliko vanhassa ja uudessa anturissa sama öljynpaineen raja-arvo? eikö tossakin ole 2 paineanturia matala ja korkea?

Jago
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.6.2008 21:32

anturi

ViestiKirjoittaja Jago » 28.12.2012 18:10

Enpä ole löytänyt kuin yhden paineanturin joka on siinä imusarjan vieressä. Vanha 0.25bar uusi 0.3bar, ei pitäisi olla merkitystä. Missäpäin pitäisi toinen anturi olla? Paineita ei ole mitattu, mutta valo palaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa