Terve!
Öljynvaihdon aika ja hain Motonetistä öljyt jotka aion vaihtaa itse. Otin myös hyllystä Boraan tarkoitetun öljynsuodattimen listan perusteella mukaani. Merkki on Bosch. Rupesin vain miettimään, että kannattaako tuo tunkea paikalleen vai hakea ihan merkkiliikkeestä alkuperäinen? Onko näissä laatuvaihteluita ja pitääkö sen olla välttämättä se merkkiliikkeen alkuperäinen suodatin, jotta moottori tykkää vai käykö Boschin valmistama kun se on jo tuossa pöydällä odottelemassa?
tarvike-öljynsuodatin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Oem suodatin oli vuosi sitten vajaa 10e, olisko ollut 9,5e tarkasti. Motonetin maksoi 5,5e. Säästösyistä en ostanut vaan laiskuuttani kun Käyttöauto sijaitsee kauempana kuin Motonet ja ostin öljytkin Motonetistä niin ajattelin, että samalla se suodatinkin tulee mukaan. 10tkm välein öljyt vaihdan, joten kai tuo Bosch asiansa ajaa sen verran? Seuraavalla kertaa sitten ehkä alkuperäistä tilalle...
Ostin viimeksi suodattimen marmoritiskiltä, hintaa tais olla 11€ luokkaa. Se perus pellipönttö, mikä taitaa käydä useimpiin perus bensa patoihin.
Tuli tehtyä sellainen havainto että vw oma suodatin ja Motonetin Bosch on kyllä niin samasta muotista tulleita että voisi hyvinkin olla sama tuote.
Esim ne "rypyt" siinä pellikuoren liitosreunassa ovat täysin samanlaiset.
Noita ryppyjähän ei ole kovin pitkään ollut Bosch suodattimissa vaan kuori on ollut sitä liitosreunaa myöten täysin pyöreä. Kerran tuollainen suodatin vuoti vähän pakkasella niistä rypyistä.
Vanhempien T5 olen ostanut suodattimen alkuperäisenä, siinähän vw-mallissa suodatinpaperi on sellaisella z-mutkalla, toisin kuin tarvikkeissa, joissa näitä mutkia ei ole. Tarvikesuodatin oli painunut kasaan juurikin tuon rakenne eron takia ja suodattimesta auki oli vain 1/3 pinta-alasta.
Tuli tehtyä sellainen havainto että vw oma suodatin ja Motonetin Bosch on kyllä niin samasta muotista tulleita että voisi hyvinkin olla sama tuote.
Esim ne "rypyt" siinä pellikuoren liitosreunassa ovat täysin samanlaiset.
Noita ryppyjähän ei ole kovin pitkään ollut Bosch suodattimissa vaan kuori on ollut sitä liitosreunaa myöten täysin pyöreä. Kerran tuollainen suodatin vuoti vähän pakkasella niistä rypyistä.
Vanhempien T5 olen ostanut suodattimen alkuperäisenä, siinähän vw-mallissa suodatinpaperi on sellaisella z-mutkalla, toisin kuin tarvikkeissa, joissa näitä mutkia ei ole. Tarvikesuodatin oli painunut kasaan juurikin tuon rakenne eron takia ja suodattimesta auki oli vain 1/3 pinta-alasta.
Olen lueskellut lukuisia suodatintestejä ympäri maailmaa ja lueskellut eri maiden keskusteluita noista.
MANN-suodattimet ovat aina olleet testien kärjessä. Niistä en ole löytänyt pahaa sanottavaa käyttäjiltäkään. Niitä on tullut käytettyä. BOSCH-suodattimet ovat kanssa menestyneet testeissä hyvin.
Itselläni hyviä kokemuksia BOSCH-jarrupaloista.
OEM-suodattimien valmistajia on useita. Eli eri kerroilla saattaa saada eri valmistajan tekemän tuotteen. Olen huomannut ostamaieni alkuperäisten VAG-suodattimien olleen Knechtin ja MANNin valmistamia.
Hyvät suodattimet ovat olleet yleistäen likakapasiteetilta ja muilta ominaisuuksiltaan OEM-suodattimien kanssa samalla viivalla.
MANN-suodattimet ovat aina olleet testien kärjessä. Niistä en ole löytänyt pahaa sanottavaa käyttäjiltäkään. Niitä on tullut käytettyä. BOSCH-suodattimet ovat kanssa menestyneet testeissä hyvin.
Itselläni hyviä kokemuksia BOSCH-jarrupaloista.
OEM-suodattimien valmistajia on useita. Eli eri kerroilla saattaa saada eri valmistajan tekemän tuotteen. Olen huomannut ostamaieni alkuperäisten VAG-suodattimien olleen Knechtin ja MANNin valmistamia.
Hyvät suodattimet ovat olleet yleistäen likakapasiteetilta ja muilta ominaisuuksiltaan OEM-suodattimien kanssa samalla viivalla.
Mulla on muutamien autojen kohdalla ollut semmoista ongelmaa noiden tarvikkeiden kanssa, että eivät ota kierteelle. Vaikka kuinka yrittää niin ei osu ja kun jotenkin sain ottamaan, niin ei kiristynyt.
Kävin hakemassa euron kalliimman alkuperäis-suodattimen, ei minkäänlaista ongelmaa. Meni kierteelle hyvin ja kiristyi niinkuin pitikin.
Kokeilin siis noita tarvikkeitakin paria eri mallia ja kumpikin oireili samoin.
Kävin hakemassa euron kalliimman alkuperäis-suodattimen, ei minkäänlaista ongelmaa. Meni kierteelle hyvin ja kiristyi niinkuin pitikin.
Kokeilin siis noita tarvikkeitakin paria eri mallia ja kumpikin oireili samoin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa