1.4 golffissa jäätymistä ja vähän muutakin.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

1.4 golffissa jäätymistä ja vähän muutakin.

ViestiKirjoittaja ruhis » 10.12.2012 14:56

eli 1.4 16v golffi -98

oli ongelmissa -20 pakkasilla ja huohotin jäätyi ja puski tikun reijästä öljyä mäelle. Öljyvalo syttynyt ja auto sammunut ajosta.

Purin huohottimen pois ja putsasin / kuivatin ja ilmanputsarin puolellakin oli vähän öljyä jonka putsasin. käytin tulppia irti.
Sylinterin puolella / tulpissa ei mitään havaintoja öljystä eli ilmeisesti siihen ei kone ole sammunut. ja kone myös pyörii avaimilla pyörittäessä jakopäästä.

Latasin akun ja yritin käyntiin, bensapumppu surisee kun laittaa virrat päälle ja kun kääntää avaimen startti asentoon niin ei tapahdu mitään ei edes releiden naksausta kuulu.


Onko tuossa jotain "päävirtarelettä" joka voisi halvaannuttaa auton ihan kokonaan?
JA sellainenkin jännä efekti että vag com ei löydä koko ohjainlaitetta...Akun päällä olevat sulakkeet ja kaikki kojetaulun päässä olevat sulakkeet ovat ehjiä.



Eli voisiko olla että joku ajossa on ruiskinut öljyä mittatikun reijästä kun huohari on ollut jäässä ja auton olisi sammuttanut varsinaisesti jonkun releen tms. hajoaminen ja sen jälkeen on vasta syttynyt öljynpainevalo tauluun niinkun normaalisti kun auto sammuksissa ja virrat päällä.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 10.12.2012 21:51

Väärin kytketty radio mykistää diagnoosijärjestelmän. Irroita radio tai sen johtonippu autosta ja kokeile uudestaan.

Oletko mitannut tuleeko startin päähän heräte virtalukolta?

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 12.12.2012 11:15

tulee heräte virtalukolta, ja tästä pystyi päättelee että startti sökö...

vaihdoin uuden ja lähti käyntiin auto, mutta kaverin ikäväksi kenen auto on joutui toteamaan, että alakerrasta laakerit paskana kolinasta päätellen.

ELI auto oli siis käynyt vielä öljynpainevalon sytyttyä...
Saa nähdä onko akselissa jälkeä vai meneekö pelkällä laakerin vaihdolla.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 12.12.2012 12:07

Eikös tuossa ole alakerta "kertakäyttöinen", näin ainakin olen jostain ymmärtänyt.

Joka tapauksessa jos käydessä on jumiin mennyt, niin on akselissakin on jo jäljet.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.12.2012 22:18

Niin tosiaan, VW:n korjausohje sanoo ettei alumiinisen moottorin runkolaakerikansia saa avata. Mietityttää vaan että miten ne sitten on koottu.. ;)

Ehjää mottia vaan tilalle

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 13.12.2012 7:57

Ei kone jumiin menny... Pyörii Se avaimillakin jakopäästä..

volkkarilta löytyy kk laakerit hyllystä, mutta runkolaakerit oli sit kokonaistoimituksena 1870e eli uusi alakerta...

mätänet luettelo tunsi myös käsitteen runkolaakerit... Tai ainakin 1.4-2.0 / tdi...


täytyy nyt avata ja katsoa mikä on meininki alakerrassa...

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 13.12.2012 15:03

Ajattelin vaan että jos ajosta sammunut/hyytynyt niin olisiko alakerta hitsannut kiinni ja jäähdyttyään pyörii? vai pyörikö se heti sammuttuaan startillakin?

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 13.12.2012 16:19

jaa-a enpäs ole ihan varma miten meni...

Onkohan kaikki 1.4 16V konheet keskenään samanlaisia, kiinnityksiltään ja muuten... olisi nettivaraosassa 250e myynnissä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa