hei olisiko tällä foorumilla kenelläkään tietoa mikä mättää auto (Jetta 1.6 cl, -89, bensa, kärjetön sytytys, 2e2 kaasari...), otin videopätkän jos se selevtäisi:
http://youtu.be/A4J7iK4-Sgs
tilannetta edelsi noin 20 km ajomatka (ja kylmäkäynnistyksiä muutamakin kun lohkolämmitin ei toimi), kotipihalle ajoin ja alkoi vielä käynnissä ollessaan ääntää pahasti aivain kuin hihna joka hankaisi johonkin, vinkuva ääni, nopeasti reagoin sammuttamalla auton, sitäkään en ehtinyt reagoida mikä merkkivalo palo kojelaudassa tilanteessa mutta punainen valomerkki luultavsti akun kohdalla.. nyt siis tilanne kuten videolla, oli nyt pimeää ja kamera huonosti mutta jos antaisi jonkinlaista kuvaa.. näkyvät kiilahihnat ovat mielestäni kunnossa,
kenelläkään aavistusta mikä autolle tuli?
Jetta II -89 ei käynnisty, (video)
Valvoja: ffp jäsenet
komppaan AMIS:sta,akku ei jaksa enää.
Laturin hihna poikki meni,luistaa tahi laturi ei lataa.
Lataa akku/kokeile täydellä akulla
edit.-mulla meni focuksesta startti samaan tyyliin mutta jaksoi kyllä pikkasen enemmän
pyörittää.lämpimänä starttas kuin palmun alta mutta jos +-0 keli niin oli vaikeeta käynnistyä
Laturin hihna poikki meni,luistaa tahi laturi ei lataa.
Lataa akku/kokeile täydellä akulla
edit.-mulla meni focuksesta startti samaan tyyliin mutta jaksoi kyllä pikkasen enemmän
pyörittää.lämpimänä starttas kuin palmun alta mutta jos +-0 keli niin oli vaikeeta käynnistyä
Kiitoksia vastauksista, auttoivat oikealle tielle vian paikantamiseksi. Latasin akkuun lisää virtaa ja sain auton käyntiin, laturi se on jotenkin "leikkaa" jumiin, ehti pyöriä hetken hyvin kunnes laturin siivistä näki että ne jumittu ja alkoi ujellus kun hihna edelleen pyörii + laturin hihnapyörä tulikuuma.
Sitten vaan selvität että onko hihna vain liian löysällä -laturin kun ei tarvi mitenkään leikata kiinni tuossa tilanteessa vaan riittää että siitä otetaan tehoa ulos enemmän kuin löysä hihna sallii.
Kuten tuossa aiemmin neuvoin niin laturin tuulettimesta voi yrittää käsin pyörittää ja jos kohtuullisella voimalla saa pyöritettyä hihnaa vasten niin liian löysällä on.
Kuten tuossa aiemmin neuvoin niin laturin tuulettimesta voi yrittää käsin pyörittää ja jos kohtuullisella voimalla saa pyöritettyä hihnaa vasten niin liian löysällä on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa