Mitkä kannet käyvät 1.8 RP- lohkoon?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.10.2012 17:29
Mitkä kannet käyvät 1.8 RP- lohkoon?
Moi !
Ensi viikolla aion viimein ostaa tuohon Passatin RP- moottoriin uuden (käytetyn) kannen.
Ja yksi suht. varma RP- kansikin on tiedossa (Heinolassa sijaitsevasta Golfista, myyjä voi tuoda Lahteen)
Mutta kun olen aivan aloittelija näiden VAG- bensamoottorien ihmeellisessä maailmassa, yritän saada selville, onko olemassa muita sylinterikansia, jotka varmuudella kävisivät tuohon 1.8 RP- lohkoon ja 1-piste Monojettiin. Autopurkaamoilta löytyy, jos osaa kysyä, ja niihin saa vielä suht. halvan koeponnistuksen ja jyrsinnän ja jopa 3kk takuun.
Minulle on ehdoteltu tän sivuston kautta mm. GU:ta ja AAM:ää ostettaviksi.
Sitten Autowiki kertoo Passat 35i (87-93) osalta 1.8L moottorivaihtoehdoiksi mm. ABS ja ADZ- moottorit, joista esim. ADZ toisaalta näyttää tulleen käyttöön vasta v. 1994 (!?!)
Autowikin mukaan tän ikäisissä 1.8L Passateissa on käytetty vielä PF- ja PB- moottoreita, joissa on ilmeisesti 4- pisteruisku. Vaikuttaako se kannen ja imusarjan rakenteeseen?
Eli jos jollakulla on varmaa tietoa asiasta, pyydän ilmoittelemaan aivan julkisesti, jotta muutkin rakentelijat hyötyisivät.
Kertauksena: RP- motin sylinterikansiksi ovat ehdolla ainakin 1.8-litraiset GU, AAM, ABS, ADZ, PF ja PB. Mitkä oikeasti sopisivat suoraan RP:hen ja onko olemassa vielä muita kandeja?
"Tiedosta kiitollinen"
Ensi viikolla aion viimein ostaa tuohon Passatin RP- moottoriin uuden (käytetyn) kannen.
Ja yksi suht. varma RP- kansikin on tiedossa (Heinolassa sijaitsevasta Golfista, myyjä voi tuoda Lahteen)
Mutta kun olen aivan aloittelija näiden VAG- bensamoottorien ihmeellisessä maailmassa, yritän saada selville, onko olemassa muita sylinterikansia, jotka varmuudella kävisivät tuohon 1.8 RP- lohkoon ja 1-piste Monojettiin. Autopurkaamoilta löytyy, jos osaa kysyä, ja niihin saa vielä suht. halvan koeponnistuksen ja jyrsinnän ja jopa 3kk takuun.
Minulle on ehdoteltu tän sivuston kautta mm. GU:ta ja AAM:ää ostettaviksi.
Sitten Autowiki kertoo Passat 35i (87-93) osalta 1.8L moottorivaihtoehdoiksi mm. ABS ja ADZ- moottorit, joista esim. ADZ toisaalta näyttää tulleen käyttöön vasta v. 1994 (!?!)
Autowikin mukaan tän ikäisissä 1.8L Passateissa on käytetty vielä PF- ja PB- moottoreita, joissa on ilmeisesti 4- pisteruisku. Vaikuttaako se kannen ja imusarjan rakenteeseen?
Eli jos jollakulla on varmaa tietoa asiasta, pyydän ilmoittelemaan aivan julkisesti, jotta muutkin rakentelijat hyötyisivät.
Kertauksena: RP- motin sylinterikansiksi ovat ehdolla ainakin 1.8-litraiset GU, AAM, ABS, ADZ, PF ja PB. Mitkä oikeasti sopisivat suoraan RP:hen ja onko olemassa vielä muita kandeja?
"Tiedosta kiitollinen"
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.10.2012 17:29
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.10.2012 17:29
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noi mun esimerkit on enimmäkseen 1,6-moottoreita ja niitä nyt luulis olevan pilvin pimein tarjolla?
GU, EZ, HM, RP, RF, RH, PN:ssa on myös samaa kantta. Noi löytyy -88 Golfista.
Osanumero on 026 103 351 Q. Yleisimmät mallit mistä tuota löytyy on -86...-91 Golfit/Jetat/Passatit sekä Audi 100 -85...-91 ja Audi 80 -85...-92.
GU, EZ, HM, RP, RF, RH, PN:ssa on myös samaa kantta. Noi löytyy -88 Golfista.
Osanumero on 026 103 351 Q. Yleisimmät mallit mistä tuota löytyy on -86...-91 Golfit/Jetat/Passatit sekä Audi 100 -85...-91 ja Audi 80 -85...-92.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.10.2012 17:29
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.10.2012 17:29
Moro !
Meni täs viikko sairastelles, niin en päässyt purkamaan tota vanhaa kantta irti ylimääräisistä jutuista.
Tänään sain sitten ruiskun, imusarjan ja pakosarjan purettua ja kannen putsattua.
Samalla löysin nelostulpan päältä stanssattuna koodin: 026 103 373 Q
H. Jormalainen kertoi osanumeron olevan 026 103 351 Q
Meneeköhän näissä tuo numerointi niin, että kuusi ekaa numeroa kertovat kannen tyypin ja sitten kolme viimeistä tämän nimenomaisen kannen oman numeron?
Mutta silloinhan mahdollisuuksia olisi vain 1000 erilaista? Ei sekään oikein tunnu fiksulta.
Jos jollakulla on tietoa tästä koodijutusta, niin laittakaa, please, tällä viikolla.
Perjantaina mulla on varmasti jo kaupat tehtynä, joten silloin on jo myöhäistä.
M.V.H. Passatmannen
Meni täs viikko sairastelles, niin en päässyt purkamaan tota vanhaa kantta irti ylimääräisistä jutuista.
Tänään sain sitten ruiskun, imusarjan ja pakosarjan purettua ja kannen putsattua.
Samalla löysin nelostulpan päältä stanssattuna koodin: 026 103 373 Q
H. Jormalainen kertoi osanumeron olevan 026 103 351 Q
Meneeköhän näissä tuo numerointi niin, että kuusi ekaa numeroa kertovat kannen tyypin ja sitten kolme viimeistä tämän nimenomaisen kannen oman numeron?
Mutta silloinhan mahdollisuuksia olisi vain 1000 erilaista? Ei sekään oikein tunnu fiksulta.
Jos jollakulla on tietoa tästä koodijutusta, niin laittakaa, please, tällä viikolla.
Perjantaina mulla on varmasti jo kaupat tehtynä, joten silloin on jo myöhäistä.
M.V.H. Passatmannen
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.10.2012 17:29
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.10.2012 17:29
Moro!
Sain Heinolasta RP- kannen 70 eurolla jo marraskuun lopussa.
Sitten koeponnistutin sen lämpimänä Lahden Kansityössä. Todettiin ehjäksi.
Joten satsasin siihen parisataa euroa, kun vaihdatin ohjurit ja ohjurinkumit.
Sitten vielä istukat koneistettiin. Venttiilejä ei tarvinnut vaihtaa, kun olivat niin hyvät.
Joten mulla on nyt RP- moottorissa ehjä ja peruskorjattu kansi, joka toimii hyvin.
Mutta paisariin tulee edelleen vähän pakokaasuja. Todettiin 28.12.12, kun tehtiin kemiallinen testi, jossa sininen indikaattorineste vähän värjäytyi vihreäksi.
Ainoa selitys, jonka olen keksinyt, on se, että lohkon jokin sylinteri fuskaa vähän.
Tämä vika oli autossa ollut ilmeisesti jo viime elokuussa, kun sen Joroisista ostin, mutta se oli feikattu väliaikaisesti piiloon myyntiä varten Wondarweldillä tmv. aineella.
Joten nyt mulla on haussa sitten joko 1.Koko moottori, johon vaihtaisin tämän kannen tai 2.Moottorin alakerta kera lohkon, öljypumpun, mäntiien, kiertokankien ja kampiakselin tai 3.Pelkkä lohko, johon sitten vaihtaisin omastani nuo em. osat. Moottori ei tarvi olla peruskorjattu, mutta kilometrejä takana alle 250tkm ja hinta välillä 100-300e kunnosta ja varustuksesta riippuen. Ja mieluimmin 1.8L RP-kone.
Asia ei ole kiireellinen. Auto on tuollaisenaan ajokelpoinen, eikä tuo sylinterivuoto lohkosta osoita suurenemisen merkkejä. Aion ostaa alakerran ilm. vasta toukokuussa ja vaihtaa paikoilleen kesä- heinäkuussa
Eli jos sulla on tällaista osaa tarjota järkihintaan, niin otapa yhteyttä. Sullahan taisi olla se firma siellä Viitasaaren suunnalla, jos oikein muistan.
Yst. terv. Pasaatimies
Sain Heinolasta RP- kannen 70 eurolla jo marraskuun lopussa.
Sitten koeponnistutin sen lämpimänä Lahden Kansityössä. Todettiin ehjäksi.
Joten satsasin siihen parisataa euroa, kun vaihdatin ohjurit ja ohjurinkumit.
Sitten vielä istukat koneistettiin. Venttiilejä ei tarvinnut vaihtaa, kun olivat niin hyvät.
Joten mulla on nyt RP- moottorissa ehjä ja peruskorjattu kansi, joka toimii hyvin.
Mutta paisariin tulee edelleen vähän pakokaasuja. Todettiin 28.12.12, kun tehtiin kemiallinen testi, jossa sininen indikaattorineste vähän värjäytyi vihreäksi.
Ainoa selitys, jonka olen keksinyt, on se, että lohkon jokin sylinteri fuskaa vähän.
Tämä vika oli autossa ollut ilmeisesti jo viime elokuussa, kun sen Joroisista ostin, mutta se oli feikattu väliaikaisesti piiloon myyntiä varten Wondarweldillä tmv. aineella.
Joten nyt mulla on haussa sitten joko 1.Koko moottori, johon vaihtaisin tämän kannen tai 2.Moottorin alakerta kera lohkon, öljypumpun, mäntiien, kiertokankien ja kampiakselin tai 3.Pelkkä lohko, johon sitten vaihtaisin omastani nuo em. osat. Moottori ei tarvi olla peruskorjattu, mutta kilometrejä takana alle 250tkm ja hinta välillä 100-300e kunnosta ja varustuksesta riippuen. Ja mieluimmin 1.8L RP-kone.
Asia ei ole kiireellinen. Auto on tuollaisenaan ajokelpoinen, eikä tuo sylinterivuoto lohkosta osoita suurenemisen merkkejä. Aion ostaa alakerran ilm. vasta toukokuussa ja vaihtaa paikoilleen kesä- heinäkuussa
Eli jos sulla on tällaista osaa tarjota järkihintaan, niin otapa yhteyttä. Sullahan taisi olla se firma siellä Viitasaaren suunnalla, jos oikein muistan.
Yst. terv. Pasaatimies
http://www.varaosanet.fi/tuotteet.html?id=22/46
Jos tässä kuussa tilaat, niin saat puolimoottorin rahtivapaasti.
7pvä maksuaikaa ja 1kk takuun
T:Timo Drake
040-5774183
Soita jos kysyttävää.
Jos tässä kuussa tilaat, niin saat puolimoottorin rahtivapaasti.
7pvä maksuaikaa ja 1kk takuun
T:Timo Drake
040-5774183
Soita jos kysyttävää.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.10.2012 17:29
Moi !
Tollainen puolimoottori sinänsä kiinnostaa, mutta ajankohta ei ole sopiva.
Mulla ei ole talvisaikaan säilytystiloja noin isoille osille, enkä myöskään pysty tekemään koneremontteja pakkasilla ja lumen aikaan.
Mutta palataan asiaan ehkä huhtikuussa, kun lumet sulaa, ja kesämökin pihaan pääsee autolla, ja maaseudulla on vaikka kuinka paljon latoja, talleja ym. säilytys- ja remonttipaikoiksi.
On myös mahdollista, että joku rajan pinnassa asuva bensakuski haluaa vaihtaa farmarinsa tähän isotankkiseen versioon jo ennen huhtikuuta, jolloin ei sitten olsi tarvettakaan tuolle puolimoottorille.
M.V.H. P-man
Tollainen puolimoottori sinänsä kiinnostaa, mutta ajankohta ei ole sopiva.
Mulla ei ole talvisaikaan säilytystiloja noin isoille osille, enkä myöskään pysty tekemään koneremontteja pakkasilla ja lumen aikaan.
Mutta palataan asiaan ehkä huhtikuussa, kun lumet sulaa, ja kesämökin pihaan pääsee autolla, ja maaseudulla on vaikka kuinka paljon latoja, talleja ym. säilytys- ja remonttipaikoiksi.
On myös mahdollista, että joku rajan pinnassa asuva bensakuski haluaa vaihtaa farmarinsa tähän isotankkiseen versioon jo ennen huhtikuuta, jolloin ei sitten olsi tarvettakaan tuolle puolimoottorille.
M.V.H. P-man
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa