Golf 3 tyhjäkäynti ja vedot poissa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

Golf 3 tyhjäkäynti ja vedot poissa

ViestiKirjoittaja Nykänen » 15.11.2012 16:04

Sattui juuri ennen katsastusta niin että auton tyhjäkäynti alkoi tökkimään ja auto ei meinannut kulkea mihinkään.. eipä sit mennyt katsastuksesta läpi liian suuren happipitoisuuden takia.

Lambda-arvo 1.22 / sallittu 0.97-1.03
O2 pitoisuus joutokäynnillä 7,56 / sallittu 5.00 - yli 2000 1/min = 3.93/ sallittu 5.00

Voiko autossa olla joku alipaineletkun vuoto vai mikä tuota aiheuttaa ?
V-checkerilla katsoin koodit ja antoi koodin: 00537 LAMBDA CONTROL - UPPER LIMIT:

Itsellä ei tietämys riitä että mikä tuon voi aiheuttaa ja miten se korjataan.. vinkkejä?
voiko pakoputken pieni vuotaminen vaikuttaa?

jiiaa
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.7.2007 18:22

ViestiKirjoittaja jiiaa » 17.11.2012 18:01

.........
Viimeksi muokannut jiiaa, 24.2.2013 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

.

ViestiKirjoittaja boliisi » 20.11.2012 20:26

Tuohon bensapumppuun:
Omassa 1,8i ADZ Golf mk3 bensa pumppu surahtaa kun virrat laittaa päälle ja sitten sammuu. Pitää kuskin ovi auki kuunella että kuuluu. Olisiko rele viallinen jos kokoajan surisee vai häviääkö paineet arvailu arvailu

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 20.11.2012 21:54

itselläni vika ei ole vielä selvinnyt mutta pakko sen on jossakin imupuolella olla..

mitään vuotoja en ole havainnut. kaikki letkut näyttäisi ehjiltä.. ilmamäärmittari liittimen käytin irti, ja tyhjäkäynti pysyi edelleen huonona.. eli voisiko tuo ilmamäärämittari olla viallinen.

entä voiko imuilman lämpötila-anturi vaikuttaa tuohon.. taitaa auto mennä laakkoselle ellei vika tällä viikolla selviä..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.11.2012 22:17

Putkistossa vuoto. Mitä oli muut päästöarvot ?

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 20.11.2012 22:36

päästöarvoja ei saanut otettua kun lambda meni ilmeisesti sekaisin kun oli liikaa happea? tai vääristi arvoja..
mutta tarkistan vielä huomenna oliko lapussa muita arvoja,,

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 21.11.2012 6:33

Putkisto vuotaa kuitenkin jostain, että siitä on hyvä aloittaa.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 21.11.2012 10:57

Eli hylkäyksen syyt tarkastuskortissa:

lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella. Ja runsas happipitoisuus vääristää päästöarvoja.

Tässä tarkat mittaukset:

Co-Pitoisuus 0.01 / sallittu 0.50
HC-Pitoisuus: 27 ja 2000rpm:llä oli 12 / sallittu 100.
Lambda arvo 2000rpm:llä oli 1.22 / sallittu 0.97-1.03
Co2- pitoisuus 9.48 ja 12.60.
O2 pitoisuus joutokäynnillä 7,56 / sallittu 5.00 - yli 2000 1/min = 3.93/ sallittu 5.00

Imuvuotoja en havainnut. pakoputki nyt korjattu ja ei pitäisi kyllä vuotaa...

Osaako kukaan sanoa kuinka mitata lambda, tai sille tuleva jännite ym..??
Ja se sininen lämpötila-anturi, jos se vaikka vaikuttaa..
Toinen vois olla imuilman lämpötila-anturi jos tästä autosta sellainen löytyy edes..

tämä osa kiinnostaa myös 023906281. sijaitsee siinä ilmanputsarin vieressä, ilmeisesti joku magneettiventtiili.. en tiedä liittyykö jotenkin pakokaasuihin..

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 25.11.2012 19:31

päivitettäs tätä vähän.. eli vika ei ole vieläkään selvinnyt..

Maf mitattu = OK
moottorinlämpötila anturi mitattu = OK
imuilman lämpötila anturi mitattu = OK
Imuvuotoja ei havaittu
Puola mitattu = OK
Lambda mitattu = OK
Polttoainesuodatin vaihdettu
Lisäksi tuo EVAP venttiili mitattu ja sekin OK
Huohotinputki puhdistettu.. tosin putki oli yläpäästä todella löysä ja sisällä oli jotain mustaa mömmöä,lieneekö putki hieman sulanut vai mitä, mutta vaihtoon menossa!

bensapumppu, ja polttoaineen paineentasaaja seuraavina listalla..

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 27.11.2012 22:11

Mutu-tuntumaa itseltäni. 1,8i ADZ Golf mk3 täällä(kin) ja imuvuoto. Tyyppivika johon ratkaisuna uusi kuminen imukaula imusarjan ja ruiskurungon väliin. Kerran kirpaisee mutta vika jäi siihen. Alkuperäisosana laitoin, mutta huomasin myös Bilteman myyvän halvemmalla jotain kovin samannäköistä vaikka tarkkaa sopivuutta en bongannut.

Käsittääkseni lämpötila-anturi rikki ollessaan saa moottorin luulemaan konetta kylmäksi -> käymään rikkaalla. Toinen imuvuodon paikka voisi olla 4-sylinterin alipaineletku, varsinkin jarrutehostimen pää näyttää huteralta "teini-iässä". Toisaalta se imulaippa näyttää just normaalilta, mutta siinä se vika silti vaan oli. Avattuani sen imuaukko oli kyllä aavistuksen käppyrällä muovin sulamisen johdosta. Pieni vika, nopea korjaus ja kerran kirpaisi.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 28.11.2012 17:31

Auto meni tänään laakkoselle.. Ei oma taito enään riittänyt vian paikantamiseen.. Palaan täällä asiaan kun vika selviää..

TT|
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.6.2011 18:08

ViestiKirjoittaja TT| » 25.1.2013 14:28

Selvisikö mitään vikaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa