Sattui juuri ennen katsastusta niin että auton tyhjäkäynti alkoi tökkimään ja auto ei meinannut kulkea mihinkään.. eipä sit mennyt katsastuksesta läpi liian suuren happipitoisuuden takia.
Lambda-arvo 1.22 / sallittu 0.97-1.03
O2 pitoisuus joutokäynnillä 7,56 / sallittu 5.00 - yli 2000 1/min = 3.93/ sallittu 5.00
Voiko autossa olla joku alipaineletkun vuoto vai mikä tuota aiheuttaa ?
V-checkerilla katsoin koodit ja antoi koodin: 00537 LAMBDA CONTROL - UPPER LIMIT:
Itsellä ei tietämys riitä että mikä tuon voi aiheuttaa ja miten se korjataan.. vinkkejä?
voiko pakoputken pieni vuotaminen vaikuttaa?
Golf 3 tyhjäkäynti ja vedot poissa
Valvoja: ffp jäsenet
itselläni vika ei ole vielä selvinnyt mutta pakko sen on jossakin imupuolella olla..
mitään vuotoja en ole havainnut. kaikki letkut näyttäisi ehjiltä.. ilmamäärmittari liittimen käytin irti, ja tyhjäkäynti pysyi edelleen huonona.. eli voisiko tuo ilmamäärämittari olla viallinen.
entä voiko imuilman lämpötila-anturi vaikuttaa tuohon.. taitaa auto mennä laakkoselle ellei vika tällä viikolla selviä..
mitään vuotoja en ole havainnut. kaikki letkut näyttäisi ehjiltä.. ilmamäärmittari liittimen käytin irti, ja tyhjäkäynti pysyi edelleen huonona.. eli voisiko tuo ilmamäärämittari olla viallinen.
entä voiko imuilman lämpötila-anturi vaikuttaa tuohon.. taitaa auto mennä laakkoselle ellei vika tällä viikolla selviä..
Eli hylkäyksen syyt tarkastuskortissa:
lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella. Ja runsas happipitoisuus vääristää päästöarvoja.
Tässä tarkat mittaukset:
Co-Pitoisuus 0.01 / sallittu 0.50
HC-Pitoisuus: 27 ja 2000rpm:llä oli 12 / sallittu 100.
Lambda arvo 2000rpm:llä oli 1.22 / sallittu 0.97-1.03
Co2- pitoisuus 9.48 ja 12.60.
O2 pitoisuus joutokäynnillä 7,56 / sallittu 5.00 - yli 2000 1/min = 3.93/ sallittu 5.00
Imuvuotoja en havainnut. pakoputki nyt korjattu ja ei pitäisi kyllä vuotaa...
Osaako kukaan sanoa kuinka mitata lambda, tai sille tuleva jännite ym..??
Ja se sininen lämpötila-anturi, jos se vaikka vaikuttaa..
Toinen vois olla imuilman lämpötila-anturi jos tästä autosta sellainen löytyy edes..
tämä osa kiinnostaa myös 023906281. sijaitsee siinä ilmanputsarin vieressä, ilmeisesti joku magneettiventtiili.. en tiedä liittyykö jotenkin pakokaasuihin..
lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella. Ja runsas happipitoisuus vääristää päästöarvoja.
Tässä tarkat mittaukset:
Co-Pitoisuus 0.01 / sallittu 0.50
HC-Pitoisuus: 27 ja 2000rpm:llä oli 12 / sallittu 100.
Lambda arvo 2000rpm:llä oli 1.22 / sallittu 0.97-1.03
Co2- pitoisuus 9.48 ja 12.60.
O2 pitoisuus joutokäynnillä 7,56 / sallittu 5.00 - yli 2000 1/min = 3.93/ sallittu 5.00
Imuvuotoja en havainnut. pakoputki nyt korjattu ja ei pitäisi kyllä vuotaa...
Osaako kukaan sanoa kuinka mitata lambda, tai sille tuleva jännite ym..??
Ja se sininen lämpötila-anturi, jos se vaikka vaikuttaa..
Toinen vois olla imuilman lämpötila-anturi jos tästä autosta sellainen löytyy edes..
tämä osa kiinnostaa myös 023906281. sijaitsee siinä ilmanputsarin vieressä, ilmeisesti joku magneettiventtiili.. en tiedä liittyykö jotenkin pakokaasuihin..
päivitettäs tätä vähän.. eli vika ei ole vieläkään selvinnyt..
Maf mitattu = OK
moottorinlämpötila anturi mitattu = OK
imuilman lämpötila anturi mitattu = OK
Imuvuotoja ei havaittu
Puola mitattu = OK
Lambda mitattu = OK
Polttoainesuodatin vaihdettu
Lisäksi tuo EVAP venttiili mitattu ja sekin OK
Huohotinputki puhdistettu.. tosin putki oli yläpäästä todella löysä ja sisällä oli jotain mustaa mömmöä,lieneekö putki hieman sulanut vai mitä, mutta vaihtoon menossa!
bensapumppu, ja polttoaineen paineentasaaja seuraavina listalla..
Maf mitattu = OK
moottorinlämpötila anturi mitattu = OK
imuilman lämpötila anturi mitattu = OK
Imuvuotoja ei havaittu
Puola mitattu = OK
Lambda mitattu = OK
Polttoainesuodatin vaihdettu
Lisäksi tuo EVAP venttiili mitattu ja sekin OK
Huohotinputki puhdistettu.. tosin putki oli yläpäästä todella löysä ja sisällä oli jotain mustaa mömmöä,lieneekö putki hieman sulanut vai mitä, mutta vaihtoon menossa!
bensapumppu, ja polttoaineen paineentasaaja seuraavina listalla..
Mutu-tuntumaa itseltäni. 1,8i ADZ Golf mk3 täällä(kin) ja imuvuoto. Tyyppivika johon ratkaisuna uusi kuminen imukaula imusarjan ja ruiskurungon väliin. Kerran kirpaisee mutta vika jäi siihen. Alkuperäisosana laitoin, mutta huomasin myös Bilteman myyvän halvemmalla jotain kovin samannäköistä vaikka tarkkaa sopivuutta en bongannut.
Käsittääkseni lämpötila-anturi rikki ollessaan saa moottorin luulemaan konetta kylmäksi -> käymään rikkaalla. Toinen imuvuodon paikka voisi olla 4-sylinterin alipaineletku, varsinkin jarrutehostimen pää näyttää huteralta "teini-iässä". Toisaalta se imulaippa näyttää just normaalilta, mutta siinä se vika silti vaan oli. Avattuani sen imuaukko oli kyllä aavistuksen käppyrällä muovin sulamisen johdosta. Pieni vika, nopea korjaus ja kerran kirpaisi.
Käsittääkseni lämpötila-anturi rikki ollessaan saa moottorin luulemaan konetta kylmäksi -> käymään rikkaalla. Toinen imuvuodon paikka voisi olla 4-sylinterin alipaineletku, varsinkin jarrutehostimen pää näyttää huteralta "teini-iässä". Toisaalta se imulaippa näyttää just normaalilta, mutta siinä se vika silti vaan oli. Avattuani sen imuaukko oli kyllä aavistuksen käppyrällä muovin sulamisen johdosta. Pieni vika, nopea korjaus ja kerran kirpaisi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa