Eli siis kyseessä vm.-96 oleva Audi S6 Avant 2.2T AAN koneella. Auto on toiminut moitteitta viimeiset 2kk, kunnes akun vaihdon jälkeen (oli irti 2 vuorokautta) ei suostu starttaamaan. Ongelmaa on sen verran tutkittu, että virtalukon pohja on vaihdettu, sekä moottorin nopeusanturi vaihdettu (uusi ja vanha mitattu ElsaWin:in mukaisesti ja molemmat kunnossa. Startti myöskin kokeiltu, kun syöttää virtaa erillisellä akulla pyörii kone hyvin, mutta ei silti lähde käyntiin vaikka virrat olisivat myös autosta päällä. Startille solenoidille ei kuitenkaan omaa ohjausjohtoa pitkin tule virtaa vaan pelkästään jatkuva 12v akulta (mitattu yleismittarilla).
Kaikki muu sähköllä toimiva toimii kuin ihmisen mieli, tuntuu vaan että kaikki moottorille menevät sähköt ovat kadonneet akun vaihdon yhteydessä.
Ajoneston valo syttyy ja sammuu kuten pitääkin, kun laitan virrat päälle mutta moottorin "check" valo ei syty puolestaan missään kohtaa. Ross Tech:in kautta kun yritän tehdä output testiä kaikki muut solenoidit/releet naksuvat kivasti paitsi suuttimia koskevista ei naksu yksikään. Ecu kuitenkin antaa vikakoodin moottorin nopeusanturista (tietääkseni pitääkin antaa, jos ei kone ole käynnissä mutta virrat päällä).
Kysynkin siis mistä kannattaa lähteä vikaa seuraavaksi etsimään? Onko moottorin ecu sanonut sopimuksensa irti vai onko kyseisessä auton ajonesto sitä sorttia, että kun sen ottaa akusta irti, niin se tappaa koko moottoritilan sähköt ja palautuu vasta audi center visiitin jälkeen?
Audi S6 käynnistys ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Lisä inffoa
Nyt on taas tutkittu Audin sielunelämää hieman tarkemmin. Startin virran kulusta on saatu sen verran tietoa, että tulee virtalukon pohjalle ja jopa jatkaa siitä matkaansa eteenpäin.
Kuitenkin, mitä olen lukenut pitäisi virtalukon ja startin välistä löytyä rele (J207 starter interlock relay). Koko päivän etsimisen jälkeen en kuitenkaan löytänyt kyseisestä releestä minkäänmoista todistetta, vaikka kaikki releet mitä löysin, irrotin ja testasin toimivaksi. Kaiken hauskan lisäksi kyseinen rele pitäisi löytyä ratin alta relepaneelin kohdasta 4, mikä sattuu omassa autossa olemaan tyhjä.
Tästä siis on hyvä jatkaa, ja ohessa linkki miten startin johdotukset on kyseisessä laitteessa vedetty, vaikka onkin A6 kaavio, eikä S6
http://homepage.ntlworld.com/benjamin.w ... 001afb.pdf
Kuitenkin, mitä olen lukenut pitäisi virtalukon ja startin välistä löytyä rele (J207 starter interlock relay). Koko päivän etsimisen jälkeen en kuitenkaan löytänyt kyseisestä releestä minkäänmoista todistetta, vaikka kaikki releet mitä löysin, irrotin ja testasin toimivaksi. Kaiken hauskan lisäksi kyseinen rele pitäisi löytyä ratin alta relepaneelin kohdasta 4, mikä sattuu omassa autossa olemaan tyhjä.
Tästä siis on hyvä jatkaa, ja ohessa linkki miten startin johdotukset on kyseisessä laitteessa vedetty, vaikka onkin A6 kaavio, eikä S6
http://homepage.ntlworld.com/benjamin.w ... 001afb.pdf
Ongelma ratkesi
Elikkäs kyseessä siis 4-lovinen zf:n tomaatti. Kokeilinkin tuota hyppyä navan 30 ja 87 välillä ja yllätys oli hyvin suuri kun startti alkoihin pyöriä hyppyjohdolla kuin ihmisen mieli.
Suurin kysymysmerkki onki sitten miten auton ennen edes toiminut, kun olen purkaessa ottanut kuvan rele paneelista, eikä kyseisessä kuvassa kohdassa 4 ole minkään sortin relettä.
No, netin syövereistä katselin että siihen kuuluu rele nr. 204 jollainen taitaakin jo varastosta löytyä, eli ei tarvitse edes marmorille suunnata.
Kiitosta myöskin vastauksista, viimeistään niistä olisi ollut apua ongelmaan :)
Suurin kysymysmerkki onki sitten miten auton ennen edes toiminut, kun olen purkaessa ottanut kuvan rele paneelista, eikä kyseisessä kuvassa kohdassa 4 ole minkään sortin relettä.
No, netin syövereistä katselin että siihen kuuluu rele nr. 204 jollainen taitaakin jo varastosta löytyä, eli ei tarvitse edes marmorille suunnata.
Kiitosta myöskin vastauksista, viimeistään niistä olisi ollut apua ongelmaan :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa