Ei pysy golffi lämpimänä tyhjäkäynnillä vaan sammuu heti esim. liikennevaloissa.
Kylmänä toimii moitteetta mutta tyhjäkäynti ongelma lämpimänä.
Tyhjäkäynnin moottori ja kaasuläppäkotelo vaihdettu viime vuonna.
Ja vikakoodeja ei anna yhtään.
Mikä vois olla ongelma ?
vaihdettua osaa:
- Puola
- Puolanmaajohto
- virranjakajan kansi+pyörijä
- tulpat+tulpanjohdot
- lambda
GOLF 1.6 vm.1997 tyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
S4mmy, vaihtaisin lämpötila anturin jos tietäisin missä se sijaitsee ??
ja tapsa, 1-pisteruisku on kyseessä. onkos toi kaasuläpän asentotunnistin se musta mokkula kaasuläppäkotelon takana kiinni kotelossa? ja eikös imuvuodoissa se oireilisi jatkuvasti ? kun kylmänä toimii kerran moitteetta ?
Kiitos jo etukäteen !
ja tapsa, 1-pisteruisku on kyseessä. onkos toi kaasuläpän asentotunnistin se musta mokkula kaasuläppäkotelon takana kiinni kotelossa? ja eikös imuvuodoissa se oireilisi jatkuvasti ? kun kylmänä toimii kerran moitteetta ?
Kiitos jo etukäteen !
Lämpöanturi on siinä muovisessa ylävesiletkulähdössä, kannattaa samalla katsoa sen muovisen letkulähdön kunto.
Kaasuläpän asentotunnistin on samassa linjassa kaasuläpän akselin kanssa kuljettajan puolella sitä ruisku/kaasuläppä yksikköä. Siinä potikassa on säätö kantta kiertämällä, vaikuttaa vähän tyhjäkäyntiin ainakin itsellä. Kannattaa merkata kohta ennen kuin irroitat sen torx ruuveilla kiinni olevan kannen.
Omasta kun oli tehostajan letku murtunut, kävi todella huonosti tyhjäkäyntiä ja välillä vajailla pytyillä. Kylmänä pelas paremmin.
Mutta se kumilaippa tai joku muu imuvuoto voisi kyllä aiheuttaa tuota. Kylmänä kun seos on rikkaampi ja kierroksetkin vähän korkeammat, niin imuvuoto ei välttämättä niin selkeästi näy.
Kaasuläpän asentotunnistin on samassa linjassa kaasuläpän akselin kanssa kuljettajan puolella sitä ruisku/kaasuläppä yksikköä. Siinä potikassa on säätö kantta kiertämällä, vaikuttaa vähän tyhjäkäyntiin ainakin itsellä. Kannattaa merkata kohta ennen kuin irroitat sen torx ruuveilla kiinni olevan kannen.
Omasta kun oli tehostajan letku murtunut, kävi todella huonosti tyhjäkäyntiä ja välillä vajailla pytyillä. Kylmänä pelas paremmin.
Mutta se kumilaippa tai joku muu imuvuoto voisi kyllä aiheuttaa tuota. Kylmänä kun seos on rikkaampi ja kierroksetkin vähän korkeammat, niin imuvuoto ei välttämättä niin selkeästi näy.
Kiitos Tapsa näistä neuvoista !
Täytyy katsoa tuo ylävesiletkun lähtö ja asentotunnistimen kunto.
tyhmä kun olen, missä on tehostajan letku ??
ja sitten vielä, onko imusarjan kumilaippa siinä kun nostaa kaasuläppäkotelon pois niin siinä välissä? siis heti siinä kaasuläpän jälkee se pyöreä rengastiiviste imusarjan ja kaasuläppäkotelon välissä, vai mikä se kumilaippa on?
Täytyy katsoa tuo ylävesiletkun lähtö ja asentotunnistimen kunto.
tyhmä kun olen, missä on tehostajan letku ??
ja sitten vielä, onko imusarjan kumilaippa siinä kun nostaa kaasuläppäkotelon pois niin siinä välissä? siis heti siinä kaasuläpän jälkee se pyöreä rengastiiviste imusarjan ja kaasuläppäkotelon välissä, vai mikä se kumilaippa on?
Meinaatteko sitä imusarjan ja ruisku/läppäkotelon välistä kumilaippaa?
Kaavion osa nro 11
itsellä se näyttää todellisuudessa tuolta:
kuva
edit: siistitty linkki, kiitti S4mmy
Kaavion osa nro 11
itsellä se näyttää todellisuudessa tuolta:
kuva
edit: siistitty linkki, kiitti S4mmy
Viimeksi muokannut Joonas M, 21.11.2012 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa