Eli awt moottorilla oleva 1.8T vw passat. Herjaa kampiakselin asentoanturia jonka vaihdoin eilen. Anturi ostettu merkkiliikkeestä. Ei tietenkään lähde käyntiin vaan saa olla testeri mukana ja poistella tuota kampiakselin asentoanturin vikakoodia. Voi starata neljännellä tai kymmenennellä keralla. Mistä lähtisin etsimään vikaa? Onko siellä vauhtipyörässä jokin magneetti joka antaa impulssin tuolle anturille? Vanha anturi oli aika likainen , olisiko vauhtipyörä niin paskan peitossa ettei saa signaalia. Kulkinehan on tippilaatikolla jos sillä on merkitystä... Vai pitääkö lähteä etsimään vikaa ecusta? Voihan tietenkin olla niin huono tuuri että uusikin anturi on sökö mutta aika epätodennäköistä..?
Jos jollain on ollut vastaavaa vikaa tai tietoa mikä tuota vaivaa niin laittakaa tietoa jakoon. Viikon päästä pitäisi ruveta lapsia kuskaileen eskariin ja kouluun mutta eihän tuohon autoon voi oikein tuossa kunnossa luottaa...
Pikaista apua kaivataan! Passat-02 kampiakselin asentoanturi
Valvoja: ffp jäsenet
Siis asentotunnistimen triggeripyörä on kampiakselissa kiinni. Se on teräksinen hammaspyörä, jossa hampaita x-määrä ja yks hammas puuttuu kehältä. Se magneetti on siinä anturissa. Triggeripyörä on sileäpintainen eikä siihen paska tartu ja välys anturiin on n.1mm. Lähtisin etsimään vikaa liittimestä tai johdoista. Mun käsityksen mukaan vaihteiston antureilla ei ole kampuran asentotunnistimen kanssa mitään tekemistä. Koska samaa boxia ja asentotunnistinta käytetään ihan perus manuaaliaskinkin kanssa.
Juu eli nyt selvisi taas ystävämme googlen avulla seuraavaa: koodina on 16725 p0341 kampiakselin asentotunnisin virtapiirin vaihteluvälin/ toiminnan ongelma. Vikaakoodilukijana on V-checker suomeksi. Googletin ja löysin seuraavaa:
"eli volsusta oli mennyt Nokka-akselin asento tunnistin
mutta OBD.fi myymä V-Checker PRO VAG suomi vikakoodin lukijassa oli käännös moka
16725.P0341 Kampiakselin asentotunnistimen virtapiirin vaihteluväli/toiminta ongelma (Camshaft Pos.Sensor Circ Range/Performance)
camshaft = Nokka-akseli
crankshaft = Kampiakseli
tästä syystä eivät oikein meinanneet uskoa minua korjaamolla ennenkuin viitsivät katsoa omalla lukijallaan koodin"
Eli tällaista tällä kertaa, pitänee ruveta tutkimaan nokka-alselin asentoanturia??
"eli volsusta oli mennyt Nokka-akselin asento tunnistin
mutta OBD.fi myymä V-Checker PRO VAG suomi vikakoodin lukijassa oli käännös moka
16725.P0341 Kampiakselin asentotunnistimen virtapiirin vaihteluväli/toiminta ongelma (Camshaft Pos.Sensor Circ Range/Performance)
camshaft = Nokka-akseli
crankshaft = Kampiakseli
tästä syystä eivät oikein meinanneet uskoa minua korjaamolla ennenkuin viitsivät katsoa omalla lukijallaan koodin"
Eli tällaista tällä kertaa, pitänee ruveta tutkimaan nokka-alselin asentoanturia??
Joo pitää huomenissa vaihtaa. Mahdollisuus on kuitenkin että jakopää heittää hampaan tai nokkien asento ei ole 100% oikein? Tämä auto on siis ostettu liikkeestä kun jotain oli jakopäälle sattunut, oli osittain purettu kun minä sen ostin. Laitettu toinen kansi, uusi ketju, uudet jakopään osat, uusi öljypumppu ja sihti.
Voipi olla että Dona saa tulla tarkistamaan tuon jakopään ajoituksen?....
Voipi olla että Dona saa tulla tarkistamaan tuon jakopään ajoituksen?....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa